Re: MODELOVÁ VELIKOST
Napsal: pát 12 úno, 2016 12:58 pm
V reálném životě jde vždy o kompromis. Při volbě si musí každý položit otázku na čem mu záleží víc a co je ochoten oželet. Asi se shodneme na tom, že z daných měřítek má H0 v nabídce největší nabídku průmyslově vyráběných modelů vozidel českých železničních správ. Měřítko 0 má nepochybně možnost lepších detailů, ale nabídka vozidel je minimální. Sice neznám celý trh, ale mám dojem, že i v měřítku N je dnes nabídka větší. Moje rozhodnutí pro N bylo podmíněno následujícími faktory:
- netrvám na maximálním připodobnění reálnému provozu ani maximu vozového parku ČD a ČSD.
- nejsem "počítač nýtů" a nepotřebuji maximální věrnost modelů
- nebaví mne realizace posunu spočívající ve spojování a rozpojování vagonů a souprav
- chci mít možnost provozovat vlakové soupravy v reálné délce, tedy třeba RailJet o sedmi vozech nebo TGV o deseti vozech.
- chci mít možnost pozorovat vlaky jedoucí volnou krajinou dostatečně dlouhou dobu, než dojedou z jedné stanice do druhé.
V měřítku Z je nabídka vozidel i komponent příiš malá a nepodporuje ji většina výrobců, TT nemá ani možnost vytvořit na prostoru který jsem vyhradil pro kolejiště splňující shora uvedené požadavky, ani nemá modelovou věrnost srovnatelnou s H0.
- netrvám na maximálním připodobnění reálnému provozu ani maximu vozového parku ČD a ČSD.
- nejsem "počítač nýtů" a nepotřebuji maximální věrnost modelů
- nebaví mne realizace posunu spočívající ve spojování a rozpojování vagonů a souprav
- chci mít možnost provozovat vlakové soupravy v reálné délce, tedy třeba RailJet o sedmi vozech nebo TGV o deseti vozech.
- chci mít možnost pozorovat vlaky jedoucí volnou krajinou dostatečně dlouhou dobu, než dojedou z jedné stanice do druhé.
V měřítku Z je nabídka vozidel i komponent příiš malá a nepodporuje ji většina výrobců, TT nemá ani možnost vytvořit na prostoru který jsem vyhradil pro kolejiště splňující shora uvedené požadavky, ani nemá modelovou věrnost srovnatelnou s H0.