Stránka 4 z 6

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: pon 25 led, 2021 3:59 pm
od mek
jirkan píše:1) panel máš už sice hotový, ale nešlo by to nějak vymyslet, že by se trochu natáhl. kdyby se na délku přidalo nějakých 20 cm, tak by to asi šlo předělat na poloměry min R2, což bude spolehlivě sjízdné i pro delší lokomotivy a vozy.

Ne, to bohužel nejde, velikost panelu je zvolena vzhledem k místnosti (protažení na délku by zasahovalo do prostoru otevírání dveří).
jirkan píše:2) Současně bys získal trochu délky pro stoupání, takže by mohlo být víc místa nad skryťákem, ono je třeba počítat s tím, že ruka, která má manipulovat s vykolejeným vagónem nebo čistit koleje, trochu místa spotřebuje.
3) Pokud to bude možné, tak bych se pokusil prodloužit koleje v té výhybně tak aby nebyly o moc kratší, než v té horní stanici.

ano, v tom skryťáku se vyřádím, předpokládám, že když to není vidět, tak ani záclony netřeba zatahovat :-)
jirkan píše:4) Milan ti rozkreslil přesně použití jednotlivých typů kolejiva. Pokus se na základě toho definovat přesnou polohu výhybek a ty pak propojit flexi kolejemi. Ve stanicích tak dostaneš mnohem větší poloměry a i optice to přidá (tedy, pokud si na flexi troufáš).

Milanův návrh předpokládá 15°výhybky, čímž limituje na kolejivo Fleischmann Picollo s podložím. To by pro začátečníka bylo asi nejjednodušší. Ale láká mne zkusit si to postavit z flexi kolejí. Ještě teda netuším, jak se to řeže, aby to vyšlo úplně přesně. Nějaké doporučení?
jirkan píše:6) Udělej si představu o délkách vozidel, která chceš používat, a zkus dopočítat, jak dlouhý vlak se kam vejde. Vymýšlej si také různé varianty provozu, abys našel případná úzká místa.

Pokud jde o vozidla, rozhodl jsem se pro ČSD epocha IV. Tím jsou nejspíš délky dané, s ohledem na velmi malý výběr osobních vozů, tedy Ypsilony a patrák. Ten ve variantě PIKO má zkrácenou délku použitím nápravy pod přechodem mezi vozy (což je nemodelové, ale zas je to pro mne nostalgie, protože tenhle model PIKO si pamatuju z dětství).

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: pon 25 led, 2021 4:40 pm
od Jirkátor
mek píše:Milanův návrh předpokládá 15°výhybky, čímž limituje na kolejivo Fleischmann Picollo s podložím. To by pro začátečníka bylo asi nejjednodušší. Ale láká mne zkusit si to postavit z flexi kolejí.

Fleischmann Picollo má v nabídce také flexi kolej o délce 777mm a dá se sehnat od 350,- peněz za kus. Je to celkem dost, tak když jsem zrovna včera objednával výhybky (Fleischmann Picollo) a vzal jsem k tomu i jednu jejich kolej bez podloží, jestli půde napojit. Flexi bez podloží se dá koupit za necelou stovku. Zkoušel jsem spárovat Picollo a PECO 55, ale to nepůjde.
Až dorazí, můžu dát vědět, nebo už to možná zkusil někdo jiný.

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: pon 25 led, 2021 5:14 pm
od jirkan
15 stupňové výhybky by měly být v nabídce Flm bez podloží (ex. ROCO) a taky TRIX, který má totožnou geometrii. V obou případech jsou i flexi koleje. Lze to taky kombinovat s PECO.
Nejsem si jistý, ale myslím, že TRIX má u některých výhybek polarizované srdcovky, což může zjednodušit drátování.
Ale to vše prosím ber s rezervou, protože N ko jsem opustil před skoro třiceti lety a mnohé se mohlo změnit.

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: pon 25 led, 2021 5:34 pm
od mek
Jirkátor píše:Zkoušel jsem spárovat Picollo a PECO 55, ale to nepůjde.

A zkoušel někdo spárovat Picollo a PECO 80? Taky mne u toho Picollo trochu odrazuje vyšší cena...

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: pon 25 led, 2021 5:42 pm
od mek
jirkan píše:15 stupňové výhybky by měly být v nabídce Flm bez podloží (ex. ROCO) a taky TRIX, který má totožnou geometrii.

Ano, máš pravdu, koukám na to.
U Flm bez podloží mne trochu odrazují ty viditelně umístěné přestavníky, radši bych to schoval dolů. Oni začali dělat 10°výhybku takovou, ale to do malého kolejiště není ideální.
Na TRIX se podívám, tohle kolejivo mi nějak uniklo.

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: pon 25 led, 2021 6:03 pm
od jirkan
Za prvé se omlouvám za určitý šum, který jsem vypustil. Vzhledem k tomu videu s patráky a některým dalším poznámkám jsem předpokládal, že je použito R1. Teď jsem si ale Milanův návrh prohlédl pořádně (a taky si pročetl text) a vidím, že všude je min. R2. Takže by to mělo být o poznání lepší. Taky stojí za to se podívat na Milanův návrh krajiny, kde trať objíždí zalesněný kopec. Ten určitě pomůže zamaskovat případný zlámaný rychlík.

Za druhé k těm Flm výhybkám. Poměrně jednoduchým způsobem lze vyjmout přestavník a nasadit ho “vzhůru nohama”, takže ho lze bez problémů překrýt a schovat pod štěrk. Komplikace je, že je třeba pro něj vytvořit prostor v základové desce. Myslím že něco podobného lze provést i u výhybek Trix.

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: pon 25 led, 2021 6:30 pm
od Jirkátor
mek píše:
Jirkátor píše:Zkoušel jsem spárovat Picollo a PECO 55, ale to nepůjde.

A zkoušel někdo spárovat Picollo a PECO 80? Taky mne u toho Picollo trochu odrazuje vyšší cena...

:D Pšš!! PECO80 se tu nesmí říkat. Je totiž hrozně nemodelové, protože vypadá jako zábradlí. :D :mrgreen: :D
Ta cena u FLM flexi není vyšší, ta je šílená. :twisted:
Upřímně? Pokud to neklapne s FLM bez podloží, tak chci vyzkoušet i PECO80, ale to nikomu neříkej, nebo mne zatratí. :mrgreen:
Třeba se ozve někdo, kdo už to vyzkoušel.

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: pon 25 led, 2021 11:13 pm
od HonzaM
Při takto jednoduchých stanicích bych ve viditelné části použil krátké výhybky a flexi kolejivo PECO Code 55, ve skryté pak jakékoli kolejivo (Fleischmann, Minitrix, PECO Code 80). PECO Code 80 a Code 55 lze bez problému spojovat.

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: úte 26 led, 2021 6:13 am
od JenikPluto
Jirkátor píše:
mek píše:
Jirkátor píše:Zkoušel jsem spárovat Picollo a PECO 55, ale to nepůjde.

A zkoušel někdo spárovat Picollo a PECO 80? Taky mne u toho Picollo trochu odrazuje vyšší cena...

:D Pšš!! PECO80 se tu nesmí říkat. Je totiž hrozně nemodelové, protože vypadá jako zábradlí. :D :mrgreen: :D
Ta cena u FLM flexi není vyšší, ta je šílená. :twisted:
Upřímně? Pokud to neklapne s FLM bez podloží, tak chci vyzkoušet i PECO80, ale to nikomu neříkej, nebo mne zatratí. :mrgreen:
Třeba se ozve někdo, kdo už to vyzkoušel.


Dovolim si odkaz. Jeden z diskutujicich tvrdi, ze to spojit jde. Pripadne zde, udajne bez problemu.

Ja mam zkusenost jen se spojovanim Minitrix kolejiva s Peco Code 80 a to jde bez problemu.

JP

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: úte 26 led, 2021 7:57 am
od HonzaM
Výška kolejnice u Code 55 a Code 80 je stejná, kolejnice Code 55 ale má dvě patky. Horní je viditelná, spodní je ukrytá v pražcovém pásu. Celková výška kolejnice je 2 mm, výška kolejnice u kolejiva Fleischmann i Minitrix je myslím podobná, spojení jsem ale nikdy nezkoušel.

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: úte 26 led, 2021 10:15 am
od HonzaM
Aktuální zpráva od kolegy majícího kontakty u MTB:
Na M296 v N-ku už se začalo pracovat a první série by měla být snad do letošních prázdnin.

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: úte 26 led, 2021 10:27 am
od Stanin
Tady něco z moji zahrádky. Vlevo Peco Code 55 a vpravo FLM bez podloží.

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: úte 26 led, 2021 12:42 pm
od Jirkátor
Ale vzájemně spojit asi nejdou? Tam prostě vadí ta dvojitá patka u PECO55.

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: úte 26 led, 2021 3:34 pm
od Stanin
To nejdou. Chtělo by to vlastní přechodovou spojku. Ta by vyrobit určitě šla.

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: úte 26 led, 2021 4:41 pm
od Jirkátor
Dneska mi byla odeslána zásilka s FLM kolejí bez podloží, tak během pár dní (uvidíme, jak se vytáhne Česká pošta) dám vědět.