Stránka 1 z 8

M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

PříspěvekNapsal: sob 02 led, 2016 2:23 pm
od MkTT
Již nějakou dobu přemýšlím nad vytvořením domácí modulovky ve velikosti TT, kterou bych mohl provozovat v omezeném prostoru, které mám doma k dispozici.
Základní rozměr domácího modulu plánuji 30cm x 60cm, výška 10,5 cm. Modulové rozhraní uvažuji použít podobné, jako Milan ve svém projektu M.D.L. viewtopic.php?f=42&t=8788&start=255#p180307, pouze přizpůsobené pro velikost TT . Osa koleje bude umístěna 15 cm od okraje modulu, tedy v jeho středu.
Kolejivo plánuji použít výhradně Kuehn.
Ovládání vlaků bude DCC Lenz/Multimaus.
Železniční správa ČSD, epocha III-IV.

Vzhledem k tomu, že v mém bytě 2+kk nemám příliš volného prostoru, rozhodl jsem se, že část modulů, které budou tvořit soumodulí želežniční stanice s výtopnou, umístím na polici nad postel. Bude to vlastně funkční diorama, které v případě potřeby mohu připojit k ostatním modulům a sestavit si v pokoji menší layout. Zbylé moduly budou skladovány ve skříni.

Základní typy modulů mám zatím navržené tyto:
1. rovný modul délky 60 cm,
2. obloukový modul 90 stupňů (ve dvou variantách),
3. koncový modul délky 10 cm.
Obloukové moduly jiných poloměrů, případně rovné moduly jiných délek, navrhnu později podle potřeby.

MDM Moduly.jpg
MDM Moduly


Soumodulí plánuji stavět tato:
1. stanice s výtopnou (1x koncový modul, 2x rovný modul 60 cm, 1x obloukový modul 90 stupňů),
2. zastávka s železničním přejezdem (2x rovný modul 60 cm),
3. zastávka s nákladištěm (2x rovný modul 60 cm).

Původně jsme plánoval mít moduly bez nohou a provozovat je jen sestavené na podlaze, ale to by činilo sestavování a rozebírání layoutu problematické. Proto nohy určitě budou, ale o výšce max. 60 cm, aby moje děti "na vláčky" dobře viděly.

V dalším příspěvku popíši moje první plánované soumodulí - stanice s výtopnou.

Mirek

M.D.M. - stanice s výtopnou

PříspěvekNapsal: sob 02 led, 2016 2:53 pm
od MkTT
První soumodulí bude stanice s výtopnou. Navrhl jsem jí ve třech variantách a rád bych požádal zkušenější kolegy o radu, která z nich (pokud vůbec nějaká) se více přibližuje realitě našich nádraží.

MDM Nádraží 1.2 var. b.jpg
Varianta B


MDM Nádraží 1.2 var. c.jpg
Varianta C


MDM Nádraží 1.2 var. d.jpg
Varianta D


Stanice je koncová na lokálce. Odstraněním koncového modulu "A" vznikne průjezdná stanice.
Zleva doprava jsou ve stanici tyto budovy:
1. uhelná skládka vytvořená z panelů,
2. skladište s rampou, typ 24/H
3. záchodky typ 549/H
4. výpravní budova typ LVI/H
5. výtopna typ Mikulášovice (číslo normálie bohužel neznám).

Také bych chtěl pořádat o radu, zda výše vyjmenované budovy skutečně mohly být na nádraží této velikosti postaveny.

Mirek

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

PříspěvekNapsal: sob 02 led, 2016 3:01 pm
od milan ferdián
Další vlaštovka a v TT :P .Jen nevím ty pseudo obloukové výhybky :roll: .Přirozenější je varianta A,jen by to chtělo lokomotivní remízu napojit na zhlaví směrem do tratě.Co se týče drážních budov v pohodě.Uvidíme co poví další pardálové.

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

PříspěvekNapsal: sob 02 led, 2016 4:15 pm
od MkTT
milan ferdián píše:Další vlaštovka a v TT :P .Jen nevím ty pseudo obloukové výhybky :roll: .Přirozenější je varianta A,jen by to chtělo lokomotivní remízu napojit na zhlaví směrem do tratě.Co se týče drážních budov v pohodě.Uvidíme co poví další pardálové.


Variantu označenou A jsem zcenzuroval ještě před publikováním, takže předpokládám, že jsi Milane myslel variantu B, která je první. Pseudo obloukové výhybky jsem použil, abych se vešel do omezeného prostoru, který mám k dispozici. Bez nich by staniční koleje byly velice krátké :cry:. Napojení lokomotivní remízy směrem do tratě se mi bohužel nedaří v daném prostoru vymyslet. Snad jedině takto:
MDM Nádraží 1.2 var. b1.jpg

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

PříspěvekNapsal: sob 02 led, 2016 8:19 pm
od MkTT
Ještě mne napadla takováto varianta stanice:
MDM Nádraží 1.2 var. f.jpg

U skladiště by byla delší manipulační kolej a i na uhelnou skládku by bylo více místa.

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

PříspěvekNapsal: sob 02 led, 2016 8:26 pm
od milan ferdián
MkTT píše:Ještě mne napadla takováto varianta stanice:
MDM Nádraží 1.2 var. f.jpg

U skladiště by byla delší manipulační kolej a i na uhelnou skládku by bylo více místa.

Tak to je fakt nejlepší varianta :wink: .

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

PříspěvekNapsal: sob 02 led, 2016 8:36 pm
od mizl
Já sice nejsem odborník, ale tak mne napadlo ....

Co kdyby jsi posunul výpravní budovu i víc doleva a výhybku, zrušil krátkou kolej k výhybce ke skladišti a napojil jí rovnou do levého zhlaví ??? Získal by jsi delší koleje

Michal

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

PříspěvekNapsal: sob 02 led, 2016 8:44 pm
od MkTT
mizl píše:Co kdyby jsi posunul výpravní budovu i víc doleva a výhybku, zrušil krátkou kolej k výhybce ke skladišti a napojil jí rovnou do levého zhlaví ??? Získal by jsi delší koleje

Michal


Myslíš takto?
MDM Nádraží 1.2 var. g.jpg

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

PříspěvekNapsal: sob 02 led, 2016 8:52 pm
od Tempotaxi
Podobné uspořádání je třeba ve stanici Slavonice. Jasně vše se může přeházet ve prospěch vlastního modelu. Ono také záleží, čím se bude jezdit a jaké budou soupravy, nákladová zátěž a které stroje se budou preferovat (parní nebo motorová). Tím pádem musím znát epochu, kterou chci ztvárnit. Lepší přiblížení je model kolejiště postavit do nějaké doby.

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

PříspěvekNapsal: sob 02 led, 2016 9:02 pm
od vmucha
Také jsem pro variantu F, jen bych otočil zrcadlově tu horní kolej. U zhlaví staniční budova, pak skladiště a na konec uhelná skládka.

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

PříspěvekNapsal: sob 02 led, 2016 9:37 pm
od radula63
MkTT píše:Již nějakou dobu přemýšlím nad vytvořením domácí modulovky ve velikosti TT, kterou bych mohl provozovat v omezeném prostoru, které mám doma k dispozici.
Základní rozměr domácího modulu plánuji 30cm x 60cm, výška 10,5 cm. Modulové rozhraní uvažuji použít podobné, jako Milan ve svém projektu M.D.L. viewtopic.php?f=42&t=8788&start=255#p180307, pouze přizpůsobené pro velikost TT . Osa koleje bude umístěna 15 cm od okraje modulu, tedy v jeho středu.
Kolejivo plánuji použít výhradně Kuehn.
Ovládání vlaků bude DCC Lenz/Multimaus.
Železniční správa ČSD, epocha III-IV.



Mirek

Co třeba styčný profil KŽM Brno a ten je převzaný i do KŽM Praha 3 - http://www.kzm-praha.cz/rady/profil.htm - jen šířka je tedy 40cm.

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

PříspěvekNapsal: ned 03 led, 2016 8:39 am
od MkTT
Tempotaxi píše: Ono také záleží, čím se bude jezdit a jaké budou soupravy, nákladová zátěž a které stroje se budou preferovat (parní nebo motorová). Tím pádem musím znát epochu, kterou chci ztvárnit. Lepší přiblížení je model kolejiště postavit do nějaké doby.

Stanici chci situovat na přelom 60.-70. let. V nákladní dopravě bude převažovat doprava uhlí a řepy, případně dřeva, v dvouosých vozech. Osobní doprava bude převážně motorovými vozy, případně dvouosými osobními vozy taženými tendrovou parní lokomotivou.

Mirek

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

PříspěvekNapsal: ned 03 led, 2016 8:41 am
od MkTT
radula63 píše:Co třeba styčný profil KŽM Brno a ten je převzaný i do KŽM Praha 3 - http://www.kzm-praha.cz/rady/profil.htm - jen šířka je tedy 40cm.

Šířka styčného profilu 40 cm je na můj dostupný prostor bohužel příliš.

Mirek

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

PříspěvekNapsal: ned 03 led, 2016 8:46 am
od MkTT
vmucha píše:Také jsem pro variantu F, jen bych otočil zrcadlově tu horní kolej. U zhlaví staniční budova, pak skladiště a na konec uhelná skládka.

Nejsem si jistý, jestli to dobře chápu. Navrhuješ tedy, aby zleva doprava byla první umístěná uhelná skládka, potom skladiště, toalety a nakonec výpravní budova?

Mirek

Re: M.D.M. alias Mirkova Domácí Modulovka

PříspěvekNapsal: ned 03 led, 2016 8:56 am
od milan ferdián
MkTT píše:
vmucha píše:Také jsem pro variantu F, jen bych otočil zrcadlově tu horní kolej. U zhlaví staniční budova, pak skladiště a na konec uhelná skládka.

Nejsem si jistý, jestli to dobře chápu. Navrhuješ tedy, aby zleva doprava byla první umístěná uhelná skládka, potom skladiště, toalety a nakonec výpravní budova?

Mirek

Určitě ne.Otázkou je co měl na mysli Vlastík.