Kinematika s magnetem

Absolutní začátky s modelovou železnicí. Dotazy na úplně základní věci.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Kinematika s magnetem

Příspěvekod ladino1 » ned 11 zář, 2016 2:44 pm

Pro své nově stavěné vozy v TT chci použít uložení očkového spřáhla s kinematikou. Na e-shopech jsem objevil kinematiku, která se vrací do středové polohy pomocí permanentního magnetu. Chybí mi tam ale protipól k tomuto magnetu. Můžete mi někdo popsat jak tento systém funguje, tedy co je druhým magnetickým pólem, případně zda není lepší raději použít kinematiku s pérkem. Díky za každou konstruktivní radu.
ladino1
 
Příspěvky: 111
Registrován: úte 13 led, 2009 5:12 pm
Bydliště: Fialková 450, 541 02 Trutnov

Re: Kinematika s magnetem

Příspěvekod Luděk » ned 11 zář, 2016 3:10 pm

Protipólem je kovová tyčka schovaná v tělese kinematiky.
Uživatelský avatar
Luděk
 
Příspěvky: 200
Registrován: pát 09 pro, 2011 5:29 pm
Bydliště: Brno

Re: Kinematika s magnetem

Příspěvekod jirkan » ned 11 zář, 2016 7:40 pm

Nevím přesně, čemu v TT říkáte očková spřáhla, ale pokud je to podobné jako v H0, tak tam kinematické s očkovými spřáhla v podstatě nefunguje.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Kinematika s magnetem

Příspěvekod ladino1 » ned 11 zář, 2016 7:52 pm

jirkan píše:Nevím přesně, čemu v TT říkáte očková spřáhla, ale pokud je to podobné jako v H0, tak tam kinematické s očkovými spřáhla v podstatě nefunguje.

Me to v tt funguje na jiz zakoupenych vozech s kinematikou, kde jsem vymenil sprahla Tillig ( nekde uvadena jako 3. generace) za sprahlaBTTB (2.generace), ktere jsem asi ne zcela spravne nazval "ockova".
ladino1
 
Příspěvky: 111
Registrován: úte 13 led, 2009 5:12 pm
Bydliště: Fialková 450, 541 02 Trutnov

Re: Kinematika s magnetem

Příspěvekod Trainmaniak » pon 12 zář, 2016 12:24 pm

"Nefunguje" není úplně správný výraz. Ono to funguje naprosto bez problémů, ale kinematika plní svůj původní účel nadarmo. Smyslem kinematiky je přiblížit nárazníky vozů co nejblíže k sobě a udělat tak vlak realističtější. Má za úkol v oblouku zvětšit vzdálenost mezi nárazníky tím, že se vysune, aby se jimi vozy nezaklesly. Ale podmínkou je použití spřáhel, s nimiž lze dosáhnout menší vzdálenosti (současná Tillig, Kuehn, pevná Peho...). S očkovými spřáhly (do šachty) se uživatel ochudí o spojení (téměř) nárazník na nárazník, ale na funkci kinematiky to nemá žádný nežádoucí vliv, ta se chová stále stejně (pomineme-li vlastní vůli mezi spojenými očkovými spřáhly). Jen zbytečně. :) Ovšem chápu, že pokud někdo zůstal věrný očkovým spřáhlům, nemá na výběr, když na všech nových vozidlech je již kinematika z výroby.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1460
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Kinematika s magnetem

Příspěvekod peter_vy » pon 12 zář, 2016 6:10 pm

Ja mám s kombináciou kinematiky a očkových spriahel nepríjemnú skúsenosť: pri veľkej záťaži (dlhý vlak v stúpaní) sa začnú kinematiky vychyľovať do boku až tak, že môžu ľahšie dvojosé vozy na priamom úseku vyhodiť z koľají. Treba to vyskúšať v reálnych podmienkach. Ak by to robilo nejaké problémy, tak treba použiť s kinematikami nové spriahla (alebo funkciu kinematík obmedziť).
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Kinematika s magnetem

Příspěvekod ladino1 » úte 13 zář, 2016 5:08 pm

Díky za názory. Takže pokud chápu správně, pokud nechci na celém vozovém s lokomotivním parku měnit spřáhla za nová Tillig, má význam osazovat "očková" spřáhla pouze u nových modelů s již zabudovanou kinematikou. Do nově stavěných vozů (stavebnice) montáž kinematiky a její osazení tímto spřáhlem význam nemá.
ladino1
 
Příspěvky: 111
Registrován: úte 13 led, 2009 5:12 pm
Bydliště: Fialková 450, 541 02 Trutnov

Re: Kinematika s magnetem

Příspěvekod Tomáš » stř 14 zář, 2016 11:59 am

No mám takto upravené prakticky všechny mašiny a musím konstatovat že funkčnost spřažení velmi závisí na stavu očkového spřáhla. Někdy zvlášť u protioblouků se tato kombinace rozpojuje a na vině je právě ta kinematika. Co však spolehlivě nefunguje,je nové spřáhlo uchycený starým způsobem,tedy strunou.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kinematika s magnetem

Příspěvekod Kajinek11 » stř 14 zář, 2016 5:21 pm

Jste se trošku odchýlili od tématu, ne? Mě by také zajímalo jestli jsou lepší s pérkem nebo s magnetem. Ale jedno je jasné. S magnetem jsou dražší o pár korun a jsou kratší. Do některých vozů se dlouhé ( s pérkem) nevejdou.
Naposledy upravil Kajinek11 dne čtv 15 zář, 2016 9:00 am, celkově upraveno 1
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Kinematika s magnetem

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 15 zář, 2016 4:13 am

Co se funkčnosti týče, je to srovnatelné. Používám hojně oba druhy a problémy nejsou naprosto žádné. Takže o tom, jakou použiji, rozhoduje opradu jen prostor, kam se má kinematika umístit. Pokud je tam místa dost, automaticky beru pružinkovou, je přeci jenom trochu levnější. Nevejde-li se, nastupuje magnetická. Obě fungují opravdu spolehlivě.

Kajínku11, oprav si prosím čtvrtou větu, máš tam místo "S magnetem" napsáno "S pérkem".Někoho to může mást. :)
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1460
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Kinematika s magnetem

Příspěvekod Kajinek11 » čtv 15 zář, 2016 10:46 am

Díky, skvělá odpověď. Dělám to taky tak a vidím, že dobře. :D
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk


Zpět na Začátečnické dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků