Koncové nádraží na domácí modul

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod el_salamo » čtv 07 led, 2016 9:11 pm

Zdravím všechny modeláře,

po nějaké době, kdy jsem výhradně experimentoval jsem se zase vrátil k plánování kolejiště. Rád bych začal "od konce", tedy koncovou stanicí.

Měřítko: TT
Epocha: III-IV - orientačně kolem roku 1970.
Rozměr modulů: 180x40cm (dva moduly 90x40)
Rámcová představa: 3 koleje, 2 vlečky - dřevní kulatina + malá fabrika; k tomu skladiště a volná skládka; bez remízy nebo jen základní vybavení. Ale zatím se mi nikam do návrhu nechce vejít, respektive tam mám moc jiného balastu. Inspiroval jsem se ve variantě na Josefův Důl od MF.
Kolejivo - Tillig, výhybky EW2
Budovy - od Šikulů
Ovládání - Digitál, zatím jen MM, pokud se to někdy moc rozroste, tak přes počítač.

Poprosím o komentáře. Zkusil jsem si tohle rozložení naskládat v měřítku 1:1 a docela mi to vyhovuje. Koleje jsou dost dlouhé na osobní i mn. vlaky, na vlečkách je dost místa na vagony a okolo vleček na budovy, nájezd do fabriky přes úvrať mi dává dost místa i na nějaký ten hlavolam. Trochu jsem měl obavy z místa kolem skladiště a staniční budovy a všechno standartní se tam vejde.

Uvažoval jsem i variantu 1 koleje do továrny napravo - taky je to možné a vychází to pěkně.

Rozhraní je nestandartní, nicméně za stanicí plánuju vjezdový modul se standartním rozhraním na straně širé tratě.

Předem díky za komentáře nebo nápady, co by se dalo udělat lépe,
salám
Přílohy
koncova_1.png
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 206
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod milan ferdián » čtv 07 led, 2016 9:28 pm

Provozně,u mně dobrý :wink: .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod HonzaM » pát 08 led, 2016 7:07 am

Škoda že to není N-ko...Vešlo by se tam daleko víc a bylo by to provozně zajímavější. To neexistují žádní N-kaři?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4040
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod HonzaM » pát 08 led, 2016 7:17 am

Ještě k plánku - je tam zbytečně spousta spojů, většinu úseků mezi výhybkami lze řešit flexi kolejemi. Spojky jsou potenciálně nespolehlivé, podle doporučení by mél mít každý kus mezi spojkami vlastní přívod napájeni (nespoléhat na vodivé spojky). Na klubových kolejištích to tak děláme, mám tak řešeno i domácí kolejiště a rozhodně nelituji.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4040
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod Morris Zapp » pát 08 led, 2016 7:47 am

Ahoj,

tak popořadě: :wink:

1. termitologie: "modul" je cosi, co má nejméně jedno modulové rozhraní. Může (v případě stanic je to zcela obvyklé) se dělit na menší bedny (se kterými se lépe manipuluje, vejdou se do auta, apod.), těmto bednám říkáme "segmenty".
Tady, jestli to chápu správně, se MODUL stanice skládá ze tří segmentů: dva tvoří vlastní stanici, třetí je ten "výjezdový" s modulovým čelem.
Ono to vypadá jako zbytečná jazyková buzerace, ale časem zjistíš, že si při kontaktu s jinými moduláři ušetříš spoustu zbytečných nedorozumění...

2. výhybky EW2 na modulu pro převážně domácí použití jsou ok.

3. kolejové uspořádání taky ok.

4. N-ko? Taky to mohl být hánulkář :mrgreen:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod milan ferdián » pát 08 led, 2016 7:52 am

HonzaM píše:Škoda že to není N-ko...Vešlo by se tam daleko víc a bylo by to provozně zajímavější. To neexistují žádní N-kaři?

Ne,ti už jsou jen na vymření :D ,zbyli dědulové a noví na skladě taky nejsou :wink: .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 08 led, 2016 9:03 am

Noví nejsou ani Hánulkáři. Pokud si tedy nepořídíš vlastní. Viz řešení pana učitele z Dejvic (J.Werich /Lakomá Barka)
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod Mcx » pát 08 led, 2016 9:29 am

No, dopravně to moc ok není, každé vysunutí a zasunutí vozů do fabriky, znamená objíždět je ve stanici - mám k dispozici 2 dopravní koleje, to znamená, když bude Mn vlak ve stanici, nemohu tam mít osobní vlak a to je hodně omezující dopravně, pobyt Mn vlaku, než vše vyposunuje minimálně cca 15 minut reálného času. Protože většinou stačí mít pouze krátký čas na jedno objetí vozů, proto se mohou časy pobytu vlaků překrývat, tady to bude ale několikrát a tak to nepůjde.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod Morris Zapp » pát 08 led, 2016 10:22 am

No jo, ale:

1. majitel to má evidentně na "takové to domácí ježdění", kde pauza na posun se dá vytvořit kdykoliv a jakkoliv dlouhá a složitý posun je vyloženě žádoucí; použití na modulovém setkání imho majitel zamýšlí jenom jako vedlejší efekt

2. na kterém konci těch vozů je ta mašina, když ten vlak přijede do stanice? :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod mlha » pát 08 led, 2016 10:55 am

Morris Zapp píše:Ahoj,

tak popořadě: :wink:

1. termitologie: "modul" je cosi, co má nejméně jedno modulové rozhraní. Může (v případě stanic je to zcela obvyklé) se dělit na menší bedny (se kterými se lépe manipuluje, vejdou se do auta, apod.), těmto bednám říkáme "segmenty".
Tady, jestli to chápu správně, se MODUL stanice skládá ze tří segmentů: dva tvoří vlastní stanici, třetí je ten "výjezdový" s modulovým čelem.
Ono to vypadá jako zbytečná jazyková buzerace, ale časem zjistíš, že si při kontaktu s jinými moduláři ušetříš spoustu zbytečných nedorozumění

v podstatě toto jsem namítal v jiném vlákně, zarytý enkař reagoval, tady ani nepípne, divné
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod HonzaM » pát 08 led, 2016 12:55 pm

milan ferdián píše:
HonzaM píše:Škoda že to není N-ko...Vešlo by se tam daleko víc a bylo by to provozně zajímavější. To neexistují žádní N-kaři?

Ne,ti už jsou jen na vymření :D ,zbyli dědulové a noví na skladě taky nejsou :wink: .

Naštestí se pleteš, v klubu máme několik nových (mladých i velmi mladých) členů a další přibývají. Na západ od ČR je N-kařů přibližně tolik co TT-čkařů. Velkému rozvoji TT v ČR a ČSR přispělo, že N-ko na trhu prakticky nebylo, pár N-kových mašin nevalné kvality od PIKO málokoho přesvědčilo pro tento rozměr a ze Západu se nic nedováželo, zatímco modely TT byly vyráběny v tehdejší NDR a zaplavily trh. Řada evropských výrobců ale rozměr TT nemá ve výrobním programu, mají jen N (např. Fleischmann, Trix). Já jsem měl to štěstí, že jsem měl na služebních cestách možnost si pořizovat perfektní N-kové modely, technicky lepší než tehdejší modely Berliner TT Bahnen. Na trhu naštěstí přibývá N-kových modelů od velkých výrobců (RailJet ČD Fleischmann, Brejlovec Trix, Bastard Kühn, Hobbytrain) a určitě přibudou další. A na trhu je spousta leptů. Takže bych to tak černě neviděl.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4040
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod HonzaM » pát 08 led, 2016 1:02 pm

mlha píše:
Morris Zapp píše:Ahoj,

tak popořadě: :wink:

1. termitologie: "modul" je cosi, co má nejméně jedno modulové rozhraní. Může (v případě stanic je to zcela obvyklé) se dělit na menší bedny (se kterými se lépe manipuluje, vejdou se do auta, apod.), těmto bednám říkáme "segmenty".
Tady, jestli to chápu správně, se MODUL stanice skládá ze tří segmentů: dva tvoří vlastní stanici, třetí je ten "výjezdový" s modulovým čelem.
Ono to vypadá jako zbytečná jazyková buzerace, ale časem zjistíš, že si při kontaktu s jinými moduláři ušetříš spoustu zbytečných nedorozumění

v podstatě toto jsem namítal v jiném vlákně, zarytý enkař reagoval, tady ani nepípne, divné

U koncové stanice naprosto stačí, že má jedno normované rozhraní. Je jedno nazveme-li ho "výjezdovým", nebo ho prohlásíme za součást stanice. Takováto stanice je pak modulem v plném smyslu tohoto slova.
Termitologie je nějaká věda o termitech? Ale to by se asi nehodilo do této konference...
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4040
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod Morris Zapp » pát 08 led, 2016 1:08 pm

HonzaM píše:U koncové stanice naprosto stačí, že má jedno normované rozhraní. Je jedno nazveme-li ho "výjezdovým", nebo ho prohlásíme za součást stanice. Takováto stanice je pak modulem v plném smyslu tohoto slova.
Přesně tak. V čem je mezi námi rozpor :?:

HonzaM píše:Termitologie je nějaká věda o termitech?
Ano. Je to věda o suterénním užívání cizích termitů, bez rizota fiata 8)
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod el_salamo » pát 08 led, 2016 2:25 pm

Morris Zapp píše:
HonzaM píše:U koncové stanice naprosto stačí, že má jedno normované rozhraní. Je jedno nazveme-li ho "výjezdovým", nebo ho prohlásíme za součást stanice. Takováto stanice je pak modulem v plném smyslu tohoto slova.
Přesně tak. V čem je mezi námi rozpor :?:

HonzaM píše:Termitologie je nějaká věda o termitech?
Ano. Je to věda o suterénním užívání cizích termitů, bez rizota fiata 8)


Nojo... člověk si připadá jako suterén a pak udělá nějaké foajé.

Mcx píše:No, dopravně to moc ok není, každé vysunutí a zasunutí vozů do fabriky, znamená objíždět je ve stanici - mám k dispozici 2 dopravní koleje, to znamená, když bude Mn vlak ve stanici, nemohu tam mít osobní vlak a to je hodně omezující dopravně, pobyt Mn vlaku, než vše vyposunuje minimálně cca 15 minut reálného času. Protože většinou stačí mít pouze krátký čas na jedno objetí vozů, proto se mohou časy pobytu vlaků překrývat, tady to bude ale několikrát a tak to nepůjde.


Možná se zeptám hloupě, ale v případě potřeby Mn. vlak přeruší posun, zajede poslušně na jednu kolej, lokomotiva od osobáku si přejede na druhý konec vlaku a vyrazí zase na trať... nebo ne? Nepředpokládám dlouhé stání ve stanici. Navíc většinou bude osobní doprava jen ve tvaru m152+010+m152 nebo sólo m240.

Ad normovaná čela - Aktivní účast nikde nechystám, ale nechce se mi vynalízat už vynalezené :).
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 206
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Re: Koncové nádraží na domácí modul

Příspěvekod Morris Zapp » pát 08 led, 2016 2:50 pm

el_salamo píše:v případě potřeby Mn. vlak přeruší posun, zajede poslušně na jednu kolej, lokomotiva od osobáku si přejede na druhý konec vlaku
To asi ne, páč na VNVK se nejspíš budou nějaké vozy k vykládce a nakládce prakticky furt poflakovat.

el_salamo píše:Ad normovaná čela - Aktivní účast nikde nechystám, ale nechce se mi vynalízat už vynalezené :).
Schválně si tu účast někde vyzkoušej, uvidíš, že železniční provoz v modelu je jako sex: v jednom se to dělat dá, ale není to ono :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Další

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků