Stránka 4 z 16

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: stř 19 srp, 2015 10:21 am
od Mcx
Mnoho toho o čem se zde diskutovalo je vidět na fotkách ze setkání v roce 2012 v Bad Voslau http://ostramo.parostroj.net/oa/2012_Bad_Voslau/Bad_Voslau.html včetně té V63 MAV pod 15 kV.

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: stř 19 srp, 2015 10:34 am
od Petr S.
Mcx píše:
Ferda píše:- drát používají 0,3mm poměděný svařovací;

no... ať jsem hledal jak jsem hledal tak jsem našel nejmenší 0,6 mm a to je tlusťoch :(

Ahoj Milane ,
nějak tuším , že se jedná o drát do drátové řezačky . Ten by vyhovoval elektricky i mechanicky . Řekl bych , že je to nějaká tvrdá mosaz , je pevný , protože v drátovce je hodně napnutý a jde dobře pájet .
Není to drát na svařování .
Upřesněno : drát do drátovky je ocelový , pomosazený , od prům. 0,2 mm , po desetině stoupá , tvrdý , po několikerém ohnutí praskne . Na cívce bývá cca 1 000 metrů . :lol:
Petr S.

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: stř 19 srp, 2015 11:50 am
od Ferda
Petr to asi trefil. Teď jsem ověřoval jaké dráty se používají do drátovek a je to jak píše Petr.

Jen je třeba dát pozor. Do drátovek se používají i dráty čistě mosazné a různě upravované.
Správný by měl být ocelový s mosazným pláštěm cca 60% Cu a 40% Sn pokud si ty procenta dobře pamatuji.

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: stř 19 srp, 2015 11:56 am
od MiG
To je podle mě bronz. Mosaz je CuZn.

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: stř 19 srp, 2015 1:11 pm
od Dan Buchtela
Pokud je mně známo, a to jsem to ve Valentinu před časem okukoval a zjišťoval také, tak Němci i Rakušané používají toto:
http://www.h0fine.com/shop/product_info.php?products_id=105
Jednu roličku tady mám, takže kdo by chtěl testovat, můžu mu kousek odcvaknout...

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: čtv 20 srp, 2015 3:03 pm
od Morris Zapp
MartinMach píše:Prakticky je to samozřejmě k ničemu
Přesně! :mrgreen:

Mcx píše: - sloupy trakčního vedení - traťové - nejstarší svařované, pak ocelové sloupy, příhradové - na dělení úseků, pro převěsy
No vida, další problém: každý si osadí moduly sloupy dle vlastní obliby a na výslednou sestavenou trať se nebude nechat dívat. To by snad řešily ty výše zmíněné šachty...

Mcx píše: - převěsy a u nás spíše brány
U nás (Polabí) teda byly zásadně všude převěsy, než je moderní epocha vyhubila. U vás byly spíš ty brány?

Ovšem když si představím modul netriviální stanice, opatřený převěsy a trolejí, tak mě jímá hrůza při představě balení a rozbalování z beden... :(

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: sob 22 srp, 2015 8:19 am
od Mcx
Morris Zapp píše:No vida, další problém: každý si osadí moduly sloupy dle vlastní obliby a na výslednou sestavenou trať se nebude nechat dívat. To by snad řešily ty výše zmíněné šachty...

No to asi ne. Nedovedu si představit, že na setkání někdo přijede, koukne... ááá soused má svařované sloupy - strčí svoje sloupy do šachet a sletuje trakční vedení - vždyť to je kompaktně spojené a zatížené napínacím závažím - to není práce na 15 minut. Je nutno se trochu domluvit dopředu a navíc ve skutečnosti se později z různých důvodů vkládaly sloupy jiné - třeba po nehodách .... v tom bych žádný problém neviděl.

Morris Zapp píše:U nás (Polabí) teda byly zásadně všude převěsy

Ano všude se začlo převěsy, ale od 60 let již jen brány a připadají mi z modelářského hlediska lepší - nižší stavební výška, jednodušší a lepší přístup k vozidlům, lepty by asi byly. No ale hlavně je třeba řešit sloup příhradový s napínáním - maketa skutečného + protažení lanka pod modul - k pověšení závaží.

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: sob 22 srp, 2015 10:02 am
od mlha
brány a sloupy už jsou v leptech vyřešené, i postavené

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: sob 22 srp, 2015 10:04 am
od mlha

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: sob 22 srp, 2015 10:24 am
od milan ferdián
V brzké době se zveřejní reportáž ze setkání FREMO - St.Valentin 2015 konané ve dnech 5.8. - 9.8. na stránkách Zababova.Celé setkání bylo bráno jako "Provoz pod drátami".Bude na co koukat a dokonce si na své přijdou i ouzkaři (H0e).

P.S.Znáte ho? :D

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: sob 22 srp, 2015 10:41 am
od Mcx
Tož Milane, až se zveřejní :) tak pokud snad tam budou lepší fotky, kde z elektrifikace někdo něco uvidí. Jinak žánrově je to dobré :D

Já vím, že na Slovácku máte lepty bran vyřešené.

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: sob 22 srp, 2015 10:46 am
od Mcx
Jinak moduloví elektrifikátoři musí pro první základní provoz udělat toto, doporučený se je systém 3 kV ss (důvodem jsou trakční vozidla)
- skryťák, ten se dá použít jakýkoliv, před skryťák je nutno postavit modul s nájezdem sběračů na trakční vedení
- traťové moduly - jeden mezistaniční úsek, asi to nebude jeden úsek trakčního vedení, takže modul dělení a napínání
- stanice s aspoň 4 dopravními kolejemi + vhodné odstavené koleje pro čekající loko, kde se dá zajistit přepřah

+ ta hnací vozidla
No tož pěkná investice v bratru desítkách tisíc

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: sob 22 srp, 2015 11:01 am
od milan ferdián
Mcx píše:Tož Milane, až se zveřejní :) tak pokud snad tam budou lepší fotky, kde z elektrifikace někdo něco uvidí. Jinak žánrově je to dobré :D

Tak něco pustím :wink: .
1,2 - St.Olfamat
3 - Rheinshagen

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: sob 22 srp, 2015 11:34 am
od milan ferdián
Mcx píše:Jinak moduloví elektrifikátoři musí pro první základní provoz udělat toto, doporučený se je systém 3 kV ss (důvodem jsou trakční vozidla)
- skryťák, ten se dá použít jakýkoliv, před skryťák je nutno postavit modul s nájezdem sběračů na trakční vedení
- traťové moduly - jeden mezistaniční úsek, asi to nebude jeden úsek trakčního vedení, takže modul dělení a napínání
- stanice s aspoň 4 dopravními kolejemi + vhodné odstavené koleje pro čekající loko, kde se dá zajistit přepřah

+ ta hnací vozidla

Než jsem odešel k M.D.L. studoval jsem podklady a načrtával schéma,tak trochu tvoji zmíněnou variantu.
- širá trať ČSD nezatrolejována - přechodová Kořenov* zatrolejována - širá trať trolej - skrytá Landek -
Bohužel,stanice odpovídala jiné epoše než je dáno v normě Zababov.

Poznámka:
Kořenov * - stanice v modelové velikosti N/1:160 existuje s celou trasou do Hirschbergu (nemá FREMO rozhraní).
Mcx píše:No tož pěkná investice v bratru desítkách tisíc

M.D.L. je daleko menší skromnější projekt a leze to pěkně nahoru :o .

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: sob 22 srp, 2015 11:48 am
od Mcx
milan ferdián píše:Tak něco pustím :wink: .
1,2 - St.Olfamat
3 - Rheinshagen


Právě proto jsem ten svůj příspěvek psal - no jestli je to stanice s trolejí nebou bez je to jedno - stejně na těch fotkách není nic vidět :-) žánrově dobrý, ale pro inspiraci vcelku na nic

milan ferdián píše:Bohužel,stanice odpovídala jiné epoše než je dáno v normě Zababov.

tak to máte Milane špatný, že jste v "N" tak úzkoprsí, ale ty takový novátor a propágator si s tím neumíš poradit :roll: