Stránka 17 z 24

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: sob 18 črc, 2020 4:20 pm
od Ivan
Tak to není dobrá zpráva, sice se skutečně hůře nasouvají, ale nasunout jdou a drží vcelku slušně. Dodatečné fixace vteřiňákem se trochu děsím :(

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: sob 18 črc, 2020 8:23 pm
od Trixt
Osobně vůbec flexi pražce v TT nepoužívám. Raději volím kombinaci prutů a podloží pro kusové koleje. Pokud potřebuji jiný poloměr, než ve kterém se podloží vyrábí, používám nejčastěji rovné podloží, které si štípačkami na jedné straně naštípám tak, aby mi daný poloměr vyšel. Mnohem snáze se tak dosáhne pravidelných rozestupů a rovnoběžnosti pražců.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: pon 20 črc, 2020 8:23 am
od Fox
Souhlas, flexi podloží je akorát k zlosti. Mně nejvíc vadí, že v menších poloměrech to vypadá, že měli dělníci při kladení pražců pěkných pár promile. Lesk srazíš při patinaci, toho bych se nebál.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: ned 15 lis, 2020 9:24 am
od Lukes
Zdravím všechny,

nevíte někdo jestli Tillig prodává výhybku symetrickou anebo 3-cestnou vyhybku s podložím?? TT...

nějak je nemůžu nikde nejít, všiml jsem si, že Rocco nějaké má anebo pak až velikosti HO, ale pro TT s podložím se mi nepodařilo najít.

Díky!

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: ned 15 lis, 2020 10:42 am
od JendaTT
Ahoj, ne, pro koleje s podložím dělá Tillig jen normální EW1 , obloukové výhybky a pak dvojité křížení.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: pát 18 pro, 2020 9:48 am
od jardaaa
Zdravím,

na svým TT kolejišti používám Tillig EW2 a chtěl jsem se zeptat, jakej je rozdíl oproti symetrický ABW 15°, podle obrázků jde o prakticky stejnou(kromě tvaru odbočení samo) výhybku jako EW2, ale zaráží mě ta cena, je za cca 370,- oproti 460,- v čem je rozdíl/problém?

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: pon 21 pro, 2020 3:21 pm
od jafobe
jardaaa@atlas.cz píše:Zdravím,

na svým TT kolejišti používám Tillig EW2 a chtěl jsem se zeptat, jakej je rozdíl oproti symetrický ABW 15°, podle obrázků jde o prakticky stejnou(kromě tvaru odbočení samo) výhybku jako EW2, ale zaráží mě ta cena, je za cca 370,- oproti 460,- v čem je rozdíl/problém?

Základ, neboli podloží, je stejný jako 15° flexi stavebnice https://www.itvlaky.cz/vyhybky--krize--rozpojovace/tillig-83420/ u obou, jen jsou jinak naohýbané a zabroušené pruty. ABW se používá podstatně míň, takže i to se může projevit na ceně, třeba aby je prodali... :mrgreen: Ale může to být i o tom co má výrobce skladem a co dělají nově, protože krize vše zdražuje... Jinak ze stavebnice si postavíš EW2, ABW i IBW. Na sestavených jsou pruty předohýbané a zafixované, takže ABW na EW2 dost dobře neohneš, i když to trochu vůli na ohnutí má, aby to šlo líp musel by jsi nějak sundat návarky na spodku kolejnice v podloží, a pak trochu budou zlobit jazyky...

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: úte 22 pro, 2020 4:43 pm
od jardaaa
Právě že mě o tvar nejde.. Chtěl bych si teď na jednom segmentu udělat viditelnej skryťák a tam je mi vcelku jedno, jak to bude tvarově vycházet.. Sem si řek, že bych ušetřil těma ABW ,jen s nima nemám žádnou zkušenost a nerad bych, aby byly v něčem horší/ochuzený..

Jinak jsem se splet, není to 460,-vs 370,- ale 440,- vs 370,- ale i tak to je na víc kusech nějaká ta Koruna rozdílu..

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: úte 22 pro, 2020 8:52 pm
od jafobe
Pokud ti nejde o tvar zhlaví a geometrii vyhybky je to asi jedno. Hotovou ABW jsem sice zatím v ruce neměl, ale řekl bych že to o nic ochuzené oproti EW2 (které tu mám i jako hotové i jako stavebnici) nebude, protože základ bude u obou nejspíše stejný, rozdíl bude asi jen v tom jak budou z fabriky ohnuté a nažezané pruty kolejnice. Podobně jako u hotových obloukových kolejí jsou pruty ohnuté už předem před montáží aby drželi svůj tvar i v místě styku s další kolejnicí. Pokud stavíš z flexi tak neohnutý prut má tendenci se trochu vracet roviny i v obloukovém podloží...
Pokud jsi trochu zručný, není od věci popřemýšlet o stavebnici vyhybek, tam můžeš ušetřit ještě víc a geometrii si přizpůsobit podle potřeby, i když zase strávíš chvíli kompletováním.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: úte 22 pro, 2020 9:21 pm
od jardaaa
Ještě mě trochu mate popis u ABW "VÝHYBKU LZE POUŽÍT I JAKO OBLOUKOVOU".. Pořád v tom tuším nějakou békovinu vod Tilliga :) Dvě objednám na zkoušku a když tak se podělím o případný problémy.. Zatím díkes..

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2020 8:36 am
od jafobe
Pokud jde o sestavené tak ty o nějaké úhlový stupeň ohneš, ale ne o moc, kvůli prutům kolejnice zafixovaným kovovými návarky v podloží.
Pokud jde o stavebnici, tak jak jsem už psal postavíš z ní vše od IBW přes EW2 po ABW, vše s odbočením 15°, protože podloží je pružné a pruty jsou o něco delší ale v základu zatím rovné a zabroušené jazyky i opornice. Při stavbě je je pak vhodné pruty ohnout do příslušného tvaru podle geometrie vyhybky, jde to v nejhorším případě i rukou ale je lepší podle něcěho nebo si udělat ohýbačku, taky si dát pozor na jazyku na konci na zobáčky co přijdou ohnout a pak zasunout do přestané tyče, rádi praskají, ale dá se kdyžtak místo nich naletovat kus drátu, ale o tom se tady na fóru taky dočteš. :wink:

Toto je podloží z flexi stavebnice odbočením 12°... 15° je dělané stejně, a stejně dělané je i na již z fabriky sestavených EW2.

ew312a.jpg

A zhruba takto se dá podloží stranově ohýbat...

ew312b.jpg

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: pát 25 pro, 2020 1:19 pm
od jardaaa
díky, ale koukal jsem onehdá myslím na p.Balíčka na YT jak ji sestavoval do toho já se pouštět nebudu, to by asi nedopadlo :mrgreen:

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: ned 27 pro, 2020 5:00 pm
od mek
Několik začátečnických dotazů ke kolejivu N. Rozhoduji se mezi Fleischmann bez podloží a Peco N Code 55. V prvním projektu jde o malé kolejiště 150x65, v dalším rozšíření plánuji navázat delším okruhem podél celé místnosti.
Z příspěvků na tomto fóru:
• Fleischmann (dříve Roco) – výhody: pro začátečníka asi snadnější, něco lze pořídit i jako součást setu. Kusové kolejivo bude mít více spojů (což je vnímáno jako nevýhoda z hlediska poruchovosti), ale u nádražních kolejí se stejně řeší jejich nezávislost kvůli zpětné vazbě, takže tam to nebude tak významné, u trati lze použít delší kusy flexi kolejí. Nevýhody: přestavníky budou vidět, jsou elektromagnetické (takže asi míň modelové)
• Peco N Code 55 – výhody: nižší profil koleje vypadá více modelově.
Nevýhody: spojením dvou výhybek se dosáhne vzdáleností mezi osou dvou rovnoběžných kolejí 27 mm, Fleischmann má vzdálenost 33,6 mm. Výhybky mají menší úhel, to vede na delší zhlaví.
Milan Ferdián v tomhle vlákně v roce 2013 psal: „…hodí se jen pro velmi velké kolejiště,moduly a vyloženě je nejpoužívanější.Bohužel,čím více pracuji na III.díle,tím více zjišťuji,jak toto kolejivo je zcela nevhodné pro malé domácí kolejiště.“

Otázky:
• jaká je správná osová vzdálenost kolejí v nádraží? Je to 33,6 mm?
• jak to řešíte při použití Peco N Code 55?
• jak řešíte viditelnost přestavníků u výhybek Fleischmann?

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: ned 27 pro, 2020 11:37 pm
od vojtas
Od 28.1 do 31.25mm podle stanice. (4500 na starých lokalkách, 5000 dnes.)

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: pon 28 pro, 2020 6:44 am
od Fox
Na N kolejivo tady jsou samostatná vlákna, třeba tady: viewtopic.php?f=17&t=2067 . Také jsem chtěl něco zkusit místo v TT v N, ale není to úplně easy...