Ono jedna věc je vzhledová stránka - tam si každý klubíček definuje vlastní subnormy (které pak stejně občas porušuje), ale druhá, opravdu důležitá věc, je technická stránka: jestliže někdo (viz výše) povolí byť v pouhé manipulační koleji r=350 mm, pak musím počítat s tím, že to moje vozidlo musí tím poloměrem být schopno projet, i kdyby to měl být model pendolina, protože i to pendolíno se v provozu někde odstavuje.
Jedinou výjimkou z tohohle pravidla jsou vlečky: mám v cukrovaru podobně brutální poloměr kolem 400 mm, ale právě tím, že je to vlečka, jsou vozidla filtrována - vlečkař nepřejímá od ČSD cokoliv (jak mezitím správně napsal rawen). Navíc je to modelové: ve skutečných cukrovarech se takovéhle špeky objevovaly docela často.
A ještě jednu věc je třeba zohlednit: modulaření je záležitost kolektivní. Jednou vezmeš svoje moduly a odvezeš je na setkání jiného klubu, nebo třeba pojedeš jenom s vozidly - a najednou musíš, ať chceš nebo nechceš, respektovat jejich normy a subnormy... Třeba v Zababově narazíš na smyčkové skryťáky, které mají ve smyčce z prostorových důvodů poloměr 500 mm. A v Německu můžeš dokonce narazit na stanici, která má jedno zhlaví z EW1 - ale tam nikoho nepřekvapí, když vykolejíš
a pan majitel už jde do sebe a přestavuje...