Stránka 7 z 9

Re: MODELOVÁ VELIKOST

PříspěvekNapsal: čtv 09 říj, 2014 10:40 am
od milan ferdián
mig213 píše:Děkuji za rady ale takže to co měří míň než 120mm bude menší než 1mm.To chápu. ale nedovedu si představit jak ten model a materiál na něm udělat.Mám z toho strach.

Zde již nastupují lepty.

Re: MODELOVÁ VELIKOST

PříspěvekNapsal: čtv 09 říj, 2014 10:45 am
od mig213
Děkuji.Zase mám co studovat a učit se.

Re: MODELOVÁ VELIKOST

PříspěvekNapsal: čtv 09 říj, 2014 11:52 am
od Luděk
Pokud vím, tak to nejmenší co se dá koupit je dřevěný profil 0,3 x 0,6 mm nebo plastový 0,25 x 0,5 mm.

Re: MODELOVÁ VELIKOST

PříspěvekNapsal: čtv 09 říj, 2014 12:29 pm
od milan ferdián
Luděk píše:Pokud vím, tak to nejmenší co se dá koupit je dřevěný profil 0,3 x 0,6 mm nebo plastový 0,25 x 0,5 mm.

Na to jsem pozapoměl :oops: .

Re: MODELOVÁ VELIKOST

PříspěvekNapsal: čtv 09 říj, 2014 4:53 pm
od Myšpulín
Není chybou některé drobné věci malinko zvětšit, aby byly vidět. Ovšem je na citu, jak moc. Na druhou stranu něco lze vypustit úplně a třeba jen nahradit čárečkou jiného odstínu.

Re: MODELOVÁ VELIKOST

PříspěvekNapsal: pát 10 říj, 2014 12:08 pm
od mig213
Ahojky a děkuji za rady.Moc si toho vážím.Pište rady rád je užiju.Díky Petr.

Re: MODELOVÁ VELIKOST

PříspěvekNapsal: pát 07 lis, 2014 12:40 pm
od Stanin
Ahoj, tak mám zase něco k mému oblíbenému tématu :)
Právě jsem rozprodal svoji hánulku, protože se s ní nikam nevejdu a když jsem zkusil nějaké mini řešení, tak to vypadalo jako vosa na bonbóně a to ani ve výsledku nebylo "mini". Kupovat si mašiny do vitríny, to není pro mě, zase takový nadšenec nejsem.
Zbyla mi rosnička v TT, ale asi jsem měl toho TéTéčka v životě nějak moc, že mi nepříjde tato velikost atraktivní. A tak čeká na svého zájemce.
Píšu to taky pro to, aby někoho nezmátly moje příspěvky roztroušené po fóru, kde vyzdvihuju tu a nebo tamtu velikost :)
Stojím si za tím, že pokud jde člověku o vozidla a jejich stavbu, nebo o ČD/ČSD tak H0 je ta správná velikost. Jako její náhradník do bytu je TT. Na tomhle názoru se nic nemění.
No a co teď? :) V Pečkách se mi líbilo kolejiště v Zetku, ale při procházení netu se mi jeví jako lepší jít do eNka, ale to můžu zapomenout na naše dráhy. Sice tu jsou malovýrobci, ale jsem zhýčkaný většími měřítky a tak mě kvalita vozidel od těchto výrobců neoslovila, ale soudím jen dle fotek.

No a závěrem mě napadá pár otázek. Jak to doma děláte vy, co máte H0? Jak se s tím vejdete do bytu? Máte tam smysluplný layout? Když vidím sortiment např. ACME, tak tam je hezká nabídka vozů a lokomotiv, pěkná šance na poskládání EC, ale co s ním doma? To si v normálním bytě říká max o vitrínku. Stejně tak Railjet nebo rychlík v čele s brejlovcem. Lokálka je v H0 jakž takž OK, ale sortiment je daleko dál, než u lokálky a jde na dračku, tak kam to dáváte? :)

Re: MODELOVÁ VELIKOST

PříspěvekNapsal: pát 07 lis, 2014 1:17 pm
od miroslav lengyel
Od mne jenom v kostce.Mně nic jiného než H0 nezbylo,protože v TT je malý výběr vozidel pro mé účely a na N jsem prostě blbě viděl. :cry:
Začal jsem na ploše 2.4x1.5 m,pak jsem přistavěl na délku ještě metr a no a až se konečně rozhoupu,tak ještě asi 3 .5 m přidám.To se mi to kecá,když jsem si ukradl celý pokoj po dětech pro sebe,co? :D No,na to abych tam proháněl Vindobonu nebo jiné 30 cm vozy to není,ale dělám II.epochu DRG a tam ty ryhlíkáče,když už je musím mít,tak nějak jdou.Samozřejmě není nutno mít tak dlouhé vozy a pak je to ještě snažší.

Re: MODELOVÁ VELIKOST

PříspěvekNapsal: pát 07 lis, 2014 1:34 pm
od Dusan
Stanin píše:Stojím si za tím, že pokud jde člověku o vozidla a jejich stavbu, nebo o ČD/ČSD tak H0 je ta správná velikost. Jako její náhradník do bytu je TT. Na tomhle názoru se nic nemění.
No a co teď? :) V Pečkách se mi líbilo kolejiště v Zetku, ale při procházení netu se mi jeví jako lepší jít do eNka, ale to můžu zapomenout na naše dráhy. Sice tu jsou malovýrobci, ale jsem zhýčkaný většími měřítky a tak mě kvalita vozidel od těchto výrobců neoslovila, ale soudím jen dle fotek.

To by mne zajímalo, jaký prostor máš k dispozici, protože já tento problém řeším furt dokola. V rohu 260x180cm mám v HO namyšlenou segmentovou koncovou úvraťovku a v N férové kolejiště, například zde viewtopic.php?f=1&t=7351
TT jsem vyloučil předem. Správa ČSD někde 70-80tých let je mi nejblíže, ale stejně tak jsem fascinován jízdou vlaků, což u tý HO není možné, tam si akorát mohu zaposunovat. Už ani nechodím do obchodů na čumendu, protože mne to akorát vždycky rozhodí :-)
Jinak pro zajímavost, nákladově v základu to eNko je rozpočtově na cca 60tisících a HO mi vyšla na cca 20tis. v rozpočtech.

Re: MODELOVÁ VELIKOST

PříspěvekNapsal: pát 07 lis, 2014 2:04 pm
od Stanin
Dušan: Ten rozpočet mě nepřekvapuje, když toho dáš v eNku na stejnou plochu víc, než v H0. Místo mám v rohu cca 3 x 2 m, hloubka ideálně do 60 cm. Ale stejně na tom ta H0 vypadá humpolácky. Stejně jako na modulech, které jsem měl možnost vidět. Mým cílem není udělat ultra mega kolejiště, dlouho se mi líbil návrh Horní Pomezí, od Milana, který ti nakreslil. Dokonce jsem přemýšlel o návrhu "Jurovo", který je v pláncích kolejišť od Milana. Ale vždy to nanečisto vypadalo tak nějak ztísněně. Ono i na kolejišti KMŽ Brno mi ta hánula příjde taková krabicoidní a to rozhodně není malé kolejiště. To takové Ždánice v TT, to je radost pohledět :) je to malé, prostorné. Rád bych takovou nebo podobnou stanici viděl v eNku, pro srovnání.
No a co se týká chození na čumendu do prodejny, to je fakt dobré tak na rozhození :) Když jsem dělal TT, tak jsem slintal nad H0 a když jsem dělal H0, tak jsem slintal nad TT a představoval si, co by se mi na ten prostor pro H0 vešlo, nebo kolik bych tím menším měřítkem ušetřil doma, není nutné zaplácat celý prostor. :)
Další věcí je radost z koupeného modelu. Nikdy jsem se tétéčkem nekochal tolik, jako H0 modelem. Do ruky a na rozborku super měřítko, ta hánula, to uznávám bez mučení :)

Re: MODELOVÁ VELIKOST

PříspěvekNapsal: pát 07 lis, 2014 8:20 pm
od Martin Justiz
pánové co takhle H0e oblouky z N ka a měřítko H0 prostě ideal kompromis do malého bytu a navíc Jindřichův Hradec je prostě krásnej

Re: MODELOVÁ VELIKOST

PříspěvekNapsal: čtv 11 úno, 2016 7:53 pm
od Colonel32
Dovolil jsem si problematiku volby měřítka co nejkritičtěji a nejracionálněji zpracovat, přesto bych uvítal jakoukoli zpětnou vazbu, pokud s něčím nesouhlasíte nebo myslíte, že jsem na něco zapomněl:

http://jankratochviljan.blog.idnes.cz/c ... ikost.html

Re: MODELOVÁ VELIKOST

PříspěvekNapsal: pát 12 úno, 2016 9:12 am
od Stanin
Colonel32: Souhlasim s clankem. Jen ja se od TT, pres par pokusu vratit se zpet, odpoutal. Dokonce jsem to ted zkousel i s eNkem :) Padla mi do oka otazka z clanku:
Bude mne nedostatek místa nutit zvolit velikost menší než H0? (a podotázku:) A pokud ano, jak moc mi budou možnosti chybět?

Ja si polozil podobnou: Uspokoji me pridana hodnota (udelat vice na stejnem prostoru) u mensich meritek?
V mem pripade byla odpoved NE. Na svem prostoru doma se i s H0 da "neco malo" udelat, na ty dalsi veci tu je nastesti klub.

Re: MODELOVÁ VELIKOST

PříspěvekNapsal: pát 12 úno, 2016 11:00 am
od Morris Zapp
Nic ve zlým, ale H0 vykazuje typické znaky kompromisu: dovedně spojuje nevýhody obou krajních řešení, při současném potlačení jejich výhod. Když mě zajímá napodobování provozu, jdu do N, maximálně do TT; naopak kdyby mě zajímala vozidla a jejich detaily, šel bych do 0.

Re: MODELOVÁ VELIKOST

PříspěvekNapsal: pát 12 úno, 2016 11:49 am
od fulda
Morris Zapp: však to má v popisu - poloviční nula :twisted:
To je jako když jdeš s manželkou do hospody - o polovinu větší útrata a o polovinu menší zábava. :mrgreen:

Jinak to prosím neberte nikdo moc osobně.