Zdravím, zkusím znovu otevřít tohle téma na které mě Milan F. upozornil. Je tomu už pár dnů co jsem zabloudil na modulovou výstavu a dost mě to očarovalo, po roce nekonečných plánování a snažení se nacpat do bytu nemožné jsem se tedy rozhodl zkusit to jinak. Chvíli jsem hledal stanici kterou by bylo možné v relativně rozumných rozměrech zrealizovat, zároveň ale aby to nebyla jen jednoduchá tříkolejná stanička ale měla v sobě i nějakou "duši" posunu. Velkou náhodou jsem narazil na jedno z témat o této stanici(i když tohle jsem velice slepě přehlédnul).
Sbírám tedy podklady a plány. Co jsem zatím posbíral jsou plány a rozměry z roků, tak je sem tak nějak souhrně uvedu
1945 - Jak je uvedeno i zde v tématu, jde o situaci s mechanickými návěstidly + stanice komplet bez návěstidel
viewtopic.php?f=42&t=9048&start=30#p2638982001 - Vlečka do fy. Frankl stále existuje, vjezdová návěstidla jsou nyní světelná
2003 - Nyní již bez vlečky do fy. Frankl, díky tomu nové značení výměn
2011 - Stanice po modernizaci s novým zabezpečením. Podle údajů v km o umístění výměn hádám, že při této modernizaci byla nahrazena trojcestná na pravém zhlaví??
Drobný souhrn informací z Bakalářské práce Květy Končické z roku 2008 na téma "SOUČASNÝ STAV A RACIONALIZACE
TRATI SVITAVY – ŽĎÁREC U SKUTČE"
Zatím jsem si zkusil stanici nahodit v moderním plánu ale s jedním velkým "ale" (které do českých stanic moc nepatří), docela rád bych se do toho vrhnul s dlouhými 6,3° Weinerty s poloměrem 2180 a přímou kolejí za srdcovkou, hádám že by nebyl problém ani s těmi s obloukem za srdcovkou (zkrátila by se tím o něco délka stanice jako takové). Stanice by pak vycházela na necelé 4m délky při užitných délkách dopravních kolejí cca 195cm
Symetrická výměna u manipulační koleje by byla určitě flexibilní tak, aby odpovídala zhruba reálu (
https://d34-a.sdn.cz/d_34/c_img_gR_S/W0xJGy.jpeg ), na obrázku je docela patrně viditelné že manipulační kolej od symetrické pokračuje stále v oblouku, tohle by se dalo asi i pěkně napodobit přiblžením symetrické k výměně na dopravní koleji č.1 a následně pokračovat v radiusu podobnému tomu co má ta symetrická (cca 4300). Tím že by navazovala na tu 6,23° s přímou částí za srdcovkou by nikde ve stanici neměly vzniknout přímé protioblouky.
Edit: Tady ještě návrh s úpravou té symetrické
Nejradši bych postavil takový hybrid dob - Moderní plán i zabezpečení, které by se dalo případně upravit na doby starší, kde by možná lépe vynikly ty Weinertovy výměny. Jen v případě že bych to chtěl úplně přehnat, bylo by možné že jámy vyznačené na plánu v roce 1945 by s nějakým štěstím přežily až do těch let modernizace? Nebo bych případně musel jámy "zasypat" třeba nějakou krytkou co by působila dojmem zasypané jámy
Pak jsou tu samozřejmě ty dvojíté pražce že, ty by tu modernizaci asi nepřežily ... Případně Weinert pryč a s Tilligem EW5/6 hurá sem. Hádám že v těchto poloměrech odbočení by neměl vznikat žádný problém ani u jednoho výrobce
. Z nějakého důvodu se mi ale přece jen Weinert líbí trochu i za tu vyšší cenu.