M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký

M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

Příspěvekod MkTT » sob 02 led, 2016 2:23 pm

Již nějakou dobu přemýšlím nad vytvořením domácí modulovky ve velikosti TT, kterou bych mohl provozovat v omezeném prostoru, které mám doma k dispozici.
Základní rozměr domácího modulu plánuji 30cm x 60cm, výška 10,5 cm. Modulové rozhraní uvažuji použít podobné, jako Milan ve svém projektu M.D.L. viewtopic.php?f=42&t=8788&start=255#p180307, pouze přizpůsobené pro velikost TT . Osa koleje bude umístěna 15 cm od okraje modulu, tedy v jeho středu.
Kolejivo plánuji použít výhradně Kuehn.
Ovládání vlaků bude DCC Lenz/Multimaus.
Železniční správa ČSD, epocha III-IV.

Vzhledem k tomu, že v mém bytě 2+kk nemám příliš volného prostoru, rozhodl jsem se, že část modulů, které budou tvořit soumodulí želežniční stanice s výtopnou, umístím na polici nad postel. Bude to vlastně funkční diorama, které v případě potřeby mohu připojit k ostatním modulům a sestavit si v pokoji menší layout. Zbylé moduly budou skladovány ve skříni.

Základní typy modulů mám zatím navržené tyto:
1. rovný modul délky 60 cm,
2. obloukový modul 90 stupňů (ve dvou variantách),
3. koncový modul délky 10 cm.
Obloukové moduly jiných poloměrů, případně rovné moduly jiných délek, navrhnu později podle potřeby.

MDM Moduly.jpg
MDM Moduly


Soumodulí plánuji stavět tato:
1. stanice s výtopnou (1x koncový modul, 2x rovný modul 60 cm, 1x obloukový modul 90 stupňů),
2. zastávka s železničním přejezdem (2x rovný modul 60 cm),
3. zastávka s nákladištěm (2x rovný modul 60 cm).

Původně jsme plánoval mít moduly bez nohou a provozovat je jen sestavené na podlaze, ale to by činilo sestavování a rozebírání layoutu problematické. Proto nohy určitě budou, ale o výšce max. 60 cm, aby moje děti "na vláčky" dobře viděly.

V dalším příspěvku popíši moje první plánované soumodulí - stanice s výtopnou.

Mirek
MkTT
 
Příspěvky: 485
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

M.D.M. - stanice s výtopnou

Příspěvekod MkTT » sob 02 led, 2016 2:53 pm

První soumodulí bude stanice s výtopnou. Navrhl jsem jí ve třech variantách a rád bych požádal zkušenější kolegy o radu, která z nich (pokud vůbec nějaká) se více přibližuje realitě našich nádraží.

MDM Nádraží 1.2 var. b.jpg
Varianta B


MDM Nádraží 1.2 var. c.jpg
Varianta C


MDM Nádraží 1.2 var. d.jpg
Varianta D


Stanice je koncová na lokálce. Odstraněním koncového modulu "A" vznikne průjezdná stanice.
Zleva doprava jsou ve stanici tyto budovy:
1. uhelná skládka vytvořená z panelů,
2. skladište s rampou, typ 24/H
3. záchodky typ 549/H
4. výpravní budova typ LVI/H
5. výtopna typ Mikulášovice (číslo normálie bohužel neznám).

Také bych chtěl pořádat o radu, zda výše vyjmenované budovy skutečně mohly být na nádraží této velikosti postaveny.

Mirek
MkTT
 
Příspěvky: 485
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

Příspěvekod milan ferdián » sob 02 led, 2016 3:01 pm

Další vlaštovka a v TT :P .Jen nevím ty pseudo obloukové výhybky :roll: .Přirozenější je varianta A,jen by to chtělo lokomotivní remízu napojit na zhlaví směrem do tratě.Co se týče drážních budov v pohodě.Uvidíme co poví další pardálové.
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9487
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

Příspěvekod MkTT » sob 02 led, 2016 4:15 pm

milan ferdián píše:Další vlaštovka a v TT :P .Jen nevím ty pseudo obloukové výhybky :roll: .Přirozenější je varianta A,jen by to chtělo lokomotivní remízu napojit na zhlaví směrem do tratě.Co se týče drážních budov v pohodě.Uvidíme co poví další pardálové.


Variantu označenou A jsem zcenzuroval ještě před publikováním, takže předpokládám, že jsi Milane myslel variantu B, která je první. Pseudo obloukové výhybky jsem použil, abych se vešel do omezeného prostoru, který mám k dispozici. Bez nich by staniční koleje byly velice krátké :cry:. Napojení lokomotivní remízy směrem do tratě se mi bohužel nedaří v daném prostoru vymyslet. Snad jedině takto:
MDM Nádraží 1.2 var. b1.jpg
MkTT
 
Příspěvky: 485
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

Příspěvekod MkTT » sob 02 led, 2016 8:19 pm

Ještě mne napadla takováto varianta stanice:
MDM Nádraží 1.2 var. f.jpg

U skladiště by byla delší manipulační kolej a i na uhelnou skládku by bylo více místa.
MkTT
 
Příspěvky: 485
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

Příspěvekod milan ferdián » sob 02 led, 2016 8:26 pm

MkTT píše:Ještě mne napadla takováto varianta stanice:
MDM Nádraží 1.2 var. f.jpg

U skladiště by byla delší manipulační kolej a i na uhelnou skládku by bylo více místa.

Tak to je fakt nejlepší varianta :wink: .
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9487
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

Příspěvekod mizl » sob 02 led, 2016 8:36 pm

Já sice nejsem odborník, ale tak mne napadlo ....

Co kdyby jsi posunul výpravní budovu i víc doleva a výhybku, zrušil krátkou kolej k výhybce ke skladišti a napojil jí rovnou do levého zhlaví ??? Získal by jsi delší koleje

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1675
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Most

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

Příspěvekod MkTT » sob 02 led, 2016 8:44 pm

mizl píše:Co kdyby jsi posunul výpravní budovu i víc doleva a výhybku, zrušil krátkou kolej k výhybce ke skladišti a napojil jí rovnou do levého zhlaví ??? Získal by jsi delší koleje

Michal


Myslíš takto?
MDM Nádraží 1.2 var. g.jpg
MkTT
 
Příspěvky: 485
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

Příspěvekod Tempotaxi » sob 02 led, 2016 8:52 pm

Podobné uspořádání je třeba ve stanici Slavonice. Jasně vše se může přeházet ve prospěch vlastního modelu. Ono také záleží, čím se bude jezdit a jaké budou soupravy, nákladová zátěž a které stroje se budou preferovat (parní nebo motorová). Tím pádem musím znát epochu, kterou chci ztvárnit. Lepší přiblížení je model kolejiště postavit do nějaké doby.
Přílohy
Slavonice.JPG
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2267
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

Příspěvekod vmucha » sob 02 led, 2016 9:02 pm

Také jsem pro variantu F, jen bych otočil zrcadlově tu horní kolej. U zhlaví staniční budova, pak skladiště a na konec uhelná skládka.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 579
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

Příspěvekod radula63 » sob 02 led, 2016 9:37 pm

MkTT píše:Již nějakou dobu přemýšlím nad vytvořením domácí modulovky ve velikosti TT, kterou bych mohl provozovat v omezeném prostoru, které mám doma k dispozici.
Základní rozměr domácího modulu plánuji 30cm x 60cm, výška 10,5 cm. Modulové rozhraní uvažuji použít podobné, jako Milan ve svém projektu M.D.L. viewtopic.php?f=42&t=8788&start=255#p180307, pouze přizpůsobené pro velikost TT . Osa koleje bude umístěna 15 cm od okraje modulu, tedy v jeho středu.
Kolejivo plánuji použít výhradně Kuehn.
Ovládání vlaků bude DCC Lenz/Multimaus.
Železniční správa ČSD, epocha III-IV.



Mirek

Co třeba styčný profil KŽM Brno a ten je převzaný i do KŽM Praha 3 - http://www.kzm-praha.cz/rady/profil.htm - jen šířka je tedy 40cm.
Raďula 63 -TT
http://www.kzm-praha.cz/
Psi štěkají, karavana jede dál...
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 872
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres Třebíč

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

Příspěvekod MkTT » ned 03 led, 2016 8:39 am

Tempotaxi píše: Ono také záleží, čím se bude jezdit a jaké budou soupravy, nákladová zátěž a které stroje se budou preferovat (parní nebo motorová). Tím pádem musím znát epochu, kterou chci ztvárnit. Lepší přiblížení je model kolejiště postavit do nějaké doby.

Stanici chci situovat na přelom 60.-70. let. V nákladní dopravě bude převažovat doprava uhlí a řepy, případně dřeva, v dvouosých vozech. Osobní doprava bude převážně motorovými vozy, případně dvouosými osobními vozy taženými tendrovou parní lokomotivou.

Mirek
MkTT
 
Příspěvky: 485
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

Příspěvekod MkTT » ned 03 led, 2016 8:41 am

radula63 píše:Co třeba styčný profil KŽM Brno a ten je převzaný i do KŽM Praha 3 - http://www.kzm-praha.cz/rady/profil.htm - jen šířka je tedy 40cm.

Šířka styčného profilu 40 cm je na můj dostupný prostor bohužel příliš.

Mirek
MkTT
 
Příspěvky: 485
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

Příspěvekod MkTT » ned 03 led, 2016 8:46 am

vmucha píše:Také jsem pro variantu F, jen bych otočil zrcadlově tu horní kolej. U zhlaví staniční budova, pak skladiště a na konec uhelná skládka.

Nejsem si jistý, jestli to dobře chápu. Navrhuješ tedy, aby zleva doprava byla první umístěná uhelná skládka, potom skladiště, toalety a nakonec výpravní budova?

Mirek
MkTT
 
Příspěvky: 485
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

Příspěvekod milan ferdián » ned 03 led, 2016 8:56 am

MkTT píše:
vmucha píše:Také jsem pro variantu F, jen bych otočil zrcadlově tu horní kolej. U zhlaví staniční budova, pak skladiště a na konec uhelná skládka.

Nejsem si jistý, jestli to dobře chápu. Navrhuješ tedy, aby zleva doprava byla první umístěná uhelná skládka, potom skladiště, toalety a nakonec výpravní budova?

Mirek

Určitě ne.Otázkou je co měl na mysli Vlastík.
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9487
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Další

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: emis-cz a 1 návštěvník