Ahoj Cipísku,
Úplně nerozumím tomu, proč tak trváš na pevné vazbě na Řáholec. Chápu, že to chceš udělat na co nejmenším prostoru, ale bojím se, aby to nebylo na úkor sjízdnosti a funkčnosti. Osobně si myslím, že to řešení s univerzálním tříkolejným rozhraním by bylo daleko vhodnější. Volba je ale na Tobě.
Co, se týče počtu kolejí, tak v podstatě souhlasím s Milanem:
- 2 nebo 3 dopravní (odjezd/vjezd)
- 1 lokomotivní, objízdná, přetahy
- 4 až 6 směrových. Ty 4 jsou podle mě minimum. Co se kam bude řadit bude záležet na layoutu a jak Ti to grafikonista napíše. Typicky bych to viděl asi na Pn do dvou skryťáků nebo jiné seřaďovací stanice
, jedna kolej na místní zátěž a dvě až tři koleje pro manipuláky/přestavovací vlaky do okolí (místní tratě a průmyslové areály podle konkrétního layoutu)
Pokud budeš dělat pahrbek mezi stanicí a ranžírem tak potřebuješ minimálně dva metry (raději více). Podívej se na ten Greifenstein. Tam je 2,5 m a řekl bych, že je to minimum. Trochu délky ušetříš, ale ne moc.
Pokud se podívám na Tvůj původní výkres (s tím pevným připojením k Řáholci), tak koncepčně není špatný, ale má několik problémů:
- Krátké dopravní koleje. Aby to bylo dobře použitelné tak by měly mít min 3,5 m. Je to na hlavní trati a vlaků do skryťáků je omezený počet.
- Hrozně krátká kolej s pahrbkem. Jak si to tam představuješ?
- Řekl bych, že tam máš angličany 12 st a ty mají malý poloměr a jsou špatně sjízdné. Jeden sám o sobě je jakž takž. Neprojedou ho jen některé stroje, které vyžadují větší poloměr (už jich ale i u nás jezdí dost). Pokud dáš ale dva za sebe tak máš problém při přejezdu na sousední kolej. Ten ostrý protioblouk (byť s krátkou vloženou rovinou) řada kombinací vozů se zkrácenými spřáhly nedá. Už si na tom par lidí natlouklo hubu. Nevím jestli pamatuješ skryťák Lípa a jeho prostřední zhlaví. Ostrašující příklad, jak to nemá vypadat. Když se stavěla, tak jsme to samozřejmě nevěděli, protože si nikdo neuvědomoval, že na modulech se jezdí s vozy se zkrácenými spřáhly. Dnes je Lípa v Rakousku a jmenuje se Guntramsdorf a mnoho pořadatelů ji na setkání neakceptuje protože není univerzálně sjízdná.
Pokud by jsi u toho zůstal, tak bych doplnil jeden díl doprostřed, aby se natáhly ty dopravní koleje, ale neposouval bych zhlaví ranžíru a pak vznikne dost dlouhý prostor na vlastní pahrbek.
Milan má taky pravdu, že pokud chceš spádoviště, tak nejdříve zkoušej. Udělej funkční kolejové brzdy a až to bude fungovat a budeš vědět, jak potřebuješ udělat pahrbek a kolik potřebuje místa, tak až pak to celé naplánuj a pusť se do vlastní stavby.