Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký
Mcx píše:Milane, Cipísku předpokládám, že dříve nebo později se moduly s dráty u nás objeví a tak je dobré dodržet základní pravidla ať je to propojitelné. Pro smysluplné zahájení elektrického provozu je nutné:
- "nájezdový modul" pro sběrače před skryťák
- x traťový modulů
- jedna stanice, kde lze přepřahat na nezávislou trakci
- pro projení s cizinou - 15 kV je nutný jeden modul se stykem dvou soustav
Takže zase takový nepřekonatelný problém to není, no a pak nějaké tisíce kaček na pár lokomotiv, vzhledem k nabídce v H0 bych zatím zůstal u 3 kV ss.
Irudzi píše:To Mlha: no jo, ale jen polovina z toho bude podle norem Fremo, tedy správná osová vzdálenost kolejí,
normo-čela a dále samotné provedení trolejového vedení opět dle norem. Tím chci říci, že "celý svět" to má nějak,
tak proč to nemít na Slovácku jinak, že?
Vaclav86cz píše:No možná není, ale zase to není tak dlouho co ty úseky jsou zadrátovány.
mlha píše: liší pouze drátem vně, který funguje jako krmička...
Mcx píše:Vaclav86cz píše:No možná není, ale zase to není tak dlouho co ty úseky jsou zadrátovány.
Vašku pozor, pozor jednokolejný úsek Velký Osek - Hradec Králové - Choceň byl elektrifikován v roce 1965 a je to 100 km jednokolejné tratě, to byla střídavá trakce ještě v plenkách Takže motivy stanic jsou, ale u el. trakce to asi budou vždy stanice na motivy....
Jsou tam použitelné například Dobřenice, Čermná nad Orlicí, Třebechovice pod Orebem, Borohrádek - když se vypustí vlečky, samozřejmě všechny elektrifikované stanice jsou se staničními kolejemi minimálně 500 m, no ale to se dá redukovat.
Takže jak jsem psal při použití vhodné soustavy lze moduly následně použít jak na 3kV ss tak na 25 kV, zde opravdu problém není
K přechodu na 15 kV - přeci nebude nikdo stavět konkrétní dělící pole na hranicích, ale na motivy..... v tom taky problém není.
Vaclav86cz píše:A v plenkách střídavá trakce až tak moc nebyla. Respektive u nás ano a 25 KV ano. Ale naši jížní a západní sousedé jezdili na 15 KV střídavý už začátkem 20. století...
mlha píše:Po vnější straně vedení je ještě jeden drát, který přikrmuje hlavní vedení
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků