od Vaclav86cz » úte 01 bře, 2016 10:18 pm
Takže pane kolego VojtíkuJ. Možná se budeš vztekat nad označením kolego, ale jak jsem pochopil, tak náplň tvé práce je stejná jako ta má..
Nejdříve mě prosím řekni, kde jsem napsal, že H0, nebo N jsou svatá měřítka? To že nemám v oblibě měřítko ve které děláš svůj modul má opodstatnění. A prozradím ti to tajemství jaké. Špatně se mě v tomto měřítku pracuje s čímkoliv. Dělám hlavně krajinu a trefit TT velikost je pro mě marný boj. Štěrkování to samé. Když jsem dělal zaštěrkování kolejiště, které je v Cerhenicích, tak jsem ty rámy málem rozsekal. V H0 a v N-ku tyto problémy nemám a jde mě to pěkně od ruky. Modely v této velikosti mě přijdou jako humpolácky udělané. H0 a N jsou o 20 let před TT. A 25 verzí MTB brejlovce v TT to nezachrání... Dále mě vadí přístup modelářů v této velikosti. Spolupracujis člověkem, který dělal několik dopravních sálů (na několika z nich mám taky "svůj podpis") a nejhorší zákazníci jsou Téčkaři... Takže mě řekni, kde mám mít kladný přístup k této velikosti. Navíc pokud nemáš rád H0, nebo N, je to tvůj názor a klidně ho napiš. Já ho respektuji...
Přečetl jsem si toto vlákno celé, abych zde zase nebudil dojem, že nic nevím. Uchycení kabelů pod modul nemáte vyřešeno. Napsal jsem svůj názor a co doporučuji. Na H0 setkání většinou zapojuji telefonii a občas pomáhám s rozvody DCC, takže věř mě, že způsobů uchycení kabelů jsem viděl nepřeberné množství. Háček jednoznačně vyhrává. A teď mě napiš v čem se opakuji. Možná jsem to nepřečetl celé, ale toto jste nedořešili...
Nohy jsi sice začal dělat, ale nikde není napsáno jak je budeš mít. Nemám po ruce věšteckou kouli, tu mám v práci při komunikaci s některými jedinci a asi si budu muset pořídit jednu domů, abych věděl jak je chceš dělat. Opět jsem zde napsal co používám já, jaké jsem viděl použití a co si myslím o časové náročnosti. Je to snad špatně???
Takže jsi si jist, že v tomto vlákně bylo již vše řečeno??? Já si myslím, že rozhodně nebylo a pořád je zde plno technických témat k řešení...
TTčko nečtu z výše uvedených důvodů a taky z časových důvodů, prostě mě nezajímá proč řešíte osovou vzdálenost mezi kolejemi a její důvod. Mimochodem v TT je to na širé trati 34mm a ve stanici 38mm. Pokud potřebuješ větší z důvodu perónů, tak pak podle skutečnosti... Takže nevím, kde jste přišli ke 40, nebo 43mm, ale popravdě mě to nezajímá. A to je to proč píši, že mě to nezajímá. Informace které třeba z této konkrétní diskuze vyplynuly, jsou pro mě, jakožto H0 a N-kaře naprosto nulové, navíc dohledatelné v příslušné NEM normě... A pokud se vyjádříš v jednom odstavci ke vzdálenosti kolejí, spojení modulů čepy a jak budeš dělat nohy, tak i trochu nepřehledné...
Mimochodem jsem celkem rád, že jsem si to přečetl... Poslat do háje profesionálního výpravčího z Maloměřic s tím že neví jak funguje TEST je docela dobrá ukázka slušnosti a tolerance. A když jsme u toho panelu, tak ano, dá se vyrobit a propojit s kolejištěm. Stejně tak jako Eletromechanika, nebo RZZ... To není vůbec žádný technický problém. Sám jsem takto zapojoval a zprovozňoval některé výukové kolejiště pro výpravči. Třeba to v Brně na hlavním a nebo v Praze na střední škole. Všude je TEST, RZZ, a Elektromechanika a vše funguje a ovládá dané kolejiště...
Pak, když se podívám na fotky modulu, tak vidím plno jiných věcí co by jsi měl vyřešit, ale už nemám odvahu ti to vůbec napsat. Zase by to vyznělo, že já já já a všichni ostatní to máte blbě... Já to jen dělám tak jak jsem zvyklý a jak jsem to dělal na docela obstojné řadě zakázek...
Takže pane kolego ještě jednou, pokud jsi to dočetl až sem tak gratuluji a opět žádám aby jsi mě napsal Kde a čím jsem tě urazil a kde najdu to, co je v tomto vlákně již vyřešeno (nohy a háčky pro elektroinstalaci).
A jak vidím svojí blbost. Že já vůl jsem si opět dovolil poradit téčkařům s již objeveným světem... Příště napíši kdyby ses zeptal, tak to jako blbec nemusíš předělávat... Je to mnohem jednodužší...
Mnoho zdaru Ti přeji a co nejméně předělávání již hotových věcí pane kolego...