TT - Testovaci kolejiste - mini rozmery

Absolutní začátky s modelovou železnicí. Dotazy na úplně základní věci.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT - Testovaci kolejiste - mini rozmery

Příspěvekod keby49 » stř 03 led, 2018 7:22 pm

Jedna rada pro nas amatery: bacha na boky panelu :) A ne jen stred, ale i treba u vyhybek u okraje, nebot servo prestavnik musi mit nejakou polohu... nebo resit tahla :))
keby49
 
Příspěvky: 135
Registrován: úte 24 říj, 2017 8:48 am
Bydliště: Praha 9

Re: TT - Testovaci kolejiste - mini rozmery

Příspěvekod keby49 » stř 03 led, 2018 7:24 pm

No a zde je pokus o cislovani.

Nejsem si jisty ani viditelnou, NS je hruza, myslim ze to nema hlavu a patu... Pomuzete? A take nevim jak oznacit tratove useky...

petrov_cislovani_002_V_SN.jpg
keby49
 
Příspěvky: 135
Registrován: úte 24 říj, 2017 8:48 am
Bydliště: Praha 9

Re: TT - Testovaci kolejiste - mini rozmery

Příspěvekod hank » stř 03 led, 2018 9:47 pm

K označení kolejí.

Pokud jde o skryťák, tam si to udělej jak chceš, hlavně aby ses v tom sám vyznal.

Ve viditelné stanici mi není jasná ta kolej 2a. Jestli to nebude zcela trakčně oddělený úsek s nějakými vazbami na zabezpečovací zařízení (ZZ), asi by celá kolej 2 + 2a měla být označena jako 2. Kdyby to mělo nějaký význam, který mi uniká, pak bys to měl označit jako 2 = 2a, 2a = 2b, to platí v případě, že oba úseky jsou z dopravního hlediska rovnocenné (a to jsou, jde o dopravní kolej). Ten šturc v sudé skupině pak buď 2a (když 2 + 2a bude označena celá jako 2) nebo může zůstat jako 4 (když 2 + 2a přeznačíš na 2a + 2b).

Koleje 3, 5, 5a jsou vlastně v obvodu strojové stanice (SS) a jako takové by v reálu asi vůbec nebyly zapojené do staničního ZZ. (Dtto by mimochodem platilo i pro případ, že by kolejiště SS mělo statut vlečky, což platí od doby oddělení ČD od SŽDC. Ať platí cokoli z uvedeného, bude před vjezdem na angličana podle koncepce staničního ZZ buď vyčkávací návěstidlo nebo ranžírka se světly modrá-bílá.) V takovém případě by asi byly koleje označeny buď samostatnou skupinou čísel o 10 nebo dokonce o 100 vyšších, tj. nejspíš 5 = 11, 5A = 11A, 3 = 12, případně 5 = 101, 5A = 102, 3 = 103; nebo by byly označeny písmeny značícími příslušnost k SS a čísly, tj. třeba 5 = S1, 5A = S2, 3 = S3. Dtto platí pro výhybky 3 a 4. Pak by v obvodu staničního ZZ byly výhybky 1, 2, 3ab a 4 a v obvodu SS třeba 4 = S1, 3 = S2, případně 4 = 11 nebo 101, 3 = 12 nebo 102.

Asi jsou možné i jiné varianty, nakoukni do pomůcek ke GVD na plány nějakých stanic s malými SS. Vhodné příklady: Telč, Polička, Bělá nad Radbuzou, Blatná, Volary, Vyšší Brod klášter, Bezdružice, Vilémov u Kadaně... Zvlášť instruktivní je ta Polička.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2480
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: TT - Testovaci kolejiste - mini rozmery

Příspěvekod keby49 » čtv 04 led, 2018 4:49 pm

Ahoj, moc dekuji Hanku.

Samozrejmne 2 a 2a nema vyznam z hlediska stanicniho ZZ. Vychazelo to jenom z mych nevedomosti.

Prosel jsem stanic co jsi mi poradil, skupinove znaceni (100) se pouziva jen v Telč, Polička, ale ani na jednu se nejede primo z dopravni koleje. Pak jeste v Blatne, a ve Volarech dokonce 100... a 201 ke garazi. Docela casto se pouziva, tam kde neni depo, to klasicke cislovani. Jiny priklad jsem zde moc nenasel, ale priznam se ze dokazu pochopit tak 40% te stanice, ale mesic spatky asi jen 5%, tak je to lepsi :)

Precisloval jsem to jak si mi poradil, variace s Sn kde S znaci prislusnost ke SS. Pokud to tak je ok.
V SN jsem se snazil tomu dat nejakou logiku, abych pri programovani to mel pak lehci. Ocisloval jsem hlavni koleje, vyhybkam u nich jsem dal stejne cisla, dvema vyhybkam cisla 0A a 0B, a stanim uprostred zhlavi (realne je jen ST1 kde bude posunovaci lokomotiva) dal prefix ST. Abych to pak nejak dostal i do hlavy.

Za pripominky budu rad a jizde zdar.

PS: k kolejim 2 a 2a jeste jedna myslenka: Ale kdybychom se vratili k nasi rozprave o GVD k puvodnimu planku, zde byl pozadavek na moznost najet dvema vlaky na jednu dopravni kolej. Pokud bychom tohle resili, melo by to vyznam udelat na koleji 1, ne na 2ce, kde by se ke kolaji 2a clovek asi bezpecne nemohl dostat. Chapu to spravne ? Petrov zde

petrov_cislovani_003_V_SN.jpg
keby49
 
Příspěvky: 135
Registrován: úte 24 říj, 2017 8:48 am
Bydliště: Praha 9

Re: TT - Testovaci kolejiste - mini rozmery

Příspěvekod keby49 » úte 09 led, 2018 10:10 pm

Ty jo, nejak nam to tu vazne panove, jdeme to trosku rozproudit ;)

Musim rict, ze po polozeni koleji si to vic uzivam, asi jsem mel z toho stres ;) A take si nedelam plany, za jak dlouho neco udelam :))

Pokladka

Vysledek pokladky je zde. Posudte sami, spojky jsou hruza, ale v kazdem pripade je to lepsi nez ta prvni. Alespon ty spary na spojkach.

Letovani jsem jiz myslim psal, zel mezeram jsem se nevyhnul na dost mistech ani na na viditelne casti. Zkusim tam pak na finale dolepit prazec...

"Elektrifikace"

Dobra pomucka na elektrifikaci pro mini kolejiste ;)

A jakze zjistim co je co v te elektrice a otvorech... ?

A kdyz uz mam to kolejiste naopak, docela se hodi zrcadlove vytlaceny planek abych vedel co kde jde.

Znaceni mist pro prestavniky.

Seriova vyroba...

A elektronika pro serva. Zde mame neco podstatne... vid nize

Testovaci montazprestavniku. No v pohode, clovek se i nauci jak to tam napichnout (nasvitit ze spodu telefonem a divat se pres dirku na prestaviku a jde to lepe...).

A "zapojeno" ! :))

Zde nutno podotknout, ze mam na prestavniku dva prepinace, jeden pro srdcovku, druhy pro prepinani prutu vid zapojeni C. A tak jsem si to predstavoval a rikam ze to zapojeni je na prepinace na jedne strane, tak si rikam, tak ja si to udelam na dve. Jemne to upravil a jej ono to jede... Tedy az do doby nez se pripoji mechanika, protoze kdyz se prestavuje a prut se dotkne druhe strany nejdrive a az pak prepne, tak uz prepinat nemusi, nebot je skrat :). Jeste ze se to tak lehce vypne... Takze budu mit mikrospinace asi na jedne strane dva. Uz jsem to zkousel a jde to. A mozna i min prace ale je potreba vic sily, ale vypada to ze to jde. Jiny napad?

Jinak a to je podstane, jsem na kousku koleji to otestoval i vlackem :)) Presel jsem z jedne vlecky na druhouuuu ;) MEGA video ZDE.

No a posledni info, mame vlacek. Ale jaky a tak to az pozdeji ;).

Jo a dnes jsem se ze sveho kodu z pc pripojil na Z21, zjistil stav a zapsal CV do dekoderu ;) Jupiiiiii. Fakt to bolelo... musel jsem se vykaslat na vsechny knihovny abych se vyhnul cteni protokolu, nebot se mi to dlouho nedarilo, prelozil jsem ten dokument pomoci google a za pul dne si to konecne povidalo... :)

O servodekoder neco snad zitra...

Letu a country zdar
keby49
 
Příspěvky: 135
Registrován: úte 24 říj, 2017 8:48 am
Bydliště: Praha 9

Re: TT - Testovaci kolejiste - mini rozmery

Příspěvekod keby49 » sob 13 led, 2018 11:26 pm

Jen tak si hraju...

Obrázek
keby49
 
Příspěvky: 135
Registrován: úte 24 říj, 2017 8:48 am
Bydliště: Praha 9

Re: TT - Testovaci kolejiste - mini rozmery

Příspěvekod keby49 » ned 14 led, 2018 9:05 pm

Jde to pomalu, dnes bylo malo casu. A klidne muzete kricet chyby :). Po kliknuti lze i neco videt.

Obrázek
keby49
 
Příspěvky: 135
Registrován: úte 24 říj, 2017 8:48 am
Bydliště: Praha 9

Re: TT - Testovaci kolejiste - mini rozmery

Příspěvekod keby49 » stř 17 led, 2018 10:20 pm

No zakladni kabliky jsou nastrihane, poletovane, pulka oznacena, zapsane v tabulce. 49 useku vcetne vyhybek.

Kousek tabulky pro dalsi generace...

screen02.jpg
screen02.jpg (65.26 KiB) Zobrazeno 885 krát


No a mimo to pokrocilo i neco jineho...

screen01.jpg
keby49
 
Příspěvky: 135
Registrován: úte 24 říj, 2017 8:48 am
Bydliště: Praha 9

Re: TT - Testovaci kolejiste - mini rozmery

Příspěvekod keby49 » čtv 18 led, 2018 2:04 pm

Vozovy park:

Co je aktualne doma:
ČSD 710/T334 - TILLIG 04614
- zel jiz s prednim zlutym pruhem
- digital
- bude pokus o digitalni sprahla
- jeji misto bude v SN

CSD 742/T466 2094 - Kocour - MTB
- zel jiz s prednim zlutym pruhem
- digital, zvuk - zatim Artol orginal

CSD 720/T 435.0091 - Hektor - Tillig 04624
- zel jiz s prednim zlutym pruhem
- digital, zvuk - JACEK - boooozi dnes dosla :))

Dale budou:
Pojezdy od alsracing na M131.1 a M152 - ceka se na vyrobu.

Jeste nevim co na ne postavim, ale to se casem ukaze :)

Dotaz

Muze se zde na lokalce zjevit brejlovec? Daji se jeste sehnat v cervene, tak jestli jej nekde splasit :). Spis asi do sbirky nez do GVD dle hanka.

A pak jeste premyslim nad parou...

Sehnat se dat 377 CSD od Tillig, 377 CSD od Roco, 555.1 CSD od Tillig. Tedy urco se da 377 CSD od Tillig a teoreticky i dalsi.

Nereknete sve nazory kterou ? :) Nebo treba ktera je vas favorit a pokud ji mate. Dizkuse jsem cetl a zatim fakt nevi,

Nerikam ze zde bude jezdit, ale musi byt, zena rekla, a andele se musi poslouchat :)
keby49
 
Příspěvky: 135
Registrován: úte 24 říj, 2017 8:48 am
Bydliště: Praha 9

Re: TT - Testovaci kolejiste - mini rozmery

Příspěvekod hank » čtv 18 led, 2018 3:54 pm

Než brejlovce, tak to už radši bertu. Ty na takových lokálkách v dané epoše (přelom 70. a 80. let) jezdily v červené barvě i v továrním nátěru. Např. Javorník, Kouty nad Desnou. Kromě maňasů tam berty měly i po jednom páru osobáků v ranních špičkách. Do Koutů 5 rybáků (2x Be + 1x Dsd + 2x Be), do Javorníka 1xDs + 2x Bai osmidveřák. (Tam to vozily T 478.2 bez pegasa z lipovského nákladního turnusu, takže v zimě se v baikách topilo kamny na uhlí. Zbytek dne ta souprava postávala ve šturcu mezi rotundou lipovské strojovky a javornickou tratí. Do Koutů se normálně topilo párou, tam si vždycky odskočila některá T 478.1 s pegasem ze Šumperka od vlaků Olomouc - Hanušovice - Krnov. A ten pár vlaků byl Šumperk - Zábřeh - Šumperk - Kouty - Šumperk.)

O nasazení brejláků na "slepých" lokálkách nevím. Možná do Ostravice na přímých vlacích z/do Ostravy. Ale na to jsou tu lepší experti.

Pokud jde o tu páru, tak fakt smůla. Jediné věrohodné je pořídit si od Roca BR 80 a přestavět ji (nechat si ji přestavět) na CP 600 pro muzejní vlaky. Podle jednoho kolegy je ta přestavba celkem jednoduchá a vhodná i pro začátečníky - žádné nýtování, málo detailů, všechno hladké. (On sám to stavěl v podnájmu v Brně na pracovní ploše velikosti zhruba A4 - doslova "dílna na koleně".) Ale to už jsem ti psal. Skutečná 328.011 sice začala jezdit až později, ale 310.922 - taky průmyslovou lokomotivu, tahle přišla od armády z milovické vlečky - měli ve východních Čechách pro tyto akce už kolem roku 1985. S přivřením oka ti to zapadá do epochy dost dobře.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2480
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: TT - Testovaci kolejiste - mini rozmery

Příspěvekod hopeter » čtv 18 led, 2018 5:36 pm

Omlouvám se za vstup mimo téma ale nemá někdo něco bližšího pro přestavbu BR80 na 328.011 apod. Mám BR 80 dvě a rád bych je trochu počeštil... :oops:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 1583
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: TT - Testovaci kolejiste - mini rozmery

Příspěvekod Morris Zapp » čtv 18 led, 2018 6:04 pm

hank píše:O nasazení brejláků na "slepých" lokálkách nevím.
Do Milovic s rychlíkem.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 599
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: TT - Testovaci kolejiste - mini rozmery

Příspěvekod hank » čtv 18 led, 2018 6:55 pm

hopeter píše:Omlouvám se za vstup mimo téma ale nemá někdo něco bližšího pro přestavbu BR80 na 328.011 apod. Mám BR 80 dvě a rád bych je trochu počeštil... :oops:


Tady:
http://golemuv-svet.webnode.cz/lokomoti ... 100-korun/
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2480
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: TT - Testovaci kolejiste - mini rozmery

Příspěvekod hank » čtv 18 led, 2018 7:20 pm

Morris Zapp píše:
hank píše:O nasazení brejláků na "slepých" lokálkách nevím.
Do Milovic s rychlíkem.


Děkuji. To sice není (a v době rychlíků Moskva - Milovice už tuplem nebyla) typická lokálka, ale budiž, mé zadání :lol: to splňuje. A jak s humorem sobě vlastním píše Zdeněk Šindlauer, podobně se zajíždělo s vojenskými transporty vedenými českolipskými brejláky z Mimoně až do "Sajúzu", tj. na vlečku vojenského letiště Hradčany (kde je jí konec...).

Těžší lokomotivy se ve IV. epoše občas mohly objevit s nákladními vlaky na některých lokálkách v obvodu depa Kralupy (Lužec - čmelák, bardotka) nebo na tovačovské (i když tam jen po Skašov, ale zato to býval pravidelně sergej).
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2480
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: TT - Testovaci kolejiste - mini rozmery

Příspěvekod keby49 » čtv 18 led, 2018 11:29 pm

Hopeter: kdyby si se nezeptal ty zeptal bych se ja :))

Hank: ja si pamatuji co jsi mi o ni rikal. Jen nato jeste nebyl prostor. Ale do par let snad bude :))

Diky moc panove za posouzeni k epoche.

Co se ale tyce techto tri par tak jsem si vedom ze se nehodi, ale jednu mit chci, bude ji tajne poustet zena, tak ji to snad muzeme odpustit :)

U nich mi jde spis o to co je dle vas vydarenejsi.

U brejlovce jsem si myslel ze zde nema moc co delat... jen jsou k sehnani. Za par let nemusi ...

Jinak jsem dokoncil kablovani koleji. Tedy mimo hlavmich rozvodu ty jsou zatim jen hrube. A mimo prestavniku.

Poznatky:
Ad clovek dela je to bludiste kabelu
A vyhybky a prepinani... samy skrat... bude co ladit :)) tohle jsem hrube podcenil.

No ale co uz. Nejak se to snad udela...

Jak dostat sekundac z koleji? :))

Obrázek

Edit: programator servo dekoderu zjevne jede. Bude to prima databaze nastaveni. Uz se tesim na ten na tocnu ;)
keby49
 
Příspěvky: 135
Registrován: úte 24 říj, 2017 8:48 am
Bydliště: Praha 9

PředchozíDalší

Zpět na Začátečnické dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků