Stránka 1 z 9

Koncové nádraží na domácí modul

PříspěvekNapsal: čtv 07 led, 2016 9:11 pm
od el_salamo
Zdravím všechny modeláře,

po nějaké době, kdy jsem výhradně experimentoval jsem se zase vrátil k plánování kolejiště. Rád bych začal "od konce", tedy koncovou stanicí.

Měřítko: TT
Epocha: III-IV - orientačně kolem roku 1970.
Rozměr modulů: 180x40cm (dva moduly 90x40)
Rámcová představa: 3 koleje, 2 vlečky - dřevní kulatina + malá fabrika; k tomu skladiště a volná skládka; bez remízy nebo jen základní vybavení. Ale zatím se mi nikam do návrhu nechce vejít, respektive tam mám moc jiného balastu. Inspiroval jsem se ve variantě na Josefův Důl od MF.
Kolejivo - Tillig, výhybky EW2
Budovy - od Šikulů
Ovládání - Digitál, zatím jen MM, pokud se to někdy moc rozroste, tak přes počítač.

Poprosím o komentáře. Zkusil jsem si tohle rozložení naskládat v měřítku 1:1 a docela mi to vyhovuje. Koleje jsou dost dlouhé na osobní i mn. vlaky, na vlečkách je dost místa na vagony a okolo vleček na budovy, nájezd do fabriky přes úvrať mi dává dost místa i na nějaký ten hlavolam. Trochu jsem měl obavy z místa kolem skladiště a staniční budovy a všechno standartní se tam vejde.

Uvažoval jsem i variantu 1 koleje do továrny napravo - taky je to možné a vychází to pěkně.

Rozhraní je nestandartní, nicméně za stanicí plánuju vjezdový modul se standartním rozhraním na straně širé tratě.

Předem díky za komentáře nebo nápady, co by se dalo udělat lépe,
salám

Re: Koncové nádraží na domácí modul

PříspěvekNapsal: čtv 07 led, 2016 9:28 pm
od milan ferdián
Provozně,u mně dobrý :wink: .

Re: Koncové nádraží na domácí modul

PříspěvekNapsal: pát 08 led, 2016 7:07 am
od HonzaM
Škoda že to není N-ko...Vešlo by se tam daleko víc a bylo by to provozně zajímavější. To neexistují žádní N-kaři?

Re: Koncové nádraží na domácí modul

PříspěvekNapsal: pát 08 led, 2016 7:17 am
od HonzaM
Ještě k plánku - je tam zbytečně spousta spojů, většinu úseků mezi výhybkami lze řešit flexi kolejemi. Spojky jsou potenciálně nespolehlivé, podle doporučení by mél mít každý kus mezi spojkami vlastní přívod napájeni (nespoléhat na vodivé spojky). Na klubových kolejištích to tak děláme, mám tak řešeno i domácí kolejiště a rozhodně nelituji.

Re: Koncové nádraží na domácí modul

PříspěvekNapsal: pát 08 led, 2016 7:47 am
od Morris Zapp
Ahoj,

tak popořadě: :wink:

1. termitologie: "modul" je cosi, co má nejméně jedno modulové rozhraní. Může (v případě stanic je to zcela obvyklé) se dělit na menší bedny (se kterými se lépe manipuluje, vejdou se do auta, apod.), těmto bednám říkáme "segmenty".
Tady, jestli to chápu správně, se MODUL stanice skládá ze tří segmentů: dva tvoří vlastní stanici, třetí je ten "výjezdový" s modulovým čelem.
Ono to vypadá jako zbytečná jazyková buzerace, ale časem zjistíš, že si při kontaktu s jinými moduláři ušetříš spoustu zbytečných nedorozumění...

2. výhybky EW2 na modulu pro převážně domácí použití jsou ok.

3. kolejové uspořádání taky ok.

4. N-ko? Taky to mohl být hánulkář :mrgreen:

Re: Koncové nádraží na domácí modul

PříspěvekNapsal: pát 08 led, 2016 7:52 am
od milan ferdián
HonzaM píše:Škoda že to není N-ko...Vešlo by se tam daleko víc a bylo by to provozně zajímavější. To neexistují žádní N-kaři?

Ne,ti už jsou jen na vymření :D ,zbyli dědulové a noví na skladě taky nejsou :wink: .

Re: Koncové nádraží na domácí modul

PříspěvekNapsal: pát 08 led, 2016 9:03 am
od Michal Šuhajda
Noví nejsou ani Hánulkáři. Pokud si tedy nepořídíš vlastní. Viz řešení pana učitele z Dejvic (J.Werich /Lakomá Barka)

Re: Koncové nádraží na domácí modul

PříspěvekNapsal: pát 08 led, 2016 9:29 am
od Mcx
No, dopravně to moc ok není, každé vysunutí a zasunutí vozů do fabriky, znamená objíždět je ve stanici - mám k dispozici 2 dopravní koleje, to znamená, když bude Mn vlak ve stanici, nemohu tam mít osobní vlak a to je hodně omezující dopravně, pobyt Mn vlaku, než vše vyposunuje minimálně cca 15 minut reálného času. Protože většinou stačí mít pouze krátký čas na jedno objetí vozů, proto se mohou časy pobytu vlaků překrývat, tady to bude ale několikrát a tak to nepůjde.

Re: Koncové nádraží na domácí modul

PříspěvekNapsal: pát 08 led, 2016 10:22 am
od Morris Zapp
No jo, ale:

1. majitel to má evidentně na "takové to domácí ježdění", kde pauza na posun se dá vytvořit kdykoliv a jakkoliv dlouhá a složitý posun je vyloženě žádoucí; použití na modulovém setkání imho majitel zamýšlí jenom jako vedlejší efekt

2. na kterém konci těch vozů je ta mašina, když ten vlak přijede do stanice? :wink:

Re: Koncové nádraží na domácí modul

PříspěvekNapsal: pát 08 led, 2016 10:55 am
od mlha
Morris Zapp píše:Ahoj,

tak popořadě: :wink:

1. termitologie: "modul" je cosi, co má nejméně jedno modulové rozhraní. Může (v případě stanic je to zcela obvyklé) se dělit na menší bedny (se kterými se lépe manipuluje, vejdou se do auta, apod.), těmto bednám říkáme "segmenty".
Tady, jestli to chápu správně, se MODUL stanice skládá ze tří segmentů: dva tvoří vlastní stanici, třetí je ten "výjezdový" s modulovým čelem.
Ono to vypadá jako zbytečná jazyková buzerace, ale časem zjistíš, že si při kontaktu s jinými moduláři ušetříš spoustu zbytečných nedorozumění

v podstatě toto jsem namítal v jiném vlákně, zarytý enkař reagoval, tady ani nepípne, divné

Re: Koncové nádraží na domácí modul

PříspěvekNapsal: pát 08 led, 2016 12:55 pm
od HonzaM
milan ferdián píše:
HonzaM píše:Škoda že to není N-ko...Vešlo by se tam daleko víc a bylo by to provozně zajímavější. To neexistují žádní N-kaři?

Ne,ti už jsou jen na vymření :D ,zbyli dědulové a noví na skladě taky nejsou :wink: .

Naštestí se pleteš, v klubu máme několik nových (mladých i velmi mladých) členů a další přibývají. Na západ od ČR je N-kařů přibližně tolik co TT-čkařů. Velkému rozvoji TT v ČR a ČSR přispělo, že N-ko na trhu prakticky nebylo, pár N-kových mašin nevalné kvality od PIKO málokoho přesvědčilo pro tento rozměr a ze Západu se nic nedováželo, zatímco modely TT byly vyráběny v tehdejší NDR a zaplavily trh. Řada evropských výrobců ale rozměr TT nemá ve výrobním programu, mají jen N (např. Fleischmann, Trix). Já jsem měl to štěstí, že jsem měl na služebních cestách možnost si pořizovat perfektní N-kové modely, technicky lepší než tehdejší modely Berliner TT Bahnen. Na trhu naštěstí přibývá N-kových modelů od velkých výrobců (RailJet ČD Fleischmann, Brejlovec Trix, Bastard Kühn, Hobbytrain) a určitě přibudou další. A na trhu je spousta leptů. Takže bych to tak černě neviděl.

Re: Koncové nádraží na domácí modul

PříspěvekNapsal: pát 08 led, 2016 1:02 pm
od HonzaM
mlha píše:
Morris Zapp píše:Ahoj,

tak popořadě: :wink:

1. termitologie: "modul" je cosi, co má nejméně jedno modulové rozhraní. Může (v případě stanic je to zcela obvyklé) se dělit na menší bedny (se kterými se lépe manipuluje, vejdou se do auta, apod.), těmto bednám říkáme "segmenty".
Tady, jestli to chápu správně, se MODUL stanice skládá ze tří segmentů: dva tvoří vlastní stanici, třetí je ten "výjezdový" s modulovým čelem.
Ono to vypadá jako zbytečná jazyková buzerace, ale časem zjistíš, že si při kontaktu s jinými moduláři ušetříš spoustu zbytečných nedorozumění

v podstatě toto jsem namítal v jiném vlákně, zarytý enkař reagoval, tady ani nepípne, divné

U koncové stanice naprosto stačí, že má jedno normované rozhraní. Je jedno nazveme-li ho "výjezdovým", nebo ho prohlásíme za součást stanice. Takováto stanice je pak modulem v plném smyslu tohoto slova.
Termitologie je nějaká věda o termitech? Ale to by se asi nehodilo do této konference...

Re: Koncové nádraží na domácí modul

PříspěvekNapsal: pát 08 led, 2016 1:08 pm
od Morris Zapp
HonzaM píše:U koncové stanice naprosto stačí, že má jedno normované rozhraní. Je jedno nazveme-li ho "výjezdovým", nebo ho prohlásíme za součást stanice. Takováto stanice je pak modulem v plném smyslu tohoto slova.
Přesně tak. V čem je mezi námi rozpor :?:

HonzaM píše:Termitologie je nějaká věda o termitech?
Ano. Je to věda o suterénním užívání cizích termitů, bez rizota fiata 8)

Re: Koncové nádraží na domácí modul

PříspěvekNapsal: pát 08 led, 2016 2:25 pm
od el_salamo
Morris Zapp píše:
HonzaM píše:U koncové stanice naprosto stačí, že má jedno normované rozhraní. Je jedno nazveme-li ho "výjezdovým", nebo ho prohlásíme za součást stanice. Takováto stanice je pak modulem v plném smyslu tohoto slova.
Přesně tak. V čem je mezi námi rozpor :?:

HonzaM píše:Termitologie je nějaká věda o termitech?
Ano. Je to věda o suterénním užívání cizích termitů, bez rizota fiata 8)


Nojo... člověk si připadá jako suterén a pak udělá nějaké foajé.

Mcx píše:No, dopravně to moc ok není, každé vysunutí a zasunutí vozů do fabriky, znamená objíždět je ve stanici - mám k dispozici 2 dopravní koleje, to znamená, když bude Mn vlak ve stanici, nemohu tam mít osobní vlak a to je hodně omezující dopravně, pobyt Mn vlaku, než vše vyposunuje minimálně cca 15 minut reálného času. Protože většinou stačí mít pouze krátký čas na jedno objetí vozů, proto se mohou časy pobytu vlaků překrývat, tady to bude ale několikrát a tak to nepůjde.


Možná se zeptám hloupě, ale v případě potřeby Mn. vlak přeruší posun, zajede poslušně na jednu kolej, lokomotiva od osobáku si přejede na druhý konec vlaku a vyrazí zase na trať... nebo ne? Nepředpokládám dlouhé stání ve stanici. Navíc většinou bude osobní doprava jen ve tvaru m152+010+m152 nebo sólo m240.

Ad normovaná čela - Aktivní účast nikde nechystám, ale nechce se mi vynalízat už vynalezené :).

Re: Koncové nádraží na domácí modul

PříspěvekNapsal: pát 08 led, 2016 2:50 pm
od Morris Zapp
el_salamo píše:v případě potřeby Mn. vlak přeruší posun, zajede poslušně na jednu kolej, lokomotiva od osobáku si přejede na druhý konec vlaku
To asi ne, páč na VNVK se nejspíš budou nějaké vozy k vykládce a nakládce prakticky furt poflakovat.

el_salamo píše:Ad normovaná čela - Aktivní účast nikde nechystám, ale nechce se mi vynalízat už vynalezené :).
Schválně si tu účast někde vyzkoušej, uvidíš, že železniční provoz v modelu je jako sex: v jednom se to dělat dá, ale není to ono :wink: