Re: Elektrifikované tratě / moduly
Napsal: stř 16 bře, 2016 8:28 pm
Milane, Cipísku předpokládám, že dříve nebo později se moduly s dráty u nás objeví a tak je dobré dodržet základní pravidla ať je to propojitelné. Pro smysluplné zahájení elektrického provozu je nutné:
- "nájezdový modul" pro sběrače před skryťák
- x traťový modulů
- jedna stanice, kde lze přepřahat na nezávislou trakci
- pro projení s cizinou - 15 kV je nutný jeden modul se stykem dvou soustav
Pokud se jedná od drát na trakční drát, nosné lano i laníčka - používá se jednotně 0,3 mm, další parametry trakčního vedení - napínání cca 250-300 gramů, přítlak sběrače max. 6 gramů, standardní výška 66 mm, klikatost +- 4 mm, vzdálenost sloupů od osy koleje 37 mm (u Somerfeldtu je povoleno 34 mm), poslední sloup od kraje modulu 250-300 mm, v oblouku max.polovinu vzd. mezi sloupy... no a to je v základu pro H0 skoro vše, ještě ne... ještě to "nejdůležitější" - spojení trakčního vedení pomocí zahnutých konců drátu a nosného lana které o nějaký mm přesahují konec modulu, vytvoří se tak pole, které se napne jako skutečné vedení.
Použitím vhodné sestavy trakčního vedení - například sestavy "U", tato je použitelná pro stejnosměrný i střídavý systém 25 kV.
Sice provoz OBB/ČSD asi nebude to pravé - ve skutečnosti tato kombinace není - ale jsou loko pro styk, minimálně ČSD Bastardi od PIKO.
Takže zase takový nepřekonatelný problém to není, no a pak nějaké tisíce kaček na pár lokomotiv, vzhledem k nabídce v H0 bych zatím zůstal u 3 kV ss.
- "nájezdový modul" pro sběrače před skryťák
- x traťový modulů
- jedna stanice, kde lze přepřahat na nezávislou trakci
- pro projení s cizinou - 15 kV je nutný jeden modul se stykem dvou soustav
Pokud se jedná od drát na trakční drát, nosné lano i laníčka - používá se jednotně 0,3 mm, další parametry trakčního vedení - napínání cca 250-300 gramů, přítlak sběrače max. 6 gramů, standardní výška 66 mm, klikatost +- 4 mm, vzdálenost sloupů od osy koleje 37 mm (u Somerfeldtu je povoleno 34 mm), poslední sloup od kraje modulu 250-300 mm, v oblouku max.polovinu vzd. mezi sloupy... no a to je v základu pro H0 skoro vše, ještě ne... ještě to "nejdůležitější" - spojení trakčního vedení pomocí zahnutých konců drátu a nosného lana které o nějaký mm přesahují konec modulu, vytvoří se tak pole, které se napne jako skutečné vedení.
Použitím vhodné sestavy trakčního vedení - například sestavy "U", tato je použitelná pro stejnosměrný i střídavý systém 25 kV.
Sice provoz OBB/ČSD asi nebude to pravé - ve skutečnosti tato kombinace není - ale jsou loko pro styk, minimálně ČSD Bastardi od PIKO.
Takže zase takový nepřekonatelný problém to není, no a pak nějaké tisíce kaček na pár lokomotiv, vzhledem k nabídce v H0 bych zatím zůstal u 3 kV ss.