Ahoj,
hezky jste to tu rozjeli
Několik poznámek z praktického hlediska:
- funkční napájení z troleje: určitě ne
Na digitálu to nemá lautr žádný význam. Akorát komplikace - lokomotiva se nesmí otočit, takže průjezd smyčkou nebo trianglem je tabu. Tedy nepoužitelné.
- spojování trolejového drátu háčkama mezi moduly: ty háčky vyžadují, aby ten drát měl pořádnou tloušťku, jinak budou tak měkké, že nic neudrží. Jenomže ta tloušťka je tragicky nemodelová...
- samotná existence trolejového drátu nad kolejí významně omezuje přístup strojvedoucího ke svému vlaku (vám se vlaky občas na trati nezastaví nebo nerozpojí?). K překvapení mi stačily pouhé telegrafní sloupy, nasázené podél trati: po jednom setkání jich byla řada oholených... Možná by pomohlo napájet tu trolej z elektrického ohradníku na krávy
- rozdělení modulů na "drátové" a "bezdrátové" významně omezuje tvorbu layoutu. Už takhle má layout manager obvykle problém trať nasoukat do haly podle požadavků provozu a při dodržení tvarů rozhraní; když mu k tomu přidáme ještě to, že nemůže dát např. bezdrátový oblouk do drátové trati, i když by ho tam zrovna nutně potřeboval, tak je to další zhoršení. Zhoršení nejenom pro layout managera, ale pro nás všechny: budeme jezdit na horších layoutech, třeba se do haly nevejde to, co by se tam jinak bývalo vešlo...
Resumé: za sebe se přimlouvám za provizorní řešení "čistě administrativní cestou": prostě se v layoutu prohlásí určité tratě, stanice a koleje za elektrifikované a dovolí se po nich jízda elektrických lokomotiv. Na lokomotivách aretovat sběrače v "tak ňák akorát" zdvižené poloze. V podstatě jedinou komplikací tohohle přístupu je nutnost kontrolovat výšku průjezdného průřezu na modulech, aby se tam vešel zdvižený sběrač (moduly stavěné pro čistě bezdrátový provoz mohou mít nízké tunely, mosty apod.).