Stránka 14 z 16

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: ned 28 srp, 2016 10:13 pm
od michal_n_cz
Čouda píše:Ahojda!

Malinko OT. Nevěděl by prosím někdo jaká byla vzdálenost mezi sloupy trakčního vedení DRG ve 30./40. letech na širé rovné trati? Někde jsem se dočetl, že 100m, jiný zdroj uvádí 75m. Z fotografií se mi ta vzdálenost jeví menší cca 50m. Potřeboval bych to rozseknout, abych zadal moduly do výroby. Od roztečí sloupů se pochopitelně odvíjí i dělka modulu.

Mira

Tady najdeš: http://homepage.hispeed.ch/~wili-the-wi ... ichnis.htm
http://homepage.hispeed.ch/~wili-the-wi ... g_1931.pdf
Z hlavy 100m je určitě moc. Z fotek to většinou strašně zkresluje - ledaže bys měl nějaké zezhora a ještě z vozidly a znáš jejich rozměry. Především si to dobře zpočítej pro oblouk podle cik-caku - je na to možná NEM-ka nebo jsem někde na webu viděl nějakou kalkulačku která spočítá vzdálenost max. sloupu když zadáš cik-cak a radius. V oblouku v modelu to bude podstatně méně.

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: pon 29 srp, 2016 6:26 pm
od Čouda
Paráda! Děkuji moc

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: pon 29 srp, 2016 6:37 pm
od Barbucha
Čouda píše:Ahojda!

Malinko OT. Nevěděl by prosím někdo jaká byla vzdálenost mezi sloupy trakčního vedení DRG ve 30./40. letech na širé rovné trati? Někde jsem se dočetl, že 100m, jiný zdroj uvádí 75m. Z fotografií se mi ta vzdálenost jeví menší cca 50m. Potřeboval bych to rozseknout, abych zadal moduly do výroby. Od roztečí sloupů se pochopitelně odvíjí i dělka modulu.

Mira


Někde jsem se dočetl, že je to 66 m. 3 sloupy na 200 m.
Nějaké detaily jsou zde: http://www.rbd-breslau.de/fremde_daten/index.html

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: úte 13 bře, 2018 11:11 am
od Vaclav86cz
Prej dělat elektrifikaci v H0 je pro slabochy :-D
Tak jsme s kolegy začali zkoušet elektrifikaci v N-ku :-D
Zatím zkušebně osazen jeden modul a zkušebně nasazeny dráty :-)

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: pon 26 bře, 2018 8:18 am
od milan ferdián
Dobrý Václave a jak dalece půjdete v pokusech (N/1:160)?Tak jak načrtl Mcx na svých stránkách (H0/1:87)?Milan

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: pon 26 bře, 2018 8:45 am
od Vaclav86cz
Milane to se uvidí
Pravděpodobně bude udělán nájezd ze skryté stanice, které sousedí s dvoukolejkou a pak asi jedna přechodová stanice, ale to je zatím tak trochu ve hvězdách. Teď to pravděpodobně zůstane v rovině dvoukolejných traťových modulů na testování a blbnutí.

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: pon 26 bře, 2018 3:07 pm
od HonzaM
Elektrifikace mne vždy zajímala, dokonce jsem postavil jedno ne docela malé N-kové kolejiště - viz obrázek, který je bohužel ve velmi špatné kvalitě. Provozní zkušenosti ale byly špatné, zejména problémy s čištěním, a tak jsem na dalších kolejištích vrchní vedení zatím neinstaloval. Na loňském pražském setkání FREMO byla jedna elektrifikovaná trať s nádherným nádražím, když jsem se ale majitele ptal na čištění kolejí, řekl že je modul nádraží úplně nový a čištění zatím nepotřeboval a neuvažoval jak ho bude řešit. Pokud by byl zájem, mohu přes FREMO zajistit kontakt na majitele, myslím že výměna zkušeností je vždy užitečná. Ptal jsem se také na výrobce použitého vrchního vedení, je to Sommerfeld, což je pokud vím nejlepší německý výrobce. Před časem jsem nějaký materiál od této firmy nakoupil, ale neodhodlal jsem se k jeho praktickému využití ani vyzkoušení. Pokud by byl zájem, mohl bych ho poskytnout pro praktické seznámení. Škoda jsou naše vztahy (z Vaší strany) negativní, rád bych nějaký elektrifikovaný modul postavil a dal ho k dispozici, třeba i bez nároku na účast při jeho použití. Určitě je Váš modul postaven podle normy NEM, takže by poloha vedení nebyla problémem,

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: úte 27 bře, 2018 11:07 pm
od Vaclav86cz
Před rokem jsme dělali docela velké kolejiště kde byly použity i troleje.
Ostatně Libor má s dráty celkem bohaté zkušenosti. Stačí se podívat na dopravní sál v AŽD Brno... Jeho vznik je datován do doby, kdy se některým o modulech nezdálo ani v těch nejděsivějších snech
Děkujeme za nabídku, ale jak jsi z fotky viděl, tak trakční vedení taktéž máme od Sommerfeldu. Takže si momentálně vystačíme s vlastními zásobami.
Normu NEM nedržíme, protože potřebujeme zajistit sjízdnost, takže například klikatost je ještě menší než co udává NEM. Přechody řešíme individuálně, ale vzhledem k tomu, že to většinou máme sestaveno napevno, tak i spoje budou napevno.

K tomu ostatnímu se vyjadřovat nechci, protože bych se opět opakoval a to mě už nebaví...

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: stř 28 bře, 2018 7:38 am
od HonzaM
Vaclav86cz píše:Před rokem jsme dělali docela velké kolejiště kde byly použity i troleje.
Ostatně Libor má s dráty celkem bohaté zkušenosti. Stačí se podívat na dopravní sál v AŽD Brno... Jeho vznik je datován do doby, kdy se některým o modulech nezdálo ani v těch nejděsivějších snech
Děkujeme za nabídku, ale jak jsi z fotky viděl, tak trakční vedení taktéž máme od Sommerfeldu. Takže si momentálně vystačíme s vlastními zásobami.
Normu NEM nedržíme, protože potřebujeme zajistit sjízdnost, takže například klikatost je ještě menší než co udává NEM. Přechody řešíme individuálně, ale vzhledem k tomu, že to většinou máme sestaveno napevno, tak i spoje budou napevno.

K tomu ostatnímu se vyjadřovat nechci, protože bych se opět opakoval a to mě už nebaví...

Ok, rozumím. Mám kontakt na toho Němce z FREMO, který postavil velkou stanici, kterou jsem viděl v provozu na pražském setkání. Máš o kontakt zájem? Se mnou to nijak nesouvisí, nemusíš mít obavu že bych se touto formou chtěl jakkoli vnucoval, je pochopitelně vaše rozhodnutí s kým se jste ochotni se setkat.

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: pát 21 zář, 2018 11:37 am
od mlha
Pokud vím, tak realizace Vracova není aktuální

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: pát 21 zář, 2018 11:38 am
od milan ferdián
mlha píše:Pokud vím, tak realizace Vracova není aktuální

Budoucnost neznám.Milan

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: stř 13 bře, 2019 5:02 pm
od Mcx
Nějak to tu usnulo. Tak jen, kde je dnes možné najít základní parametry, kterým musí vyhovět trakční vedení na modulech H0, pokud chci počítat s tím, že moduly budu spojovat s jinými, nejen své vlastní produkce. Tedy jak dodržet jistý standard, který je nutný pro spojování. V OstraMu připravujeme pro letošek výrobu několika traťových modulů s trakčním vedením, kde budou ověřeny některé komponenty a rovněž bude ověřena spolupráce trakčního vedení se sběrači lokomotiv 3 kV.
http://ostramo.parostroj.net/moduly/trakcni_vedeni/trakcni_vedeni.html
Získané zkušenosti budu přidávat na stránky ostraMo.

Přidávám jednu fotku depa SBB, které jsem si prohlížel na výročním setkání Fremo v roce 2016. Tam byly zadrátované moduly několika různých modulářských skupin a je to velmi různorodé řešení. Na této fotce je vidět, že napínání pouze trakčního drátu má svá úskalí. Jinak většina sloupů, napínání z továrních komponentů Somerfeldt. Jo, mají to někteří modeláři jednoduché - pouze zbastlí trakční vedení z drátu 0,3 mm a zbytek nakoupí.
Obrázek

a detail, kde je vidět, že nosné lano je přimotané k sloupu asi nějakou tenkou gumičkou, toto bylo nejen v depu, ale i na trati
Obrázek

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: ned 24 bře, 2019 6:50 am
od Morris Zapp
Jak se pod tou trolejí čistí kolejnice..?

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: ned 24 bře, 2019 7:34 am
od HonzaM
Morris Zapp píše:Jak se pod tou trolejí čistí kolejnice..?

Špatně.

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: ned 24 bře, 2019 7:41 am
od Pavel-HP
Obtížně, stejně jako v Zákupech.