Stránka 1 z 1

Kinematika s magnetem

PříspěvekNapsal: ned 11 zář, 2016 2:44 pm
od ladino1
Pro své nově stavěné vozy v TT chci použít uložení očkového spřáhla s kinematikou. Na e-shopech jsem objevil kinematiku, která se vrací do středové polohy pomocí permanentního magnetu. Chybí mi tam ale protipól k tomuto magnetu. Můžete mi někdo popsat jak tento systém funguje, tedy co je druhým magnetickým pólem, případně zda není lepší raději použít kinematiku s pérkem. Díky za každou konstruktivní radu.

Re: Kinematika s magnetem

PříspěvekNapsal: ned 11 zář, 2016 3:10 pm
od Luděk
Protipólem je kovová tyčka schovaná v tělese kinematiky.

Re: Kinematika s magnetem

PříspěvekNapsal: ned 11 zář, 2016 7:40 pm
od jirkan
Nevím přesně, čemu v TT říkáte očková spřáhla, ale pokud je to podobné jako v H0, tak tam kinematické s očkovými spřáhla v podstatě nefunguje.

Re: Kinematika s magnetem

PříspěvekNapsal: ned 11 zář, 2016 7:52 pm
od ladino1
jirkan píše:Nevím přesně, čemu v TT říkáte očková spřáhla, ale pokud je to podobné jako v H0, tak tam kinematické s očkovými spřáhla v podstatě nefunguje.

Me to v tt funguje na jiz zakoupenych vozech s kinematikou, kde jsem vymenil sprahla Tillig ( nekde uvadena jako 3. generace) za sprahlaBTTB (2.generace), ktere jsem asi ne zcela spravne nazval "ockova".

Re: Kinematika s magnetem

PříspěvekNapsal: pon 12 zář, 2016 12:24 pm
od Trainmaniak
"Nefunguje" není úplně správný výraz. Ono to funguje naprosto bez problémů, ale kinematika plní svůj původní účel nadarmo. Smyslem kinematiky je přiblížit nárazníky vozů co nejblíže k sobě a udělat tak vlak realističtější. Má za úkol v oblouku zvětšit vzdálenost mezi nárazníky tím, že se vysune, aby se jimi vozy nezaklesly. Ale podmínkou je použití spřáhel, s nimiž lze dosáhnout menší vzdálenosti (současná Tillig, Kuehn, pevná Peho...). S očkovými spřáhly (do šachty) se uživatel ochudí o spojení (téměř) nárazník na nárazník, ale na funkci kinematiky to nemá žádný nežádoucí vliv, ta se chová stále stejně (pomineme-li vlastní vůli mezi spojenými očkovými spřáhly). Jen zbytečně. :) Ovšem chápu, že pokud někdo zůstal věrný očkovým spřáhlům, nemá na výběr, když na všech nových vozidlech je již kinematika z výroby.

Re: Kinematika s magnetem

PříspěvekNapsal: pon 12 zář, 2016 6:10 pm
od peter_vy
Ja mám s kombináciou kinematiky a očkových spriahel nepríjemnú skúsenosť: pri veľkej záťaži (dlhý vlak v stúpaní) sa začnú kinematiky vychyľovať do boku až tak, že môžu ľahšie dvojosé vozy na priamom úseku vyhodiť z koľají. Treba to vyskúšať v reálnych podmienkach. Ak by to robilo nejaké problémy, tak treba použiť s kinematikami nové spriahla (alebo funkciu kinematík obmedziť).

Re: Kinematika s magnetem

PříspěvekNapsal: úte 13 zář, 2016 5:08 pm
od ladino1
Díky za názory. Takže pokud chápu správně, pokud nechci na celém vozovém s lokomotivním parku měnit spřáhla za nová Tillig, má význam osazovat "očková" spřáhla pouze u nových modelů s již zabudovanou kinematikou. Do nově stavěných vozů (stavebnice) montáž kinematiky a její osazení tímto spřáhlem význam nemá.

Re: Kinematika s magnetem

PříspěvekNapsal: stř 14 zář, 2016 11:59 am
od Tomáš
No mám takto upravené prakticky všechny mašiny a musím konstatovat že funkčnost spřažení velmi závisí na stavu očkového spřáhla. Někdy zvlášť u protioblouků se tato kombinace rozpojuje a na vině je právě ta kinematika. Co však spolehlivě nefunguje,je nové spřáhlo uchycený starým způsobem,tedy strunou.

Re: Kinematika s magnetem

PříspěvekNapsal: stř 14 zář, 2016 5:21 pm
od Kajinek11
Jste se trošku odchýlili od tématu, ne? Mě by také zajímalo jestli jsou lepší s pérkem nebo s magnetem. Ale jedno je jasné. S magnetem jsou dražší o pár korun a jsou kratší. Do některých vozů se dlouhé ( s pérkem) nevejdou.

Re: Kinematika s magnetem

PříspěvekNapsal: čtv 15 zář, 2016 4:13 am
od Trainmaniak
Co se funkčnosti týče, je to srovnatelné. Používám hojně oba druhy a problémy nejsou naprosto žádné. Takže o tom, jakou použiji, rozhoduje opradu jen prostor, kam se má kinematika umístit. Pokud je tam místa dost, automaticky beru pružinkovou, je přeci jenom trochu levnější. Nevejde-li se, nastupuje magnetická. Obě fungují opravdu spolehlivě.

Kajínku11, oprav si prosím čtvrtou větu, máš tam místo "S magnetem" napsáno "S pérkem".Někoho to může mást. :)

Re: Kinematika s magnetem

PříspěvekNapsal: čtv 15 zář, 2016 10:46 am
od Kajinek11
Díky, skvělá odpověď. Dělám to taky tak a vidím, že dobře. :D