Re: Koncové nádraží na domácí modul
Napsal: pát 08 led, 2016 2:56 pm
Já si myslím, že je potřeba si dát na počátku otázku: Pojedu s tím někam ven? Pokud ano, s kým se spojím?
S jakými moduly tam budu chtít jet? Jaké musím dodržet minimální požadavky?
Když to vezmu ze svého pohledu: jsem v Ostramu a všechny stanice, které jsem realizoval (neříkám, že bez chyb, bo žadný učený z nebe nespadl),
jsem stavěl se záměrěm je postavit i doma.
To minimum, co bylo v mém případě nutno dodržet, je normované čelo (jedno na kterém segmentu), minimální poloměr oblouku (trať 1000mm, vlečky 600mm)
(toto platí i na výměny) a zapojení kolejí.První je z důvodu propojení s ostatními moduly, další dva, aby po tom byla schopna jezdit ostatních modelářů
(většinou upravená za účelem získání modelovějšího vzhledu).
Dodržení minimální délky koleje ve stanici lze splnit vložením prodlužovacího dílu (do Kadaně a Nevidova se na modulových setkáních vkládá 60cm dlouhý díl, u Mikulova lze variantně použít 3 nebo 4 díly).
Dál - koncová stanice je hezká, ale bez větších zásahů už to nic jiného nebude. Naše koncová stanice javorník je stavěná jako průjezdná a pokud má být koncová, tak se prostě přidá modul(segment) s zarážedlem.
A ještě jeden poznatek - z důvodu jednoduché přepravy, manipulace a skladování je vhodné vytvářet shodné díly (zrcadlově obrácené).
Jako příklad této dokonalosti bych uvedl odbočku Morava Milana Černohorského, kdy ze dvou jednoduchých beden se složí tvarově zajímavý modul.
Ale hlavně: postav si to, jak uznáš za vhodné ty, protože ty se na to budeš dívat.
S jakými moduly tam budu chtít jet? Jaké musím dodržet minimální požadavky?
Když to vezmu ze svého pohledu: jsem v Ostramu a všechny stanice, které jsem realizoval (neříkám, že bez chyb, bo žadný učený z nebe nespadl),
jsem stavěl se záměrěm je postavit i doma.
To minimum, co bylo v mém případě nutno dodržet, je normované čelo (jedno na kterém segmentu), minimální poloměr oblouku (trať 1000mm, vlečky 600mm)
(toto platí i na výměny) a zapojení kolejí.První je z důvodu propojení s ostatními moduly, další dva, aby po tom byla schopna jezdit ostatních modelářů
(většinou upravená za účelem získání modelovějšího vzhledu).
Dodržení minimální délky koleje ve stanici lze splnit vložením prodlužovacího dílu (do Kadaně a Nevidova se na modulových setkáních vkládá 60cm dlouhý díl, u Mikulova lze variantně použít 3 nebo 4 díly).
Dál - koncová stanice je hezká, ale bez větších zásahů už to nic jiného nebude. Naše koncová stanice javorník je stavěná jako průjezdná a pokud má být koncová, tak se prostě přidá modul(segment) s zarážedlem.
A ještě jeden poznatek - z důvodu jednoduché přepravy, manipulace a skladování je vhodné vytvářet shodné díly (zrcadlově obrácené).
Jako příklad této dokonalosti bych uvedl odbočku Morava Milana Černohorského, kdy ze dvou jednoduchých beden se složí tvarově zajímavý modul.
Ale hlavně: postav si to, jak uznáš za vhodné ty, protože ty se na to budeš dívat.