Stránka 1 z 2

Dotaz na dvouramene navestidlo.

PříspěvekNapsal: ned 12 bře, 2017 3:53 pm
od petrsacl
Zdravim vsechny

mam tohle elektromagneticke navestidlo, poradi mi nekdo jak zapojit osvetleni. Ma tri vyvody 1. spolecna zem 2. zveda volno 3. horni rameno vodorovne spodni sikmo 4. rozsviti se svetla.
Pokud ale pripojim na svetla proud sviti ale ramena prestanou fungovat. Nevim jestly delam neco spatne nebo je vadne.

Diky

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

PříspěvekNapsal: ned 12 bře, 2017 4:34 pm
od petrsacl
tak je to jinak 2. 3. 4. prestavuje navestidlo do vsech poloh ale bez svetla.

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

PříspěvekNapsal: ned 12 bře, 2017 4:46 pm
od hank
petrsacl píše:2. zveda volno
3. horni rameno vodorovne spodni sikmo
Diky


"Zvedá volno" znamená co?
"Horní rameno vodorovně - spodní šikmo" není a u ČSD (ani u německých drah v žádném období - zobrazené návěstidlo je podle německých předpisů, u nás bývaly tyto tzv. henleiny běžné v pohraničí a některé přežily i rok 2000) nikdy nebyla platná návěst.

Dvouramenná mechanika (bez třetího žlutého ramena) u ČSD návěstila:
- volno traťovou rychlostí - horní rameno šikmo, v noci jedna zelená
- volno sníženou rychlostí (obvykle 40 km/h = volno do odbočky) - dvě ramena šikmo, v noci dvě zelené
- stůj - jako na obrázku, v noci červená

V Německu byla noční návěst "volno sníženou rychlostí" odlišná - nahoře zelená, dole žlutá.

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

PříspěvekNapsal: ned 12 bře, 2017 4:48 pm
od hank
petrsacl píše:tak je to jinak 2. 3. 4. prestavuje navestidlo do vsech poloh ale bez svetla.


Než jsem to dopsal, tak jsi to doplnil, takže můžeš prosím ty polohy přesně popsat?

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

PříspěvekNapsal: ned 12 bře, 2017 6:07 pm
od petrsacl
tak sem zkusil vsechny kombinace v nazvu fotky sou kontakty pod proudem.

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

PříspěvekNapsal: ned 12 bře, 2017 6:08 pm
od petrsacl
dalsi varianty

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

PříspěvekNapsal: ned 12 bře, 2017 6:14 pm
od petrsacl
jen pro poradek jeste spodni cast

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

PříspěvekNapsal: ned 12 bře, 2017 6:43 pm
od hank
A když jsou obě ramena nahoru, tak nesvítí nic?

Ta varianta horní rameno vodorovně - spodní nahoru je nesmyslná. Ty ostatní denní návěsti jsou OK a odpovídají předpisům, jak jsem to popsal, akorát pro volno do odbočky (v ajznboňácké hantýrce "dvakrát") nevidím noční návěst - opravdu tam nic nesvítí?

Kdo je výrobce toho klacku a jaká je modelová velikost? Nějaké schéma u toho nebylo?

Kde chceš návěstidlo použít? Mohlo by být jako vjezdové do stanice, před odbočkou ze strany proti hrotu výhybky, před odbočkou ze strany po hrotu výhybky z odbočující tratě, ale tam bys využil jen návěsti stůj a "dvakrát", nebo jako odjezdové v odbočné stanici s možností návěstit odjezd na jednu trať přímo a na jednu odbočkou.

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

PříspěvekNapsal: ned 12 bře, 2017 7:17 pm
od MiG
Z mého pohledu to vypadá, že 4 je společná, 1 osvětlení a 2 a 3 jednotlivá ramena.

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

PříspěvekNapsal: ned 12 bře, 2017 8:12 pm
od petrsacl
Diky za moc odpovedi. Varianta jak pise MiGse zda byt spravna jen pochybuju ze ho pouziju na kolejisti (pripadne mi ze to dost topi abych to dal ne drevenou desku) asi bych mel strach.

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

PříspěvekNapsal: ned 12 bře, 2017 8:18 pm
od petrsacl
Vyrobce bude asi Gepruft (je to napsany zespodu) meritko je H0 a koupil sem bez ho krabycky a schematu. Chtel sem ho pouzit jako odjezdove pred vyhybkou na odstavnou kolej.

hank píše:A když jsou obě ramena nahoru, tak nesvítí nic?

Ta varianta horní rameno vodorovně - spodní nahoru je nesmyslná. Ty ostatní denní návěsti jsou OK a odpovídají předpisům, jak jsem to popsal, akorát pro volno do odbočky (v ajznboňácké hantýrce "dvakrát") nevidím noční návěst - opravdu tam nic nesvítí?

Kdo je výrobce toho klacku a jaká je modelová velikost? Nějaké schéma u toho nebylo?

Kde chceš návěstidlo použít? Mohlo by být jako vjezdové do stanice, před odbočkou ze strany proti hrotu výhybky, před odbočkou ze strany po hrotu výhybky z odbočující tratě, ale tam bys využil jen návěsti stůj a "dvakrát", nebo jako odjezdové v odbočné stanici s možností návěstit odjezd na jednu trať přímo a na jednu odbočkou.

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

PříspěvekNapsal: ned 12 bře, 2017 8:29 pm
od hank
Geprüft znamená vyzkoušeno, tj. razítko výstupní kontroly... :roll: A hřeje cívka.

Koukal jsem na netu, ale ten kus je zřejmě tak historický, že v obvyklých databázích nejsem schopen dohledat ani výrobce, natož schéma.

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

PříspěvekNapsal: ned 12 bře, 2017 8:42 pm
od MiG
petrsacl píše:Diky za moc odpovedi. Varianta jak pise MiGse zda byt spravna jen pochybuju ze ho pouziju na kolejisti (pripadne mi ze to dost topi abych to dal ne drevenou desku) asi bych mel strach.

Chtělo by to snížit napájecí napětí. Alespoň pro světla.
A taky tento typ návěstidel nebyl vždy stavěn na trvalé napájení "akčních" cívek. (trvalé je myšleno více, než jednotky minut)

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

PříspěvekNapsal: ned 12 bře, 2017 9:13 pm
od MiG
hank píše:A hřeje cívka.

I žárovičky.
hank píše:Koukal jsem na netu, ale ten kus je zřejmě tak historický, že v obvyklých databázích nejsem schopen dohledat ani výrobce, natož schéma.

Podle mého jde o starší provedení firmy Rarrasch (HR). Novější bylo s dutinkovými kontakty.

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

PříspěvekNapsal: ned 12 bře, 2017 9:49 pm
od petrsacl
Klobouk dolu je to opravdu firmu Hans Rarrasch. Je tam i schema podle neho je na svetlech odpor.


[url]https://picclick.de/Hans-Rarrasch-Zweiflügelsignal-mit-Beleuchtung-Spur-H0-172486808331.html[/url]