Jak dál a co s tím?

Absolutní začátky s modelovou železnicí. Dotazy na úplně základní věci.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Jak dál a co s tím?

Příspěvekod hank » stř 21 bře, 2018 12:53 pm

Být tebou, začnu modelovou velikostí a epochou a posouzením, zda jsou pro tuto velikost/epochu k mání modely reálných nebo aspoň pravděpodobných vozidel.

Když mi dáš e-mailovou adresu (můžeš napsat SZ), pošlu ti, co jsem ke zborovické vylovil z archivu ŘSD Olomouc.

Situace Zborovic včetně cukrovarské vlečky, konec 19. století:

zborovice_situace_mala.jpg
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2319
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Jak dál a co s tím?

Příspěvekod hank » stř 21 bře, 2018 1:40 pm

Pavko87 píše:Malá ochutnávka něčeho, co zde kdysi jezdilo


Tak tohle (s výjimkou M 131.1, které ve své době jezdily všude) tam určitě nejezdilo. V r. 1938 byly v Kroměříži turnusovány lok. 422.0 (a ve stavu tam měli i lok. 421.0) s klasickými 2 - 3vozovými soupravami - typicky Dd(k), BCi, Ci, z Hulína a ValMezu mohly asi hlavně v kampaních vypomáhat 333.1 nebo další 421.0, výjimečně 354.0. Motoráky v té době jezdily jen na hlavní trati (Kojetín - ValMez). Nedělej si iluze o jejich počtech: V hlavních výtopnách ŘSD Olomouc byly do r. 1938 motorových a přívěsných vozů jednotky nebo nanejvýš nízké desítky, takže v jednotlivých služebnách minimum pro sestavení oběhů a zálohy dělala pára. Motorový provoz na lokálce začal nejspíš až po válce a po ruce byly M 130.1 a M 242.0, později M 131.1. Ve III. epoše to byly zase 422.0, k mání byly i 354.0 (v 50. letech mohla torpéda vozit na lokálkách i nákladní a smíšené vlaky, což v obvodu výtopny ValMez bylo běžné) a později všudypřítomné 423.0. Na dieselové lok. bych se musel podívat, v úvahu přicházejí T 435.0, T 444.0/1, později samozřejmě T 466.2/742. A kdybys chtěl jít ještě zpět do historie, tak 310.1 zděděné po KFNB.

Takže jestli chceš dělat II. epochu, asi bys to dal dokupy v H0, v TT bys sehnal tovární modely pro III. a IV. epochu po motorizaci.

Chceš si to nastudovat v olomouckém archívu ČD sám? Můžu ti poslat kontakt na archivářku. Mně zajímaly jiné dráhy, takže GVD a oběhy pro zborovickou jsem si nekopíroval, ale jsou tam cca pro období 1914 - 1950 k nahlédnutí.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2319
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Jak dál a co s tím?

Příspěvekod Pavko87 » stř 21 bře, 2018 2:29 pm

hank píše:
Pavko87 píše:Malá ochutnávka něčeho, co zde kdysi jezdilo


Tak tohle (s výjimkou M 131.1, které ve své době jezdily všude) tam určitě nejezdilo. V r. 1938 byly v Kroměříži turnusovány lok. 422.0 (a ve stavu tam měli i lok. 421.0) s klasickými 2 - 3vozovými soupravami - typicky Dd(k), BCi, Ci, z Hulína a ValMezu mohly asi hlavně v kampaních vypomáhat 333.1 nebo další 421.0, výjimečně 354.0. Motoráky v té době jezdily jen na hlavní trati (Kojetín - ValMez). Nedělej si iluze o jejich počtech: V hlavních výtopnách ŘSD Olomouc byly do r. 1938 motorových a přívěsných vozů jednotky nebo nanejvýš nízké desítky, takže v jednotlivých služebnách minimum pro sestavení oběhů a zálohy dělala pára. Motorový provoz na lokálce začal nejspíš až po válce a po ruce byly M 130.1 a M 242.0, později M 131.1. Ve III. epoše to byly zase 422.0, k mání byly i 354.0 (v 50. letech mohla torpéda vozit na lokálkách i nákladní a smíšené vlaky, což v obvodu výtopny ValMez bylo běžné) a později všudypřítomné 423.0. Na dieselové lok. bych se musel podívat, v úvahu přicházejí T 435.0, T 444.0/1, později samozřejmě T 466.2/742. A kdybys chtěl jít ještě zpět do historie, tak 310.1 zděděné po KFNB.

Takže jestli chceš dělat II. epochu, asi bys to dal dokupy v H0, v TT bys sehnal tovární modely pro III. a IV. epochu po motorizaci.

Chceš si to nastudovat v olomouckém archívu ČD sám? Můžu ti poslat kontakt na archivářku. Mně zajímaly jiné dráhy, takže GVD a oběhy pro zborovickou jsem si nekopíroval, ale jsou tam cca pro období 1914 - 1950 k nahlédnutí.


Omlouvám se za mystifikaci a smekám před Tvými vědomostmi. Ten plán kolejiště je prostě perfektní, ani jsem nevěděl, kde všude byly natažené koleje! :-) Kontakt na paní archivářku mi klidně do zpráv pošli, nemám problém se tam časem zastavit a nahlédnout do materiálů.

No, vypadá to, že mám teda hodně o čem přemýšlet, jestli se do toho vůbec pouštět a tak. Neulehčili jste mi to :D, ale to je vlastně dobře.
Pavko87
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned 18 bře, 2018 9:54 am

Předchozí

Zpět na Začátečnické dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků