Nejkratší nástupiště na tratích SŽDC mají 15 m, tj. zhruba na délku motoráku 810 (= 13 970 mm). V TT je to cca 125 mm.
Na přejezdu musejí být aspoň kříže. (Šířka 700 m, šířka ramena 90 mm, v TT je to 5,8x0,8 mm, výšku resp. úhel si odměř z vyhlášky 294/2015 Sb., značka A 32a.) A na zastávce na obou koncích perónu napravo od koleje označení, kde zastaví vozidlo obsazené osobami. Vypadá to takhle:
- konec_zast.jpg (2.56 KiB) Zobrazeno 7104 krát
Rozměr tabulky je 600x400 mm a je na sloupku (většinou z trubky, ale může být i trámek) vysokém cca 2000 mm; v měřítku je to 5x3,3 mm resp. 16,7 mm.
A napravo od trati před ten propustek bych ještě dal tzv. pískáček, správně výstražný kolík, tj. návěst "Pískejte". (Správně má být min. 250 m před místem, kde se má začít dávat výstraha, ale v modelu se většina vzdáleností nedá dodržet.)
- piskacek.jpg (3.91 KiB) Zobrazeno 7104 krát
Dřív míval odrazky, dnes většinou už bez nich. Výška 1680 mm, šířka 140 mm (V TT 14x1,2 mm.) Může to být natřený dřevěný trámek nebo betonový sloupek (pak bude mít ty odrazky) nebo reflexní deska na sloupku z trubky.
Vidíš, že i na tak jednoduchém diorámatu můžeš jednoduše dosáhnout reálné železniční atmosféry hned několika předpisovými návěstmi.
Edit: Ještě mě napadlo, že minimální šířka silnice III. třídy nebo účelové komunikace je 4 m ~ cca 33 mm pro rychlost 30 km/h resp. 6,5 m ~ cca 54 mm pro rychlost 50 km/h.
Edit 2: Chybu ve výkladu přepisů SŽDC jsem opravil.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.