Stránka 2 z 2

Re: Renovace kolejiště TT

PříspěvekNapsal: pon 03 pro, 2018 5:29 pm
od brzda
MarekE píše:Nazdar Adame,

dal jsem se také do renovace kolejiště stejně jako Ty, volím kolejivo Kuehn.. Problém je s použitím mašinek, nevím které dnešní mašinky projedou oblouk BTTB 286mm (kromě výrobce Kuehn).
Otázka pro všechny: Dají se použít vlaky třeba s poloměrem 310mm?

Díky
Mara

S koľajivom Kuehn opatrne. Koľajnice OK, výhybky problém, moja osobná dlhoročná skúsenosť.

Re: Renovace kolejiště TT

PříspěvekNapsal: pon 03 pro, 2018 6:42 pm
od hopeter
Tak nějak nevím jak chceš z kolejiva Kuehn dělat R286. Jediná možnost je použití flexikoleje. Kuehn má oblouky R365 a R321.
Výhybky Kuehn zase nejsou takové neštěstí. Měl jsem problém s propojením částí srdcovky ale byl jsem ujištěn , že je garantováno vodivé připojení jen střední části. Obloukové výhybky mají dost nešťastnou geometrii a nové 10° jsem zatím nezkusil. Pozor na stará vozidla BTTB. Jejich kolečka mají dost vysoké okolky a to způsobuje vypadávání na výhybkách. Kolejivo Kuehn má o 0,3 mm nižší kolejnice než Tillig.
Pokud se jedná o náhradu plechového kolejiva tak klasické výhybky Kuehn jsou rozměrově bližší.
Pokud to prostor dovolí tak bych raději volil kolejivo Tillig ale s Kuehnem nic nezkazíš. Je možná i kombinace kolejiva obou výrobců pomocí přechodových spojek. Tolik za mě , volba je na tobě. :wink:

Re: Renovace kolejiště TT

PříspěvekNapsal: pon 03 pro, 2018 8:07 pm
od hopeter
Na radiusu R267 ( Tillig ) jezdím v pohodě s Rosničkou Tillig , BR81 Tillig , BR80 Roco , Hurvínek a M152 malosérie a odzkoušel jsem i Brejlovce Kuehn a Brejlovce Roco. Více najdeš v sekci minikolejišť. Výše jmenované jsem potápil i na R250 a taky to projelo.
Vagony všechno dvounápravové. Chce to vyzkoušet. Ještě dodávám , že všechno je to ježděné v rovině , stoupání/klesání na minikolejištích nemám.

Re: Renovace kolejiště TT

PříspěvekNapsal: úte 04 pro, 2018 6:31 pm
od MarekE
Děkuji za reakci.
Přesně jak píšeš, použiji flexi kolej, krajinka je totiž hotová, chci ji zachovat. Kde to půjde, tak oblouk natáhnu do většího poloměru, ale z větší části je to dané.
Všechny vlaky včetně vagónků musím koupit nové, protože jsem to měl nešťastně skladované a dostaly se tam cizí děcka, které vše zničily. Chci dopravce DR nebo DRG. Chtěl jsem koupit tento model ( https://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/p ... -132-33348 ), ale bylo mi řečeno, že bohužel neprojede mé oblouky, proto se ptám jaký mohu zvolit model, který nebudu muset zbytečně vracet.

Re: Renovace kolejiště TT

PříspěvekNapsal: úte 04 pro, 2018 7:19 pm
od czcharlie
Omlouvám se za OT, ale proboha jen nenakupovat v e-shopu zleznicni-modelařstvi.cz!!! Je tu o něm jedno vlákno a za vše hovoří recenze na Heurece: https://obchody.heureka.cz/zeleznicni-modelarstvi-cz/recenze/

Re: Renovace kolejiště TT

PříspěvekNapsal: stř 05 pro, 2018 8:08 am
od MarekE
Děkuji za upozornění, vlákna s prodejci jsem již četl. Jen jsem hledal, který vlak by mi pasoval.
Vše bych chtěl nakoupit v prodejně Hobby-Robi v Prostějově.

Re: Renovace kolejiště TT

PříspěvekNapsal: stř 05 pro, 2018 10:12 am
od hopeter
Volba vozidel pro malé poloměry je asi více o odzkoušení přímo na kolejišti. Záleží nejen na poloměru ale i na stoupání tratě. To , že dlouhá vozidla budou připomínat lámací metr pomíjím. :wink:
V podstatě bych se řídil obdobou vozidel BTTB , když jezdila tato vozidla na plechovém kolejivu tak projedou na novém taky. Jen pozor na staré vagóny s kolečky z plastu , mají vysoké okolky a výhybkou Kuehn neprojedou bez problémů. Je možné je ale zrenovovat na kovová kolečka a přitom i dát kovová ložiska. Sám jsem si několik vagónů takhle upravil a jezdí jako nové.
Možné je taky si v okolí od někoho vypůjčit uvažované vozidlo a zkusit , to je tutovka. Těžko ti někdo řekne jestli konkrétní vozidlo projede zrovna tudy... :wink:
Držím palce pro šťastný výběr. :)

Re: Renovace kolejiště TT

PříspěvekNapsal: sob 08 pro, 2018 9:46 pm
od Lukas130
MarekE píše:Nazdar Adame,

dal jsem se také do renovace kolejiště stejně jako Ty, volím kolejivo Kuehn.. Problém je s použitím mašinek, nevím které dnešní mašinky projedou oblouk BTTB 286mm (kromě výrobce Kuehn).
Otázka pro všechny: Dají se použít vlaky třeba s poloměrem 310mm?

Díky
Mara


Ahoj,

touhle cestou jsem šel při renovaci taky. Plán: Kuehnova výhybka + flexikoleje na R286... protože Kuehnovi stroje to projedou... navíc, oproti BTTB je pořád přijatelný úhel výhybek a šlo se na to. Bohužel, nebyl jsem schopný ve svých hodně amatérských podmínkách udržet R286 na flexikolejích, takže po několika pokusech - omylech mi mašinky vypadávaly tam, kde jsem těch R286 neudržel. Zvažoval jsem buď nějakou přesnou ohýbačku, nebo zlikvidovat krajinku. Nakonec jsem si vybral během renovace si jen odzkoušet pár nápadů, dál nerenovovat ale stavět od znovu. Polopředělané staré kolejiště mi doteď slouží na pokusy.

Jinak R286 i R267 jsem bez problémů projel banglema od MTB. Mašinka s požadavkem na R300 - bobina od MTB - tím neprojela. Na nové desce už ale mám nejméně R310 a jsem spokojený. Chce to opravdu zkoušet stroj od stroje a vagón od vagónu.

A souhlasím s tím co psal hopeter - u starých vagónů stačí vyměnit dvojkolí a přidat ložiska a jezdí výborně i na nižších kolejnicích jako má Kuehn.

Re: Renovace kolejiště TT

PříspěvekNapsal: čtv 07 úno, 2019 3:44 pm
od v.ouhrabka
Tak se podělím o nějaké zkušenosti,čistil jsem koleje,použil jsem houbičku na nádobí,má jednu stranu jako kovová drátěnka,ale je to pěna,měkká a tím jsem čistil koleje,spotřeboval jsem jedno balení houbiček,10 ks,ale koleje jsou čisté a funkční.Povrch kolejí jsem ošetřil roztokem který má chránit spoje.