Koncové nádraží na domácí modul

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod sidlo » pát 17 čer, 2016 9:34 am

V Humpolci je pouze vjezdové návěstidlo.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod Vaclav86cz » pát 17 čer, 2016 10:05 am

Ano v Humpolci je pouze, respektive bylo, vjezdové návěstidlo. V současné době je tam lichoběžníkováý tabulka. Teda ono to návěstidlo tam asi je pořád, ale neplatí...

V Solnici je ale mezi vjezdovým a odjezdovým přejezd. To může být i zabezpečení toho přejedu. Docela mě dostalo, že dle plánu tam jsou u hlavních kolejí vyčkávací návěstidla...
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod VojtikJ » pát 17 čer, 2016 10:12 am

v Solnici je výpravčí a myslím že řídí Rychnov... co se týče přejezdu tak to už je taková třešnička bych řekl..
Jo ty Vy nikdo nechápe proč tam jsou :D
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod Vaclav86cz » pát 17 čer, 2016 1:02 pm

No on možná kdyby tam ten přejezd, respektive 2 nebyly, tak by možná ani to odjezdové návěstidlo nebylo... Ale to jsou asi spekulace a pokud neznáš místní poměry nebo se nedostaneš k zabezpečováckým podkladům tak se to nedozvíš.
Vyčkávací návěst je taky docela dobrá zajímavost. Stejně jako to, že dopravní koleje nejsou ukončeny návěstí stůj, jak by bylo obvyklé, ale je možné že je tam koncovník. Tu stanici osobně neznám, pouze jsem se podíval na plánky na portále. Jak je vidět, tak prostě jednou jsou dané předpisy a pak hromada stanic, kde jsou různé vyjímky :-)
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod VojtikJ » pát 17 čer, 2016 4:08 pm

co se týče přejezdu netuším a návěstidla netuším.
Vyčkávací návěstidla by měli smysl kdyby tam byl výhybkář, výhybka č.1 je uzamčena a klíč od ní je v el.mag.zám. vedle ní. Čili při posunu zbytečné. Jen se tím otravuje výpravčí 2x zda se může tím směrem posunovat :D Jsou tam asi 4roky.
Ano je tam námezník konec vlakové cesty hned u nástupiště a potom v hranicích.
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod mnitka » pát 17 čer, 2016 6:37 pm

V Solnici je tutově odjezdové návěstidlo kvůli přejezdu (ten se podle map zdá být dost frekventovaný). Na odjezdu se rozsvítí volno až tehdy je li přejezd uzavřený, zamezí se tím chybě výpravčího (opomenutí uzavření přejezdu). Vyčkávací návěstidla vymezují konec posunové cesty vzhledem k výhybce č.1 od které je klíč uzamčen EMZ u výhybky a uvolňován je výpravčím. Další posun za V návěstidla je možný až po správném postavení V1, případně uzavření přejezdu a opětovně daném souhlasu k posunu.
Konec vlakové cesty na SK 3 je za koncem nástupiště a pro SK 1 a 2 je koncovník v klínu V9.

To sem ale nepatří, diskutovaná stanice je rozsahem a zamýšleným provozem o dost menší a předpokládám v epoše III nebo IV.
Naposledy upravil mnitka dne pát 17 čer, 2016 6:40 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1223
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod mnitka » pát 17 čer, 2016 6:39 pm

Přesuňme se klidně jinam. Samotného by mě zajímalo jak to fungovalo kdysi v podobných koncových stanicích :!:

OSLAVANY :?: :?: :?:
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1223
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod hank » sob 18 čer, 2016 5:21 am

mnitka: Tebou popsané návěstidlo není odjezdové, ale krycí.

Edit: Kecám, konkrétně v Solnici jde o odjezdové návěstidlo, ale existuje x dopraven D3, kde skutečně jsou světelná krycí návěstidla vázaná na PZZ. Posledních řekněme 10 - 15 let se tato kombinace obsluhovaná strojvedoucím zavádí "naveliko". Jenže Solnice není typický příklad, protože tam mají funkci vložených nebo cestových návěstidel u obou dopravních kolejí klasická německá modrá véčka - vyčkávací návěstidla. (BTW, ten solnický přejezd není přejezd, ale přechod pro pěší...) A přestože se v předpisech už x let píše, že se vyčkávací návěstidla nově nezřizují, zažila znovuzrození. (Další příklad jsou Bečváry, tam je véčko nejspíš kvůli posunu z vlečky zaústěné až za vjezdovým návěstidlem dokonce na vjezdu od Zásmuk... :roll: )

Můžeš tu otázku zformulovat ještě jednou, včetně zařazení do epochy? Já se pokusím najít nějaký vhodný praktický příklad osazení koncové stanice návěstidly.

Edit 2: Nečtu pořádně, koukám, že o těch véčkách už se tu psalo. Nicméně platí, že když to zadání upřesníš, zkusím se po něčem podívat.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod hank » sob 18 čer, 2016 5:49 am

mnitka: Co bys řekl na Vrchlabí? Ve stanici je výpravčí, vjezd je světelný ž-č-b-ž, odjezdová návěstidla nejsou, výhybky se staví ručně, zabezpečení ústředním zámkem...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod hank » sob 18 čer, 2016 6:02 am

Kdyby tě zajímala dálkovina, tak přibývá koncových stanic, které přecházejí z kategorie dopraven D3 do dálkově řízených stanic: Nové Údolí, Josefův Důl, v dohledné době se plánuje Bílý Potok...

A co třeba Luhačovice v roce 2003? Skupinové odjezdové z-č-ž, vjezdové ž-č-b-z, na konci perónů dvě cestová č-b, zabezpečení výhybek mechanické, ve stanici byl výpravčí a signalista.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod mnitka » sob 18 čer, 2016 6:30 am

Klidně všechno, jen by asi bylo vhodné přesunout se do jiného vlákna.
Vrchlabí neznám a na Luhačovice jsem si nevzpomenul.

Přejezd v Solnici bude nejenom chodník. Obrázek
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1223
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod hank » sob 18 čer, 2016 6:59 am

Tovačov 2003: Vjezdové č-ž nezávislé na výhybkách, odjezdové nic, výhybky obsluhovaly ručně vlakové čety, ve stanici byl výpravčí. Úplně stejně to bylo (a je dodnes) i v Rožnově p. Radhoštěm, akorát tam měl výpravčí k ruce staničního dělníka - výhybkáře a byl navíc dirigujícím dispečerem pro trať do ValMezu.

Hustopeče u Brna po přepnutí na dálkovinu: Vjezdové ž-č-b, odjezdové z-č-b, na konci 1. koleje šturc s trvalým červeným světlem.

Jinak osazení dvousvětlovými klacky (vjezd ž-č, odjezd z-č nebo nic) nezávislými na výhybkách by klidně mohlo být i ve III. - IV. epoše. Nebo si tam dosaď vojenskou přivolávačku, které se rušily až ve IV. epoše. Z hlediska elektrozapojení typický low-tech :mrgreen: : Červená svítí furt, bílá bliká při povolení vjezdu, můžeš mít i předvěst - žlutý terč s trvalým žlutým světlem. (Nebo bych dal 6úhelníkovou tabulku.)

A nezapomeň, že tam, kde jsou výhybky nezávislé na návěstidlech, musí být na zhlaví z vjezdové strany rychlostník 40, ve stanicích s vojenskými přivolávačkami 30 nebo i míň (podle místních poměrů - jízda podle rozhledu).

Edit - ještě ten Humpolec 2003: vjezd z-č-b-ž, odjezd nic, ve stanici výpravčí-dirigující dispečer pro trať do Havlbrodu + dozorce výhybek, ruční přestavování výměn, zabezpečení - ústřední zámek. Výhybek tam bylo 12 včetně jednoho angličana a na přilehlých vlečkách další 3.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod Vaclav86cz » sob 18 čer, 2016 9:12 am

Mnitka:
Tak něják jsem doufal že odpovíte :-)

Jednoznačně bych asi tuto začínající diskuzi přesunul někam jinam v rámci fóra. Nenapadá mě kam.
A nejen koncové stanice ale klidně bych tam dal zabezpečovací zařízení ve stanicích, nebo takového něco...
Protože těch variant a zabezpečení je tolik až to vlastně ani pěkné není. Já osobně bych třeba ohledně návěstidel měl pár dotazů, ale jsou tak specifické (II. epocha) že zatěžovat s tím jednotlivá vlákna vztahující se k něčemu jinému nemá smysl.

Hank: Těch příkladů co by se dala a nedala použít je tolik, že jejich probíráním jak to je teď a jak to bylo v 80. nebo 0. letech by jsme mohli strávit mládí... Teda teď už spíše stáři :-)
Návěstidla na D3 se zabetzpečením přejezdu. Krásný příklad je v Odrách. Humpolec u Brna už je plnohodnotná stanice D3. Dirigující sedí v Brodě. Hustopeče je docela zajímavá stanice jako sama o sobě. Mě se podařilo jako jednomu z posledních (možná i poslednímu) jet do Hustopečí u Brna podle D3. A pak možná i jako jednomu z prvních na dálkovinu (první určitě ne, protože tam fungovala přes týden 810)...

Ale jinak bych asi tuto diskuzi přesunul jinam, kde by jsme mohli v klidu rozebírat různé varianty zabezpečení stanic, použitých návěstidel a vůbec toho všeho co se týká zabezpečovačky...
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod sidlo » sob 18 čer, 2016 7:38 pm

Co to je vojenská přivolávačka? Nikdy jsem ten termín neslyšel.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod Vladimír_B » sob 18 čer, 2016 7:43 pm

sidlo píše:Co to je vojenská přivolávačka? Nikdy jsem ten termín neslyšel.
lichoběžníková tabulka doplněná bílou přivolávačkou, např. bývala v Protivci a využívala se, když měli vojáci manévry. Stanice, jinak D3, byla obsazena výpravčím a on obsluhoval mrkání...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků