tomkanka píše:Ještě, pokud bude traťová rychlost vyšší, z každé strany před krajní výhybkou omezení na max. 40 km/h a za poslední výhybkou opět zvýšení na rychlost traťovou.
Často se před zhlavím snižovalo i na 30 až 10 km/h, zvlášť tam, kde byly nějaké prastaré výhybky atypických kolejnicových soustav a/nebo geometrií nebo tam, kde byly nějaké složité rozhledové poměry v kombinaci zhlaví + nechráněný přejezd.
Naopak tam, kde byla traťová rychlost 40 km/h a "normální" výhybky v přehledných rozhledových poměrech, se před zhlaví nemusel dávat žádný rychlostník.
Na lokálkách se zjednodušenou dopravou, kde byla traťová rychlost > 50 km/h, se před LT dávala na zábrzdnou vzdálenost (V < 70 km/h - 400 m, 70 km/h a více - 700 m) ještě tabulka s křížem:
A pro úplnost sem dám i LT:
- LT.jpg (11.67 KiB) Zobrazeno 5866 krát
- LT2.jpg (6.03 KiB) Zobrazeno 5866 krát
Než se začaly návěstní desky dělat z viaflexu, tak na místech označených kroužky bývaly odrazky.
No - píšu to v minulém čase, ale ono to ± takhle platí i podle dnešního předpisu D3.