Stránka 4 z 7

Re: Přestavníky + kolejivo

PříspěvekNapsal: pát 02 čer, 2017 5:33 pm
od amirinda
i na krátké koleji, asi bych to bral dejme tomu na flexi koleji, která má nějakejch 66cm, ale krátká? To pak musí být např. pod nádražím překabelováno ne :-)

Re: Přestavníky + kolejivo

PříspěvekNapsal: pát 02 čer, 2017 5:55 pm
od Pavel-HP
Chtěl jsi poradit, rady se ti dostalo a jak s radou naložíš, je už tvoje věc.
A kolejové spojky proletovat.

Re: Přestavníky + kolejivo

PříspěvekNapsal: pát 02 čer, 2017 6:14 pm
od T 478 3022
Ta krátká kolej byla pouze ukázka pro představu,jak se to řeší na modulech-nic v tom nehledej.
Jak píše Pavel-HP,je úplně jedno jak s radou naložíš.

Re: Přestavníky + kolejivo

PříspěvekNapsal: sob 03 čer, 2017 2:29 pm
od Tomáš10
T 478 3022 - za ty fotky moc díky, je mi to jasnější.

Jelikož po 30 letech zase začínám, tak další dotaz -

K čemu je ta sběrnice?

Já plánoval dráty s proudem pro kolejivo prostrčit dírou - rukojetí co máš na snímku a spojit sousední moduly jackem nebo banánky.

Je to špatně ?

Re: Přestavníky + kolejivo

PříspěvekNapsal: sob 03 čer, 2017 2:47 pm
od amirinda
udělal jsem takovej malej náčrt, předpokládám takto by neměl být problém...
Obrázek

Re: Přestavníky + kolejivo

PříspěvekNapsal: sob 03 čer, 2017 2:55 pm
od Ferda
Ano, takto je to správně.
Nevím jak jsi to myslel s těmi moduly.
Pokud myslíš moduly jako "opravdové MODULY", pak je třeba dát správné banánky (nejlépe Hirschmann) a také je správně orientovat. Viz OstraMo, nebo Zababov.

Re: Přestavníky + kolejivo

PříspěvekNapsal: sob 03 čer, 2017 3:57 pm
od Tomáš10
Pardon, segmenty, nenormalizovaná čela.

Spojení vodičů chci prostrkávat obdélníkovými dírami pro madla.
Dělá se to tak ?

AMIRINDA : Díky za náčrt, ty červené, to asi půjde pod deskou pod celou tratí, až do Multimausu ?

Re: Přestavníky + kolejivo

PříspěvekNapsal: sob 03 čer, 2017 3:58 pm
od T 478 3022
Tomáš10 píše:

K čemu je ta sběrnice?

Já plánoval dráty s proudem pro kolejivo prostrčit dírou - rukojetí co máš na snímku a spojit sousední moduly jackem nebo banánky.

Je to špatně ?

Není to špatně.Podívej......
DSCN3850.JPG

V té sběrnici se schází vodiče od kolejí a mezi sebou jsou ty sběrnice pod modulem vzájemně propojeny.Ty fota jsou nadrážní modul,takže těch Wago svorek je tam více.Z těch krajních pak vede vodič na Hirchsmana na propoj k sousednímu modulu.....
DSCN3852.JPG

Jako sběrnici používám Wago svorky na licnu.Mají tu výhodu,že prostě při případném problému tu svorku vyklapneš a vodič vytáhneš.Např.tahle trojdírová slouží jako sběrnice od srdcovek vyhýbek.
DSCN3853.JPG

Re: Přestavníky + kolejivo

PříspěvekNapsal: ned 04 čer, 2017 7:53 am
od HonzaM
Není mi jasné dopručení dvou vodičů ke každé kolejnici, jediným smyslem by byla jistota kdyby jeden z vodičů nebyl dobře připájen a následně by spoj ztratil kontakt. Na modulech i na domácím kolejišti připojují vždy pouze jeden vodič ke každé koleji a pro sběrnici používám pájecí svorkovnice, ani šroubovací svorkovnice ("čokoládu"), ani Wago svorky, těm nevěřím.

Re: Přestavníky + kolejivo

PříspěvekNapsal: ned 04 čer, 2017 8:42 am
od amirinda
tak já taky prvně pracoval s verzí jednoho drátu, ale chlapi říkaj dva tak nevím :?

Re: Přestavníky + kolejivo

PříspěvekNapsal: ned 04 čer, 2017 9:34 am
od Pavel-HP
Dva vodiče (licna) = 100% jistota, že nedojde ke ztrátě napájení. Na společném setkání s moduly, je to obzvlášť vhodné, když se odlomý právě ten jediný přívod ke kolejnici a ještě je z tvrdého drátu - tzv. zvonkový drát. Pak všichni čekají až tu závadu onen "odborník" odstraní. Takže použít"licnu" příslušného průřezu a dva napájecí body.

Re: Přestavníky + kolejivo

PříspěvekNapsal: ned 04 čer, 2017 1:43 pm
od Tomáš10
Ta Wago svorka, to je ta sběrnice, ze které rozvádíš proud ke kolejím -třeba po jednom metru- , aby nebyl úbytek napětí daleko od připojeného zdroje ?

Chlapi, co nebo kdo je to LICNA ?

Popravdě, já věřím víc pájení, než svorkám, budu to mít jen doma, takže manipulace nebude velká, je tenhle názor přijatelný ?

A velký dík, že mi radíte.

Re: Přestavníky + kolejivo

PříspěvekNapsal: ned 04 čer, 2017 2:04 pm
od amirinda
Tomáš10 píše:Chlapi, co nebo kdo je to LICNA ?


no "licna", on tomu asi každý řekne jinak, jde o to, že máš dvě možnosti: buď přivedeš napětí plným drátem (např. onen nějaký zvonkáč), který párX ohneš a je hotovo a nebo lanko / vícežílový, který je složen z několika licen - ten už něco víc vydrží.

Re: Přestavníky + kolejivo

PříspěvekNapsal: ned 04 čer, 2017 9:08 pm
od HonzaM
Pavel-HP píše:Dva vodiče (licna) = 100% jistota, že nedojde ke ztrátě napájení. Na společném setkání s moduly, je to obzvlášť vhodné, když se odlomý právě ten jediný přívod ke kolejnici a ještě je z tvrdého drátu - tzv. zvonkový drát. Pak všichni čekají až tu závadu onen "odborník" odstraní. Takže použít"licnu" příslušného průřezu a dva napájecí body.

Tvrdý drát zásadně nepoužívám, vždy pouze lanko. Na modulech (ani na svých ani na ciziích) ani na domácím kolejišti jsem nikdy takovýto problémem neměl. Důležitější je kvalitní připájení a nutnost za pájený spoj s kolejnicí vyzkoušet na pevnost zatažením.

Re: Přestavníky + kolejivo

PříspěvekNapsal: pon 05 čer, 2017 7:54 am
od Sandy
Tomáš10 píše:Ta Wago svorka, to je ta sběrnice, ze které rozvádíš proud ke kolejím -třeba po jednom metru- , aby nebyl úbytek napětí daleko od připojeného zdroje ?

Chlapi, co nebo kdo je to LICNA ?

Popravdě, já věřím víc pájení, než svorkám, budu to mít jen doma, takže manipulace nebude velká, je tenhle názor přijatelný ?

A velký dík, že mi radíte.

LICNA je vždy to "zakroucený", obalený izolací.... :roll: Ne to rovný a tvrdý! :oops: