Zkuste se na problematiku elektrifikace podívat trošku reálně.
1. výběr napájecího systému. Máme v republice 2 hlavní a to 3 KV stejnosměru a 25 KV/50 HZ střídavého. Pak ještě z historického hlediska 1,5 KV stejnosměrného na tratích Tábor - Bechyně a Rybník - Lipno (v současné době přestavěno na střídavý systém), Pražský uzel do cca 50. let (předěláno na 3 KV) a trať Kořenov - Harrachov - Polsko (v současné době sneseno). A ještě bych zapomenul kousek 15 KV/16,7 HZ na trati Znojmo - Šatov - Rakousko a zkušební okruh Cerhenice...
2. kolik traťových kolejí. Jednokolejných stejnosměrných moc není. Když se podívám tak trať z Nezamyslic do Olomouc a Přerova. Potom z Ostravy do Opavy (celkem nově postavená). Zábřeh - Šumperk - Kouty nad Desnou (první část nevím, ale taky to nebude moc dlouho, Druhá část poměrně nově). Ústí nad Orlicí - Lichkov, Okolí Hradce Králové (taky nevím, kdy co a jak bylo zprovozněno). A to je asi tak vše co? No možná není, ale zase to není tak dlouho co ty úseky jsou zadrátovány. Oproti tomu střídavá trakce má těch jednokolejných tratí o něco více. Dokonce bych si trofnul říct, že na střídavé trakci je to tak 50 na 50 v poměru jednokolejná a dvoukolejná. Navíc při tvorbě stanic je potřeba u dvoukolejných zohlednit i možnost přejezdu z jedné traťové koleje do druhé. A navíc nevím jak to bylo v minulosti, ale při takovémto přejezdu se většinou stahoval sběrač, aby nedošlo k propojení fází (teda alespoň na střídavině to tak bylo). Známé Sedlářovy koule a nebo taky citróny... A pokud budu chtít dělat dvoukolejnou stanici, kde se má přepřahat z elektrické na motorovou, tak to už asi není moc v moci jedince, ale spíše tak na činnost nějákého spolku...
3. možnost hnacích vozidel. Ve stejnosměrné trakci docela rozmanitý park. Ovšem taky konečně nabídka, která už je nějákým způsobem zhlédnutelná. Oproti tomu ve střídavině se pořád čeká na Laminátku. Ovšem jakmile bude, tak pojezd použitelnej i pro plecháče. A pokud se budu snažit, tak mám stavebnici od ČS-Trainu 263... Sice jich moc není, ale nějáké jsou...
Za sebe bych to řekl takto. Pokud bych se měl pustit do elektrifikované stanice, tak pravděpodobně jednokolejná (celkem i vím, která by se mě líbila). Spíše bych byl pro střídavou napájecí soustavu. I když u jednokolejné bych možná překousnul i to, že by byla zařazená do stejnosměrného systému. Dvoukolejná stanice nehrozí, protože to není nejen po stránce finanční ale i z hlediska proveditelnosti momentálně v mojich silách. Co by se mě osobně třeba líbilo by byl námět tratí Rybník - Lipno. Případně pokud přepřahací stanici, tak celkem zajímavě je vyřešen Vojtanov. Ale vše to jsou jednokolejné stanice eventuelně tratě... A dvoukolejná stanice, kde se dá rozumně přepřahat??? No hodně štěstí při stavbě...
Samostatná kapitola je pak dělení napájecího systému se sousedy směr západ... V podstatě to dělení je dvoukolejné v Děčíně a dvoukolejné v Břeclavi... A nově jednokolejné Horní Dvořiště a Česká Velenice. Jinak když na to hledím tak nic... Dělení s Polskem a Slovenskem je nezajímavé, protože obě země mají stejnou napájecí soustavu (Poláci pouze stejnosměrnou)...
Takže když to shrnu, tak oni by asi i lidi byly, co by do elektrifikace šli, ale je problém, aby mezi sebou našlo rozumnou řeč a aby, pokud se nějáká skupina do tohoto pustí, byla schopna zaujmout i ty co ještě nejsou rozhodnuti a byla svojí prací schopna zaujmout i ty, kteří měli odlišnou představu ohledně výše napsaného