H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Absolutní začátky s modelovou železnicí. Dotazy na úplně základní věci.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Rocktime » úte 04 srp, 2020 2:34 pm

Dovi: Tak také gratuluji ke konečnému rozhodnutí, které by myslím mělo splnit tvé hlavní preference. Ostatně jsem tě k tomu někde na začátku myslím jako první navedl :D . Držím ti palce a budu jistě tvou stavbu se zájmem sledovat. Jen doporučuji pečlivě zvažovat nákupy zejména vozidel, abys později (stejně jako já) nemusel půlku neuváženě nakoupených modelů se ztrátou prodávat, protože se ti do tvého námětu vůbe nehodí a podlehl jsi jen lákavé momentání nabídce. Ale tím si asi stejně musí projít každý ... Tak hodně štěstí !
Třetí vlna železničního modelaření během 50 roků - H0/DCC/lokálky ČSD/IV. epocha+H0e/ČSD/III. epocha
Uživatelský avatar
Rocktime
 
Příspěvky: 16
Registrován: stř 26 říj, 2016 2:14 pm
Bydliště: Chrudim

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Dovi » úte 11 srp, 2020 8:33 am

 
vildas píše:Držím palce v plánování a budování.
Taky musím poděkovat tomuto fóru za mnoho rad a inspirace.
Vlastně mě místní diskutující přivedli po mnoha letech zpět k modelařině.
Ale nejdřív jsem si postavil malinkaté kolejiště H0e, abych zjistil, jestli to zvládnu, a kvůli postupům - doporučuju :)

Určitě to není nikomu na škodu.
A jak jsem psal, už od začátku jsem se taky chtěl dát (a stále to platí) touto bezpečnější (opatrnější) cestou - čili žádná hurá akce.



Rocktime píše:Dovi: Tak také gratuluji ke konečnému rozhodnutí, které by myslím mělo splnit tvé hlavní preference. Ostatně jsem tě k tomu někde na začátku myslím jako první navedl :D

Ano, byl jsi první, kdo zde tuto výhodnou možnost zmínil - a padlo to na úrodnou půdu (doufejme)...

Rocktime píše:Jen doporučuji pečlivě zvažovat nákupy zejména vozidel, abys později (stejně jako já) nemusel půlku neuváženě nakoupených modelů se ztrátou prodávat, protože se ti do tvého námětu vůbec nehodí a podlehl jsi jen lákavé momentální nabídce. Ale tím si asi stejně musí projít každý...

Jo jo, bohužel asi musí.
Ale snad tento podíl bude u mne dělat míň než půlku.

Např. další z velmi výhodných vlastností u těch úzkých kolejí je to, že tady se dá provozovat pestrá směsice trakcí a vozů různé provenience a z různých epoch...
A skoro všechno z toho může autor/provozovatel kolejiště docela věrohodně obhájit jak před diváky, tak i sám před sebou.
 
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 90
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am
Bydliště: Jižní Morava

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod U37008 » úte 11 srp, 2020 8:50 am

Dovi píše:Např. další z velmi výhodných vlastností u těch úzkých kolejí je to, že tady se dá provozovat pestrá směsice trakcí a vozů různé provenience a z různých epoch.
A skoro všechno z toho je docela věrohodně obhajitelné jak před diváky, tak i sám před sebou.


To považuji za jednu z nejlepších vlastností u modelových úzkých. Člověk se může pořádně vyřádit na malém prostoru a s různorodými vozidly. Však se stačí podívat například na Slovenské lesní železničky, kde kupříkladu dosluhovali staré tramvajové vozy v kombinaci s opleny a podobně.

V Čechách snad za malé rozšíření úzkých na kolejiších může i špatná dostupnost klasických vozidel (nepočítám-li U37 od Liliputa s vozy a zbytek si člověk musí postavit.) I když nějaká malá maloserie je k sehnání. A k tomu asi i dopomáhá malá veřejná znalost úzkorozchodných drah, přeci jen těch veřejných drah bylo v Čechách jak šafránu na rozdíl třeba od sousedního Saska. A jak by to mnohým kolejištím pomohlo, kdyby na rozměrech malého kolejiště bylo místo normálního rozchodu byla úzká. Ale to je věc každého investora. Přeji elán do stavby. Popřípadě doporučím naše vlákno s pár obrázky i stykové stanice úzké a normální dráhy viewtopic.php?f=31&t=7275
Uživatelský avatar
U37008
 
Příspěvky: 167
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:12 pm

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Dovi » úte 18 srp, 2020 9:43 am

 
U37008 píše:Přeji elán do stavby.

Ahoj a díky Ti,
mám ho sice zatím hodně, je mi však jasné, že časem asi přijdou i chvíle, kdy člověk zapochybuje o správnosti nastoupené cesty a nejvíc možná i sám o sobě. Ale to se pak MUSÍ nějak (jakkoliv) překonat... Je dobré s tím počítat raději už dopředu.



U37008 píše:Člověk se může pořádně vyřádit na malém prostoru a s různorodými vozidly.

Ano, tohle mě taky hodně navnadilo a pomohlo chytit na udičku, ta skoro "beztrestně" provozovatelná (= přijatelná) směsice trakcí a vozů od nejrůznějších výrobců (klidně i dávno zaniklých) a z různých epoch (dokonce i z té nejstarší).
Plus v první řadě samozřejmě k tomu i možnost malých poloměrů (daných téměř polovičním rozchodem kolejnic a obecně menšími rozvory u kratších lokomotiv a vozů s menšími koly) a celkově menší nároky kolejiště na prostor (mimo jiné).



U37008 píše:Popřípadě doporučím naše vlákno s pár obrázky i stykové stanice úzké a normální dráhy viewtopic.php?f=31&t=7275

Je to paráda a mám ho projité již z dřívějška - vybavilo se mi to už na první straně u těch pěkných záběrů a hlavně pak u debaty o přípustnosti výskytu těch kterých značek a typů automobilů u nádraží (v československé realitě poloviny šedesátých let) - a teď po Tvém odkazu jsem se tím znovu pokochal. Pokud mohu soudit z přiložených fotek, je to myslím srovnatelné s nejlepšími kolejištěmi tohoto typu (H0e popřípadě H0 + H0e), která jsem v posledních měsících viděl i na internetu a na videích.
 
Přílohy
Hermanice_H0+H0e_kolegy_U37008_(3).jpg
Hermanice_H0+H0e_kolegy_U37008_(3).jpg (27.59 KiB) Zobrazeno 631 krát
Hermanice_H0+H0e_kolegy_U37008_(2).jpg
Hermanice_H0+H0e_kolegy_U37008_(2).jpg (27.53 KiB) Zobrazeno 631 krát
Hermanice_H0+H0e_kolegy_U37008_(1).jpg
Hermanice_H0+H0e_kolegy_U37008_(1).jpg (31.38 KiB) Zobrazeno 631 krát
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 90
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am
Bydliště: Jižní Morava

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Adam Buchal » úte 15 zář, 2020 7:35 am

Podle mně jsi dobře vybral. Ani s jednou velikostí dnes nejde udělat chybu, ačkoliv je H0 v pár aspektech perspektivnější měřítko, tak české TT udělalo za posledních 10 let obrovský skok dopředu, hlavně díky dobrovolníkům, kteří de facto ve volném čase vymýšlí a produkují spoustu doplňků, stavebnic, detailů. A co se týče česko-slovenského vozového parku, je to cca od III. epochy téměř totožné.
Sám jsem jako kluk začínal s H0, posléze během bydlení u rodičů jsem měl depky z toho, že v v hánule ve svém malém pokoji nic nepostavím, tak jsem to prodal a přešel na TT. Ale s dalším odstupem času, kdy u kamarádů mám možnost porovnat s hánulou, tak vnímám jednu takovou neuchopitelnou, ale celkem podstatnou věc - jakkoliv se dá TT vyladit do precizního fungování, tak u H0 mám při ježdění pocit, že fakt jede vlak. Ty modely jsou 3x těžší, lépe sedí na kolejích, netřepou sebou tolik na nerovnostech. K tomu jako bonus máš širokou nabídku kvalitního kolejiva, v TT se musíme spokojit se spolehlivým, ale vzhledově průměrným Tilligem, zmetkovitým Kuehnem, nebo sice suprovým, ale pekelně drahým Filigranem.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam Buchal
 
Příspěvky: 404
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Předchozí

Zpět na Začátečnické dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník