Koncové nádraží na domácí modul

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod Vaclav86cz » pon 06 bře, 2017 11:39 pm

Jo to hodně rezavé, ale opravdu hodně.
Nevím jestli by to takto vypadalo na uhelné dráze, ale takto by to mohlo vypadat v místech kde vlak brzdí do zastávky, která je na pořádném spádu, tak 20 promile. A samozřejmě s tím, že už dlouho traťovka na takový svršek nesáhla. Zkus se vyhnout rezavému štěrku, respektive pokud ho použiješ, tak pak už nic nepatinuj a bude to akorát.
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 284
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod radeksindy » úte 07 bře, 2017 2:22 pm

Zkušenosti říkají, že štěrk už je lepší nepatinovat. Nejlepší je vybrat barvu co nejpodobnější tomu, co má být cílový stav a v případě potřeby spíše lehce doladit airbrushem. Kromě hodně zatížených tratí, kde se hodně brzdí nebo sype bordel z vozů, vypadá štěrkové lože tak, jak je to na fotkách výše v tématu. To prakticky žádnou patinu nepotřebuje. Patinování štětcem (prachy i morké barvy) bych ponechal jen na místa, která znázorňují místní nedobrou údržbu, pěšinky přes koleje, části výhybek atd.
radeksindy
 
Příspěvky: 1643
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod hank » úte 07 bře, 2017 4:31 pm

Já jsem chtěl napsat totéž co Polabský - takhle opravdu vypadaly uhelné dráhy před r. 1989... A nemusely to být jen dvojkolejky na uhelných magistrálách na severu, ale i zatížené jednokolejky s hustým provozem uhelných vlaků (třeba Obrnice - Žatec - Plzeň) nebo lokálky s připojením vleček k hnědouhelným a lignitovým dolům (např. Kyjov - Mutěnice).
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod Vaclav86cz » čtv 09 bře, 2017 9:24 am

hank píše:Já jsem chtěl napsat totéž co Polabský - takhle opravdu vypadaly uhelné dráhy před r. 1989... A nemusely to být jen dvojkolejky na uhelných magistrálách na severu, ale i zatížené jednokolejky s hustým provozem uhelných vlaků (třeba Obrnice - Žatec - Plzeň) nebo lokálky s připojením vleček k hnědouhelným a lignitovým dolům (např. Kyjov - Mutěnice).

Tak dá se říct, že uhelné dráhy takto vypadaly, ale pokud vezmu to co chce majitel koncové stanice dělat, tak tam žádné doly nevidím. Takže nevím, proč by měl znázorňovat štěrk na uhelné dráze, když tam žádné ucelenky uhlí nejezdí. Ale samozřejmě je to na majiteli, jak se k tomu postaví. Já osobně bych mu doporučil to už po zaštěrkování dále nepatinovat. A pokud bude patinovat, tak ať si u toho neustále říká patinuj to míň. Celkem to pomáhá, protože pak to nebude přepatinované...
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 284
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod el_salamo » čtv 09 bře, 2017 2:29 pm

Vaclav86cz píše:
hank píše:Já jsem chtěl napsat totéž co Polabský - takhle opravdu vypadaly uhelné dráhy před r. 1989... A nemusely to být jen dvojkolejky na uhelných magistrálách na severu, ale i zatížené jednokolejky s hustým provozem uhelných vlaků (třeba Obrnice - Žatec - Plzeň) nebo lokálky s připojením vleček k hnědouhelným a lignitovým dolům (např. Kyjov - Mutěnice).

Tak dá se říct, že uhelné dráhy takto vypadaly, ale pokud vezmu to co chce majitel koncové stanice dělat, tak tam žádné doly nevidím. Takže nevím, proč by měl znázorňovat štěrk na uhelné dráze, když tam žádné ucelenky uhlí nejezdí. Ale samozřejmě je to na majiteli, jak se k tomu postaví. Já osobně bych mu doporučil to už po zaštěrkování dále nepatinovat. A pokud bude patinovat, tak ať si u toho neustále říká patinuj to míň. Celkem to pomáhá, protože pak to nebude přepatinované...


Jj, přehnal jsem to a musím tam dát všeho míň... proto dělám ty pokusný kousky a neplácám to přímo na panel :).
Zlatý střed, kolem roku 1970...
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 182
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod el_salamo » sob 11 bře, 2017 9:44 pm

Vzorník... koleje stříknuté rezatou, pak štěrky, jarová voda a herkules s vodou. Do zítřejšího večera to bude schnout, pak uvidíme - doufám, že je to poslední pokus a už budu řešit kolejiště :?

DSC01306.JPG
Zlatý střed, kolem roku 1970...
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 182
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod rawen » ned 12 bře, 2017 8:53 am

Hele, ale mohl jsi ten štěrk pořádně zarovnat. :) :lol:

Vážně - oceňuji tvoji trpělivost, se kterou děláš cvičná dioramata. Já to většinou nevydržím a jedu naostro...

Z fotky mokrého štěrku nic moc nepoznáme. Pošli prosím fotku suchého.

Radek
TT moduly Olomouc
TT moduly Olomouc - diskuze
zahradní 30mm železnice od REGNERa
rawen
 
Příspěvky: 1332
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod Mcx » ned 12 bře, 2017 10:01 am

Taky bych neměl trpělivost se takhle týrat, já mám radši průzkum bojem - tedy naostro a korigovat. Jen poznámka - Duvilax a Herkules principiálně jedno jest, tj. stejný problém změny barevného odstínu po zaschnutí - ztmavení štěrku, pokud to není modelářovým záměrem, tak je to trochu problém. Porovnej barvu se suchým.
Jinak na těch fotografiích já nejsem schopen posoudit co je lepší, to nemůže být foceno v protisvětle, musí tam být větší detail....... porovnej s barevnými fotkami - nikoliv současnosti (pokud nemodeluješ - 6 epochu), ale starších fotek kde je poznat jak vypadaly tratě, nádraží....
Ještě doplněná poznámka - je to divné, ale tak minimální rozdíl mezi znělcem a vápencem jsem ještě neviděl - není to tím Herkulesem??
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 1571
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod el_salamo » ned 12 bře, 2017 9:08 pm

Uf, podle zarovnání štěrku je vidět, jak mě to přestává bavit :D

Opatinovaná je pokaždé jen spodní kolej, horní je původní pro srovnání (naživo to skoro není poznat). Obrázky nejsou moc rozostřený, ale roztírání prášku štětcem s krátkým tvrdým chlupem to takhle divě rozšudlá; efekt je patrný i "naživo" pouhým okem. Obávám se, že přes patinátory to nepude.

DSC01384.JPG
Všechny


DSC01382.JPG
Hnědá Mix + Vápenec


DSC01383.JPG
Světle hnědá + Znělec


No, zkusím druhou kolej opatrně stříknout zleka hnědou přes štěrk, ale pokud to taky bude moc/málo/divný, tak se na celý patinování vybodnu - koleje nastříkám z boku hnědou/rezavou před zasypáním a štěrk už moc patinovat nebudu - ten hnědý mix docela odpovídá tomu, co vidím obden na vlečce v Brně u Svitavy. Předpokládám, že tam nic moc nového nebude, epocha neepocha :).

Jinak Světle Hnědá je po zalití a vyschnutí taková zelená a znělec je jiný než vápenec :).

Na závěr si neodpustím: https://www.youtube.com/watch?v=JBVWkvMuh_k
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 182
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod el_salamo » úte 10 říj, 2017 6:30 am

Nejvíc volného času mi teď "zabírá" rodina, je to radost. Dílnu budu mít do konce října, pak se začne přestavovat na dětský pokoj a dokud nebude postavený domek, budu dělat spíš jen přípravné práce - stromky, domečky, digitalizace lokomotiv, emm... nákup lokomotiv :). Kolejiště vytáhnu jen pokud manželka s dcerou odjedou někam na rekreaci. Aspoň mám teď motivaci dodělat štěrkování a další činnosti, co špiní nebo smrdí.

Probíhá štěrkování nádraží, zatím nechávám volné místa pro nakládkové plochy a remízu. Trochu zápasím se sypaným nástupištěm - našel jsem tento popis: https://www.parostroj.net/modely/stanice/nastupiste.htm, ale ještě to chce uhladit. Používám písek pro činčily smíchaný se štěrkem "N" frakce, dělá to pěkný pískový efekt. A neodpustil jsem si aspoň kousek zeleně :D

Pár fotek: http://salamek.rajce.idnes.cz/Sterkovan ... stupiste/#

Uvítám poznámky, komentáře... cokoliv.
Zlatý střed, kolem roku 1970...
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 182
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod Myšpulín » úte 10 říj, 2017 1:37 pm

Pěkné. Jen malá technická. Umaž si v popisu na Rajčeti u odkazu na Parostroj za htm čárku, takto je ten odkaz nefunkční.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1120
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod el_salamo » stř 01 lis, 2017 8:35 am

Dcerka roste, takže jsem vyklidil pracovnu a začali jsme chystat dětský pokoj. Kuchyňka, teepee ani pytel na plyšáky tu asi moc lidí nezaujme, takže v jakém stavu je teď kolejiště:
- zaštěrkováno. Něco málo bude potřeba opravit nebo dosypat, ale jsou to jen jednotlivosti
- sypaná nástupiště jsou nasypaná, zbývá je doladit barevně a dořešit kraje (přechody štěrk - nástupistě)
- elektřina je vyvedená pod panel a nezapojená
DSC03282_named.png


Teď budu pár let modelařit drobnosti - budovy, stromy, různě maličkosti jako šturce, pásový dopravník ap. a nějaké vagonky. Taky mě čeká digitalizace prakticky všech lokomotiv... no, a taky mě čeká stavba budovy v měřítku 1:1.

Pořád přemýšlím o úlohách vleček. Chci zachovat co nejlepší výhled z pohledové strany (viz šipka), navíc bych do stanice rád vozil rozmanité Mn. vlaky. Ve stanici bude klasické skladiště s rampou a malá volná skládka. Skladiště mám nachystané IgraModel 8x8m, výtopna Ledečko, staniční budovu jsem si zatím nevybral a asi to rozhodnutí odložím až do nového domu - zatím jsem nenašel žádný "must-have".

- pro vlečku C nepočítám s žádnou vysokou budovou. Mohla by tam být nakládka dřeva (plošinové vozy), stavebniny (Z), šrot, uhelné sklady, nakládka zemědělských produktů ( Es a jiné otevřené vozy, Raj s obilím, řepa).
- pro vlečku B může být cokoliv, jen mezi širou tratí a vlečkou není moc místa, navíc je tam asi 1,5cm výškový rozdíl. Spíš je tam místo na zarostlou strouhu a plot. Dal bych tam něco jako sklárnu (Z + Es), malou továrnu (Z, plošinové vozy, cisterny), možná pivovar (Z, chladící vozy). Část továrny může být v budoucnu i na dalším (zatím nepostaveném) modulu, už ale bez kolejí.
- pro vlečku A je nejvíc okolního prostoru. Mohla by tam být malá cementárna (Raj), chemička (cisterny), drtič kamene (Sas, SA) nebo i kus strojírny (různé plošinové vozy).

Máte někdo tip na zajímavý podnik? Nebo zajímavou kombinaci, ať mi ke každé fabrice můžou jezdit jiné vozy?
Zlatý střed, kolem roku 1970...
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 182
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod Vaclav86cz » stř 01 lis, 2017 11:17 am

Ahoj.
Zaštěrkováno to máš celkem pěkně, ale možná bych příště doporučil vyzkoušet to elektricky a pak štěrkovat. Takhle, pokud jsi něco nezapojil nebo to udělal blbě se ti to bude docela špatně opravovat (vlastní zkušenost).

Ta kolej do remízy mě přijde docela blízko té výtažné koleje. Navíc je blbost štěrkovat kolej v budově :-) Možná bych jí být tebou dál trošku dál, ať máš kam dát stěnu baráku.

Vlečku C bych nechal jako volnou skládku. Nakládání dřeva a všeho podobného k čemu nepotřebuješ rampu, ale prostor. Což vlastně nevylučuje mít tam někde hromadu uhlí jako volnou skládku (Bransouze, krásný příklad) a kousek od toho třeba nakladač na obilí (Třebelovice, Velká Kraš).

Vlečka A. Rozhodně bych se vyhnul cementárně nebo chemičce. Teda pokud nechceš dělat II epochu :-D Drtička kamene nebo pouze nakládka štěrky by bylo docela pěkné téma a navíc ho klidně můžeš použít i pro vlečku B. Jinak bych tam dal spíše ty varianty co máš pro B. Malá továrna, nebo sklárna nebo pivovar.

Vlečka B. To co jsem psal. Nakládka štěrku (Drahotuše). Nakládka surové ropy (Nemotice, Lužice). Nakládka k malé sýpce. Větší uhelné sklady (myšleno jako větší než hromada uhlí na zemi).

Tak snad ti to pomůže a hodně zdaru při tvorbě :-)
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 284
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod el_salamo » stř 01 lis, 2017 11:41 am

Vaclav86cz píše:Zaštěrkováno to máš celkem pěkně, ale možná bych příště doporučil vyzkoušet to elektricky a pak štěrkovat. Takhle, pokud jsi něco nezapojil nebo to udělal blbě se ti to bude docela špatně opravovat (vlastní zkušenost).


Elektricky je vše vyzkoušené, jen to bylo dost provizorní zapojení, bez S88 a vůbec nepěkné, takže jsem ho zase rozebral.

Vaclav86cz píše:Ta kolej do remízy mě přijde docela blízko té výtažné koleje. Navíc je blbost štěrkovat kolej v budově :-) Možná bych jí být tebou dál trošku dál, ať máš kam dát stěnu baráku.


Kolej není nalepená ani zaštěrkovaná, jen jsou nastříkané boky kolejnic rezatou barvou. Počítám, že tam bude větší úhel a v budově štěrkovat nic nebudu :).

Díky za tipy a odkazy :)
Zlatý střed, kolem roku 1970...
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 182
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Předchozí

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků