Stránka 1 z 2

Přípojná stanice

PříspěvekNapsal: čtv 15 zář, 2016 6:32 pm
od jardaficz
stanice.png
stanice.png (7.17 KiB) Zobrazeno 7706 krát
Zdravím, rád bych se zeptal, po dlouhé době se k modelaření zase vracím a zaujal mě námět odbočné stanice, jelikož bych chtěl kromě hlavní trati provozovat ještě lokálku vedle. Zkusím sem přidat obrázek mého návrhu stanice, zda je dobře, jde mi hlavně o dvě koncové koleje, zda takto můžou být a jestli je odbočující trať vyvedená správně a zda zeleně kreslená kolej má, nebo nemá ve stanici být. Pak ještě rampa se skladištěm (2), zda je správně, nebo by měla být na místě 3. Návěstidla budu řešit potom. Díky za pomoc

Re: Přípojná stanice

PříspěvekNapsal: čtv 15 zář, 2016 6:56 pm
od milan ferdián
Ahoj Jardo,skladiště jsem ti přehodil na manipulační kolej vedle staniční budovy.Zelená kolej,ano zlepší provozní možnosti.
Milan

Re: Přípojná stanice

PříspěvekNapsal: čtv 15 zář, 2016 7:09 pm
od jardaficz
Joj, díky díky, dále, až se na to dostanu, budu otravovat s návěstidlama, ale tam bude asi stačit ke každému zhlaví jedno skupinové odjezdové, že?

Re: Přípojná stanice

PříspěvekNapsal: čtv 15 zář, 2016 8:27 pm
od jardaficz
A další dotaz, po úpravě jsem se pustil do plánování návěstidel. Měla by stačit jen tato, nebo ne? A samozřejmě jen nějaká tabulka na vedlejší trať
stanice navest.png
stanice navest.png (28.79 KiB) Zobrazeno 7645 krát

Re: Přípojná stanice

PříspěvekNapsal: čtv 15 zář, 2016 9:31 pm
od D
jardaficz:
To nejde, nějaká tabulka. Nádraží se na všech vjezdech řídí stejným druhem zabezpečení. Při zachování navržených návěstidel je třeba osadit obdobným vjezdovým návěstidlem i odbočnou trať.

Odjezdová návěstidla ponechat dvě nebo spíš pro samostatné řízení vedlejší tratě (pro spodní dvě koleje) přidat jedno další.

Re: Přípojná stanice

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2016 10:31 am
od milan ferdián
Ahoj,znalci návěstní soustavy se určitě vyjádří.Odjezdová skupinová. Milan

Re: Přípojná stanice

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2016 10:56 am
od sidlo
Pokud to není rychlostní návěstní soustava, tak bych na vjezdu z odbočné trati dal místo žlutého světla zelené.
Nevidím opodstatnění odvratné kusé koleje. Buď je ta zelená kolej dopravní a potom odvrat nebude, nebo je manipulační a odvraty nebo výkolejky budou u ní.

Re: Přípojná stanice

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2016 11:02 am
od milan ferdián
sidlo píše:Pokud to není rychlostní návěstní soustava, tak bych na vjezdu z odbočné trati dal místo žlutého světla zelené.
Nevidím opodstatnění odvratné kusé koleje. Buď je ta zelená kolej dopravní a potom odvrat nebude, nebo je manipulační a odvraty nebo výkolejky budou u ní.


Ahoj,
jen drobnost vycházel jsem z názvu stanice přípojnáodbočná.
Milan

Re: Přípojná stanice

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2016 11:56 am
od hank
sidlo: Takové odvraty se běžně dělaly, aby zabránily ujetí vozidel z vedlejších tratí na hlavní.

Re: Přípojná stanice

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2016 1:05 pm
od look23
Možná bych šoupnul odjezdové návěstidlo odbočné trati blíže ke zhlaví viz. žst. Kladno.

Re: Přípojná stanice

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2016 1:22 pm
od VojtikJ
no... nevím proč mít od "odbočky" návěstidlo s "žlutou, červenou, bílou*, klasika by stačila. Bez tak stanice je bez rychlostí soustavy + nezávislé návěstidla.
na druhou stranu nemusej bejt ani dva odjezdy. Stačí jedno odjezdový s písmenem (název další stanice) :D Jelikož by se to modelově dělalo špatně tak teda ty dvě :D
Nebylo by lepší kdyby ta odvratná vycházela z angličanu než z výhybky? Teď jak to tam je, bych řekl, že by stejně byla výkolejka na ty (zelený) manipulační koleji (v obou směrech), v tom případě by ten odvrat byl trošku navíc.
toť můj názor

Re: Přípojná stanice

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2016 5:45 pm
od jardaficz
ježiš pánové, děkuju za připomínky a pomoc, to jsem nečekal. jen ta zelená kolej byla ze začátku jen na dotaz, zda by tam mohla, nebo měla být. jinak k odbočné trati by stačilo normální odjezdové návěstidlo červená/zelená, ne? na stejnou úroveň, jako je návěstidlo u hlavní trati. Pak bych se ještě zeptal na seřazovací, to stačí jedno k pravému zhlaví a jedno k levému, nebo dvě k levému?

Re: Přípojná stanice

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2016 5:54 pm
od milan ferdián
jardaficz píše:ježiš pánové, děkuju za připomínky a pomoc, to jsem nečekal. jen ta zelená kolej byla ze začátku jen na dotaz, zda by tam mohla, nebo měla být. jinak k odbočné trati by stačilo normální odjezdové návěstidlo červená/zelená, ne? na stejnou úroveň, jako je návěstidlo u hlavní trati. Pak bych se ještě zeptal na seřazovací, to stačí jedno k pravému zhlaví a jedno k levému, nebo dvě k levému?


Jardo,kdyby jsi napsal,že chceš úplné osazení stanice světelnými návěstidly,tak by jsi to měl jednodušší :D a výsledek by byl hned.
Seřaďovací návěstidla u manipulačních kolejí a před zhlavími.Odborníci doplní a pánové prosím,epochu buď IV. nebo VI. :!: Milan

Re: Přípojná stanice

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2016 7:23 pm
od milan ferdián
Ahoj,jeden náčrt.Nejsem si jistý u umístění výkolejky.
Milan

Re: Přípojná stanice

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2016 7:42 pm
od Jiri Dvoracek
Neprebyva tam jedno odjezdove navestidlo a nebo to je nejaka chyba tisku? :mrgreen: