cipisekmp píše:Ahoj.
Zimní čas je přímo vhodný k vymýšlení kravin a tak mě jedna napadla. Opět oživit téma spádoviště. Technické otázky vlastní stavby momentálně neřeším to až jestli to vůbec má smysl.
Mám k němu několik základních otázek:
1. Má vůbec smysl uvažovat o budování nějakého spádoviště s ranžírem připíchlého k Ráholci?
2. Je vůbec Řáholec jako takový vhodně velká stanice k takovému spádovišti?
3. Bylo by vůbec využití toho spádoviště v layoutech kde se pohybujeme my v rámci možností klubu? Už i vzhledem k velikosti toho všeho dohromady.
4. Předpokládám potíž ještě v místě kam odstavovat osobní soupravy.
Předpoklad provozu:
Nákladní vlak který se bude rozřadovat přijede na spodní tři koleje Ráholce. Lokomotiva odjíždí do depa zbrojit. Pro vozy jede posunová lokomotiva která si vlak táhne po objízdné (modrá)k výtažné koleji (ta se dá natáhnout běžnýma modulama) a následně sune na spádovišti. Pro seřaděný vlak si přijede z depa lokomotiva, odtáhne na spodní tři koleje Řáholce a pak buď soupravu objede nebo odjíždí.
Tolik vize.
Cipísekmp.
Ahoj, Cipísek mne požádal o názor. O tématu vím a nechtěl jsem nikomu cpát můj názor, ale když si o to tak řekl
Já osobně si myslím, že i když je to velice zajímavý nápad, tak je to podle mne blbost z následujících důvodů.
1. Má vůbec smysl uvažovat o budování nějakého spádoviště s ranžírem připíchlého k Ráholci?
Myslím si že ne.
2. Je vůbec Řáholec jako takový vhodně velká stanice k takovému spádovišti?
Myslím si, že na to vhodný není. Chtělo by to napíchnout i nějaký slušně vydatný průmys, případně další větve trati, aby to mělo trochu smysl. Při představě, že Řáholec je stanice na průběžné trati přecházející z jednokolejky do dvoukolejky, tak aby toto mělo nějaký logický smysl, tak na každou stranu by to potom chtělo hned rozvětvení a začít to řešit uzlovitě.
3. Bylo by vůbec využití toho spádoviště v layoutech kde se pohybujeme my v rámci možností klubu? Už i vzhledem k velikosti toho všeho dohromady.
Tolik jsem toho na setkáních neprojezdil, ale od té doby co máme hotový Hrochův Týnec a jezdíme s ním, tak si myslím, že velikost jakou máme (tedy 10 kolejí) je tak nějak rozumné maximum na setkání podobné velké haly Hluku. Kdo sloužil na ranžíru během jedné směny, tak mi bude určitě rozumnět. Pochopitelně záleží, jak se vytvoří GVD, ale není mnoho lidí, kteří by se hrnuli na takovouto stanici a dokázali jí zvládnout. Navíc je dobré si to užít a ne přežít. Důvod vidím jednoduše v tom, že velikost skryté stanice, potažmo jakéhokoliv spádoviště by měla být úměrná celému layotu. Tedy raději více menších skryťáků než jeden velký. Je taky dobré si uvědomit, že v případě velké stanice, resp. i skrytáku celé funkční ježdění záleží na tom, jak kdo zvládne uzlové stanice. Pokud by toto mělo být středem ježdění a to by bezpochyby bylo, tak stačí někdo, kdo by to nezvládne a nezajezdí si pomalu nikdo a čtyři hodiny jsou v pr....
4. Předpokládám potíž ještě v místě kam odstavovat osobní soupravy.
Pokud by to mělo sloužit i na osobní vozy, tak vyčlenit koleje na tyto vozy, nebo udělat ještě ONJ
Hele rozumně. Nápad určitě zajímavý, ale fakt to chce zvážit, zda to má vůbec smysl. Zda se to taky dá dát do nějakého layoutu, zda na to dokáže někdo udělat GVD, zda to někdo zvládne ovládat a podobně. Pokud máš roupy, tak by se mi líbila myšlenka napojit na stanici předávací nádraží s průmyslem viz třeba nedokončená Nesyty nebo něco podobného. Co třeba betonárka v Ostrožské Nové Vsi nebo kde to tam je) Však se koukni na skutečnost tam u vás. Mluvíš o Břeclavi. To je v podstatně větší stanice, která má k sobě seřaďovací nádraží. Teď si to vše vynásob desetinásobným provozem (který tak nějak je v modelovém ježdění, aby se na lokálkách nenudili) a převeď si to do modelu a uvidíš, že se ti z toho zatočí hlava. Jestli chceš mít zajímavější Řáholec, napoj tam plno vleček a bude to super.
Osobně jsem moc zvědavej, jak se pak v provozu ukáže jednou dokončený skryťák od Ferdy a spol.