Elektrifikované tratě / moduly

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Mcx » stř 19 srp, 2015 10:21 am

Mnoho toho o čem se zde diskutovalo je vidět na fotkách ze setkání v roce 2012 v Bad Voslau http://ostramo.parostroj.net/oa/2012_Bad_Voslau/Bad_Voslau.html včetně té V63 MAV pod 15 kV.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Petr S. » stř 19 srp, 2015 10:34 am

Mcx píše:
Ferda píše:- drát používají 0,3mm poměděný svařovací;

no... ať jsem hledal jak jsem hledal tak jsem našel nejmenší 0,6 mm a to je tlusťoch :(

Ahoj Milane ,
nějak tuším , že se jedná o drát do drátové řezačky . Ten by vyhovoval elektricky i mechanicky . Řekl bych , že je to nějaká tvrdá mosaz , je pevný , protože v drátovce je hodně napnutý a jde dobře pájet .
Není to drát na svařování .
Upřesněno : drát do drátovky je ocelový , pomosazený , od prům. 0,2 mm , po desetině stoupá , tvrdý , po několikerém ohnutí praskne . Na cívce bývá cca 1 000 metrů . :lol:
Petr S.
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Ferda » stř 19 srp, 2015 11:50 am

Petr to asi trefil. Teď jsem ověřoval jaké dráty se používají do drátovek a je to jak píše Petr.

Jen je třeba dát pozor. Do drátovek se používají i dráty čistě mosazné a různě upravované.
Správný by měl být ocelový s mosazným pláštěm cca 60% Cu a 40% Sn pokud si ty procenta dobře pamatuji.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod MiG » stř 19 srp, 2015 11:56 am

To je podle mě bronz. Mosaz je CuZn.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Dan Buchtela » stř 19 srp, 2015 1:11 pm

Pokud je mně známo, a to jsem to ve Valentinu před časem okukoval a zjišťoval také, tak Němci i Rakušané používají toto:
http://www.h0fine.com/shop/product_info.php?products_id=105
Jednu roličku tady mám, takže kdo by chtěl testovat, můžu mu kousek odcvaknout...
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Morris Zapp » čtv 20 srp, 2015 3:03 pm

MartinMach píše:Prakticky je to samozřejmě k ničemu
Přesně! :mrgreen:

Mcx píše: - sloupy trakčního vedení - traťové - nejstarší svařované, pak ocelové sloupy, příhradové - na dělení úseků, pro převěsy
No vida, další problém: každý si osadí moduly sloupy dle vlastní obliby a na výslednou sestavenou trať se nebude nechat dívat. To by snad řešily ty výše zmíněné šachty...

Mcx píše: - převěsy a u nás spíše brány
U nás (Polabí) teda byly zásadně všude převěsy, než je moderní epocha vyhubila. U vás byly spíš ty brány?

Ovšem když si představím modul netriviální stanice, opatřený převěsy a trolejí, tak mě jímá hrůza při představě balení a rozbalování z beden... :(
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Mcx » sob 22 srp, 2015 8:19 am

Morris Zapp píše:No vida, další problém: každý si osadí moduly sloupy dle vlastní obliby a na výslednou sestavenou trať se nebude nechat dívat. To by snad řešily ty výše zmíněné šachty...

No to asi ne. Nedovedu si představit, že na setkání někdo přijede, koukne... ááá soused má svařované sloupy - strčí svoje sloupy do šachet a sletuje trakční vedení - vždyť to je kompaktně spojené a zatížené napínacím závažím - to není práce na 15 minut. Je nutno se trochu domluvit dopředu a navíc ve skutečnosti se později z různých důvodů vkládaly sloupy jiné - třeba po nehodách .... v tom bych žádný problém neviděl.

Morris Zapp píše:U nás (Polabí) teda byly zásadně všude převěsy

Ano všude se začlo převěsy, ale od 60 let již jen brány a připadají mi z modelářského hlediska lepší - nižší stavební výška, jednodušší a lepší přístup k vozidlům, lepty by asi byly. No ale hlavně je třeba řešit sloup příhradový s napínáním - maketa skutečného + protažení lanka pod modul - k pověšení závaží.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod mlha » sob 22 srp, 2015 10:02 am

brány a sloupy už jsou v leptech vyřešené, i postavené
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod mlha » sob 22 srp, 2015 10:04 am

H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod milan ferdián » sob 22 srp, 2015 10:24 am

V brzké době se zveřejní reportáž ze setkání FREMO - St.Valentin 2015 konané ve dnech 5.8. - 9.8. na stránkách Zababova.Celé setkání bylo bráno jako "Provoz pod drátami".Bude na co koukat a dokonce si na své přijdou i ouzkaři (H0e).

P.S.Znáte ho? :D
Přílohy
IMG_3187.jpg
st_valentin_2015_h0e_1_20150816_1483738063.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Mcx » sob 22 srp, 2015 10:41 am

Tož Milane, až se zveřejní :) tak pokud snad tam budou lepší fotky, kde z elektrifikace někdo něco uvidí. Jinak žánrově je to dobré :D

Já vím, že na Slovácku máte lepty bran vyřešené.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Mcx » sob 22 srp, 2015 10:46 am

Jinak moduloví elektrifikátoři musí pro první základní provoz udělat toto, doporučený se je systém 3 kV ss (důvodem jsou trakční vozidla)
- skryťák, ten se dá použít jakýkoliv, před skryťák je nutno postavit modul s nájezdem sběračů na trakční vedení
- traťové moduly - jeden mezistaniční úsek, asi to nebude jeden úsek trakčního vedení, takže modul dělení a napínání
- stanice s aspoň 4 dopravními kolejemi + vhodné odstavené koleje pro čekající loko, kde se dá zajistit přepřah

+ ta hnací vozidla
No tož pěkná investice v bratru desítkách tisíc
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod milan ferdián » sob 22 srp, 2015 11:01 am

Mcx píše:Tož Milane, až se zveřejní :) tak pokud snad tam budou lepší fotky, kde z elektrifikace někdo něco uvidí. Jinak žánrově je to dobré :D

Tak něco pustím :wink: .
1,2 - St.Olfamat
3 - Rheinshagen
Přílohy
DSC_0677.JPG
7871cc40ec.jpg
f5e0f03cc2.jpg
f5e0f03cc2.jpg (76.93 KiB) Zobrazeno 5544 krát
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod milan ferdián » sob 22 srp, 2015 11:34 am

Mcx píše:Jinak moduloví elektrifikátoři musí pro první základní provoz udělat toto, doporučený se je systém 3 kV ss (důvodem jsou trakční vozidla)
- skryťák, ten se dá použít jakýkoliv, před skryťák je nutno postavit modul s nájezdem sběračů na trakční vedení
- traťové moduly - jeden mezistaniční úsek, asi to nebude jeden úsek trakčního vedení, takže modul dělení a napínání
- stanice s aspoň 4 dopravními kolejemi + vhodné odstavené koleje pro čekající loko, kde se dá zajistit přepřah

+ ta hnací vozidla

Než jsem odešel k M.D.L. studoval jsem podklady a načrtával schéma,tak trochu tvoji zmíněnou variantu.
- širá trať ČSD nezatrolejována - přechodová Kořenov* zatrolejována - širá trať trolej - skrytá Landek -
Bohužel,stanice odpovídala jiné epoše než je dáno v normě Zababov.

Poznámka:
Kořenov * - stanice v modelové velikosti N/1:160 existuje s celou trasou do Hirschbergu (nemá FREMO rozhraní).
Mcx píše:No tož pěkná investice v bratru desítkách tisíc

M.D.L. je daleko menší skromnější projekt a leze to pěkně nahoru :o .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Mcx » sob 22 srp, 2015 11:48 am

milan ferdián píše:Tak něco pustím :wink: .
1,2 - St.Olfamat
3 - Rheinshagen


Právě proto jsem ten svůj příspěvek psal - no jestli je to stanice s trolejí nebou bez je to jedno - stejně na těch fotkách není nic vidět :-) žánrově dobrý, ale pro inspiraci vcelku na nic

milan ferdián píše:Bohužel,stanice odpovídala jiné epoše než je dáno v normě Zababov.

tak to máte Milane špatný, že jste v "N" tak úzkoprsí, ale ty takový novátor a propágator si s tím neumíš poradit :roll:
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků