MarekE píše:Nazdar Adame,
dal jsem se také do renovace kolejiště stejně jako Ty, volím kolejivo Kuehn.. Problém je s použitím mašinek, nevím které dnešní mašinky projedou oblouk BTTB 286mm (kromě výrobce Kuehn).
Otázka pro všechny: Dají se použít vlaky třeba s poloměrem 310mm?
Díky
Mara
Ahoj,
touhle cestou jsem šel při renovaci taky. Plán: Kuehnova výhybka + flexikoleje na R286... protože Kuehnovi stroje to projedou... navíc, oproti BTTB je pořád přijatelný úhel výhybek a šlo se na to. Bohužel, nebyl jsem schopný ve svých hodně amatérských podmínkách udržet R286 na flexikolejích, takže po několika pokusech - omylech mi mašinky vypadávaly tam, kde jsem těch R286 neudržel. Zvažoval jsem buď nějakou přesnou ohýbačku, nebo zlikvidovat krajinku. Nakonec jsem si vybral během renovace si jen odzkoušet pár nápadů, dál nerenovovat ale stavět od znovu. Polopředělané staré kolejiště mi doteď slouží na pokusy.
Jinak R286 i R267 jsem bez problémů projel banglema od MTB. Mašinka s požadavkem na R300 - bobina od MTB - tím neprojela. Na nové desce už ale mám nejméně R310 a jsem spokojený. Chce to opravdu zkoušet stroj od stroje a vagón od vagónu.
A souhlasím s tím co psal hopeter - u starých vagónů stačí vyměnit dvojkolí a přidat ložiska a jezdí výborně i na nižších kolejnicích jako má Kuehn.