Ahojte, no když se rozdávají chytrosti přispěji se svou troškou do mlýnice.
Rozdělil bych problém do dvou rovin - první je seřeďovačka, druhý samostatný je spádoviště.
Seřaďovačka - pominu teď naše moduliště, která provozujeme na setkáních a souvislosti nákladního provozu na nich - vezmu pouze technicky a logicky jak by to dle mne mohlo vypadat (myšleno ve spojení s Řáholcem, malůvku dodám):
V zásadě by seřaďovačka měla mít vjezdovou, směrovou a odjezdovou skupinu kolejí a ty je nutno dimenzovat na předpokládaný výkon. Mohou být uspořádany vedle sebe, za sebou.... zde to již trochu souvisí se způsobem třídících prací, zatím vynechám spádoviště.
Z hlediska Řáholce - v sudé skupině jsou pouze koleje 2,4,6,8 z toho 2 je hlavní tak to nic, 8 je objízdná tedy taky nic, takže dvě - no to není na odjezdovou (tam to chvíli stojí než odjede) a na vjezdovou skupinu bída, ale třeba to nějak oblbneme.
Rozmístění skupin - že na dílech bude zároveň i trať z Řáholce jak psal Radek Šindy.
Směrová + odjezdová budou vedle sebe,
obsluha možná jen z jedné strany tedy ne od tratě
problém kam s výtažnou ?? asi dál podél trati
Takže jednostranně dobře dosažitelných je cca 8 kolejí - 5 směrových + 3 odjezdové + 1 objízdná - takže celkem 9 + 2 koleje trať
Odjezdová skupina vedel traťovýcch kolejí, mezi odjezdovou a směrovou skupinou objízdná kolej
Jak by to mělo fungovat:
Vlak přijede na vjezdovou skupinu - Řáholec 4+6, odstoupí vlaková, najede posun
Přes objízdnou kolej mezi odjezdovou a směrovou skupinu vyjede se soupravou na výtažnou,
pak třídíme do směrové skupiny, po sestavení soupravy se posunem přestaví souprava na odjezdovou skupinu, přijede vlaková podle směru kam to jede a... hotovo
Teď k našim modulištím:
Takto koncipované je to pro třídění na 4 směry, 5 kolej směrová se může použít, ale někde musím mít i čekačku - vozy bez určení, a jedna kolej je vcelku dost málo
Tak 4 směry - řekněme 2x hlavní trať + 2x místní, na 2,5 hodinový GVD - 2+2+1+1 vlak - celkem 6 vlaků (minimalistická verze) 3+3+2+2 maximalistická 10.
No, 10 vlaků to ani náhodou, to nejde, 6 by mohlo jít, možná i nějaký více. Berte to tak - na 2,5 hodinový GVD je to co cca 25 minut vlak, při 6 vlacích, no fofr.
K spádovišti později. Jdu nakreslit plánek jak bych to viděl