Dotaz na dvouramene navestidlo.

Absolutní začátky s modelovou železnicí. Dotazy na úplně základní věci.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Dotaz na dvouramene navestidlo.

Příspěvekod petrsacl » ned 12 bře, 2017 3:53 pm

Zdravim vsechny

mam tohle elektromagneticke navestidlo, poradi mi nekdo jak zapojit osvetleni. Ma tri vyvody 1. spolecna zem 2. zveda volno 3. horni rameno vodorovne spodni sikmo 4. rozsviti se svetla.
Pokud ale pripojim na svetla proud sviti ale ramena prestanou fungovat. Nevim jestly delam neco spatne nebo je vadne.

Diky
Přílohy
20170310_181739.jpg
petrsacl
 
Příspěvky: 105
Registrován: ned 12 bře, 2017 10:37 am
Bydliště: Tišnov

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

Příspěvekod petrsacl » ned 12 bře, 2017 4:34 pm

tak je to jinak 2. 3. 4. prestavuje navestidlo do vsech poloh ale bez svetla.
petrsacl
 
Příspěvky: 105
Registrován: ned 12 bře, 2017 10:37 am
Bydliště: Tišnov

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

Příspěvekod hank » ned 12 bře, 2017 4:46 pm

petrsacl píše:2. zveda volno
3. horni rameno vodorovne spodni sikmo
Diky


"Zvedá volno" znamená co?
"Horní rameno vodorovně - spodní šikmo" není a u ČSD (ani u německých drah v žádném období - zobrazené návěstidlo je podle německých předpisů, u nás bývaly tyto tzv. henleiny běžné v pohraničí a některé přežily i rok 2000) nikdy nebyla platná návěst.

Dvouramenná mechanika (bez třetího žlutého ramena) u ČSD návěstila:
- volno traťovou rychlostí - horní rameno šikmo, v noci jedna zelená
- volno sníženou rychlostí (obvykle 40 km/h = volno do odbočky) - dvě ramena šikmo, v noci dvě zelené
- stůj - jako na obrázku, v noci červená

V Německu byla noční návěst "volno sníženou rychlostí" odlišná - nahoře zelená, dole žlutá.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

Příspěvekod hank » ned 12 bře, 2017 4:48 pm

petrsacl píše:tak je to jinak 2. 3. 4. prestavuje navestidlo do vsech poloh ale bez svetla.


Než jsem to dopsal, tak jsi to doplnil, takže můžeš prosím ty polohy přesně popsat?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

Příspěvekod petrsacl » ned 12 bře, 2017 6:07 pm

tak sem zkusil vsechny kombinace v nazvu fotky sou kontakty pod proudem.
Přílohy
1 a 2.jpg
1 a 2.jpg (36.12 KiB) Zobrazeno 6504 krát
1 a 3.jpg
1 a 3.jpg (35.51 KiB) Zobrazeno 6504 krát
1 a 4.jpg
1 a 4.jpg (37.09 KiB) Zobrazeno 6504 krát
petrsacl
 
Příspěvky: 105
Registrován: ned 12 bře, 2017 10:37 am
Bydliště: Tišnov

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

Příspěvekod petrsacl » ned 12 bře, 2017 6:08 pm

dalsi varianty
Přílohy
2 a 3.jpg
2 a 3.jpg (35.27 KiB) Zobrazeno 6504 krát
2 a 4.jpg
2 a 4.jpg (35.39 KiB) Zobrazeno 6504 krát
3 a 4.jpg
3 a 4.jpg (35.26 KiB) Zobrazeno 6504 krát
petrsacl
 
Příspěvky: 105
Registrován: ned 12 bře, 2017 10:37 am
Bydliště: Tišnov

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

Příspěvekod petrsacl » ned 12 bře, 2017 6:14 pm

jen pro poradek jeste spodni cast
Přílohy
20170312_191215.jpg
20170312_191215.jpg (49.79 KiB) Zobrazeno 6502 krát
petrsacl
 
Příspěvky: 105
Registrován: ned 12 bře, 2017 10:37 am
Bydliště: Tišnov

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

Příspěvekod hank » ned 12 bře, 2017 6:43 pm

A když jsou obě ramena nahoru, tak nesvítí nic?

Ta varianta horní rameno vodorovně - spodní nahoru je nesmyslná. Ty ostatní denní návěsti jsou OK a odpovídají předpisům, jak jsem to popsal, akorát pro volno do odbočky (v ajznboňácké hantýrce "dvakrát") nevidím noční návěst - opravdu tam nic nesvítí?

Kdo je výrobce toho klacku a jaká je modelová velikost? Nějaké schéma u toho nebylo?

Kde chceš návěstidlo použít? Mohlo by být jako vjezdové do stanice, před odbočkou ze strany proti hrotu výhybky, před odbočkou ze strany po hrotu výhybky z odbočující tratě, ale tam bys využil jen návěsti stůj a "dvakrát", nebo jako odjezdové v odbočné stanici s možností návěstit odjezd na jednu trať přímo a na jednu odbočkou.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

Příspěvekod MiG » ned 12 bře, 2017 7:17 pm

Z mého pohledu to vypadá, že 4 je společná, 1 osvětlení a 2 a 3 jednotlivá ramena.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

Příspěvekod petrsacl » ned 12 bře, 2017 8:12 pm

Diky za moc odpovedi. Varianta jak pise MiGse zda byt spravna jen pochybuju ze ho pouziju na kolejisti (pripadne mi ze to dost topi abych to dal ne drevenou desku) asi bych mel strach.
petrsacl
 
Příspěvky: 105
Registrován: ned 12 bře, 2017 10:37 am
Bydliště: Tišnov

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

Příspěvekod petrsacl » ned 12 bře, 2017 8:18 pm

Vyrobce bude asi Gepruft (je to napsany zespodu) meritko je H0 a koupil sem bez ho krabycky a schematu. Chtel sem ho pouzit jako odjezdove pred vyhybkou na odstavnou kolej.

hank píše:A když jsou obě ramena nahoru, tak nesvítí nic?

Ta varianta horní rameno vodorovně - spodní nahoru je nesmyslná. Ty ostatní denní návěsti jsou OK a odpovídají předpisům, jak jsem to popsal, akorát pro volno do odbočky (v ajznboňácké hantýrce "dvakrát") nevidím noční návěst - opravdu tam nic nesvítí?

Kdo je výrobce toho klacku a jaká je modelová velikost? Nějaké schéma u toho nebylo?

Kde chceš návěstidlo použít? Mohlo by být jako vjezdové do stanice, před odbočkou ze strany proti hrotu výhybky, před odbočkou ze strany po hrotu výhybky z odbočující tratě, ale tam bys využil jen návěsti stůj a "dvakrát", nebo jako odjezdové v odbočné stanici s možností návěstit odjezd na jednu trať přímo a na jednu odbočkou.
petrsacl
 
Příspěvky: 105
Registrován: ned 12 bře, 2017 10:37 am
Bydliště: Tišnov

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

Příspěvekod hank » ned 12 bře, 2017 8:29 pm

Geprüft znamená vyzkoušeno, tj. razítko výstupní kontroly... :roll: A hřeje cívka.

Koukal jsem na netu, ale ten kus je zřejmě tak historický, že v obvyklých databázích nejsem schopen dohledat ani výrobce, natož schéma.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

Příspěvekod MiG » ned 12 bře, 2017 8:42 pm

petrsacl píše:Diky za moc odpovedi. Varianta jak pise MiGse zda byt spravna jen pochybuju ze ho pouziju na kolejisti (pripadne mi ze to dost topi abych to dal ne drevenou desku) asi bych mel strach.

Chtělo by to snížit napájecí napětí. Alespoň pro světla.
A taky tento typ návěstidel nebyl vždy stavěn na trvalé napájení "akčních" cívek. (trvalé je myšleno více, než jednotky minut)
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

Příspěvekod MiG » ned 12 bře, 2017 9:13 pm

hank píše:A hřeje cívka.

I žárovičky.
hank píše:Koukal jsem na netu, ale ten kus je zřejmě tak historický, že v obvyklých databázích nejsem schopen dohledat ani výrobce, natož schéma.

Podle mého jde o starší provedení firmy Rarrasch (HR). Novější bylo s dutinkovými kontakty.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Dotaz na dvouramene navestidlo.

Příspěvekod petrsacl » ned 12 bře, 2017 9:49 pm

Klobouk dolu je to opravdu firmu Hans Rarrasch. Je tam i schema podle neho je na svetlech odpor.


[url]https://picclick.de/Hans-Rarrasch-Zweiflügelsignal-mit-Beleuchtung-Spur-H0-172486808331.html[/url]
petrsacl
 
Příspěvky: 105
Registrován: ned 12 bře, 2017 10:37 am
Bydliště: Tišnov

Další

Zpět na Začátečnické dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků