Stránka 4 z 8

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

PříspěvekNapsal: ned 17 kvě, 2015 7:39 am
od D
pcipov:
A proč vlastně tu zadní kolej vedeš vrchem přes most a ne spodem - provrtat do modulu tunel?

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

PříspěvekNapsal: úte 26 kvě, 2015 8:31 am
od D
pcipov:
A teď si představ, že nestačí přepínat srdcovky jen u výhybek, ale i u křížení. A tady nastává problém, protože běžné křížení je dělané tak, že levé a pravé kolejnice z obou směrů jsou vodivě propojené, takže ke spojení souhlasné polarity (JK-JK) je můžeš použít bez úprav, ale jako styk smyčky se nehodí (JK-KJ). Zejména u krátkého 30° křížení to velmi pocítíš. Musel bys přepínat polaritu celého křížení podle směru, ze kterého vlak přijíždí. S úpravou spočívající v odizolování částí společných pro obě tratě to také nevidím růžově, protože pak se délka úseku, která není střídavě z levé a pravé kolejnici napájena, blíží délce celého křížení.

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

PříspěvekNapsal: úte 26 kvě, 2015 8:55 am
od mlha
Nebyla by lepší klasická kolejová spojka?

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

PříspěvekNapsal: úte 26 kvě, 2015 9:14 am
od milan ferdián
Tak to nejde proč?

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

PříspěvekNapsal: úte 26 kvě, 2015 9:16 am
od mlha
pcipov píše:Čo je klasická koľajová spojka?

V podstatě to samé co kreslíš, jenom bez toho kříže uprostřed

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

PříspěvekNapsal: úte 26 kvě, 2015 9:18 am
od mlha

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

PříspěvekNapsal: úte 26 kvě, 2015 9:19 am
od D
pcipov:
Myšleno křížení jen z výhybek za sebou. To se ti tam nevleze.
Obrázek

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

PříspěvekNapsal: úte 26 kvě, 2015 9:37 am
od D
pcipov:
> To som nepochopil.
Psal jsem to v Ledečku, tady to zopakuji:

Při zapojení křížení musíš říznout kříž nejméně na označených místech (fialová) a krátký úsek kolejnice mezi nimi buď přepínat dle směru jízdy nebo nechat nenapájený. V případě bez napájení nebude v několika místech projíždějící vlak napájen (zelená). V případě napájení tohoto kousku koleje je třeba ohlídat, aby okolek nemohl vnější kolejnici v bodě zlomu elektricky propojit s napájenou kolejnicí uvnitř křížení.

Obrázek

----

> Ja hlavne teraz potrebujem vedieť, či je niekde možné kúpiť dekodér, ktorý vie prestaviť 4 výhybky súčasne.
Co třeba koupit čtyři dekodéry (každý pro jednu výhybku) a všem dát stejnou adresu?
Nebo program v tabletu/telefonu pro centrálu Roco Z21/z21 umí postupné přepínání výhybek.

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

PříspěvekNapsal: úte 26 kvě, 2015 9:49 am
od sidlo
Při přestavování čtyř výhybek současně tak to může být dost velký proudový odběr. Zdroj na to musí být dimenzován.

Nebo použít tento dekodér http://www.digi-cz.info/dekodervv1/ který zabezpečí postupné přehazování výhybek.

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

PříspěvekNapsal: stř 27 kvě, 2015 9:07 pm
od D
pcipov:
Máš v zapojení chybu. Levé dvě srdcovky budou vždy červené, nebudou se přepínat.
Pravé dvě srdcovky jsou dobře, ale ze zapojení vyplývá, že jsou zapojeny jako B, takže klidně si je nakresli žlutě.

Ano, křížení stačí říznout podle obrázku a přerušit propoje zespodu mezi tratěmi. Starost mi dělá jen délka izolovaných míst, aby se tam nezastavovaly vlaky.

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

PříspěvekNapsal: čtv 28 kvě, 2015 7:23 am
od D
pcipov:
> ako sa to originál napája? Potom sa to musí napájať podľa priľahlej výhybky,
Originálu se přepínají srdcovky podle výhybky. Má to ale jeden rozdíl, křižovatka je na to připravená. I když ji nemám v ruce, klidně si tipnu, že srdcovky má od zbytku kolejí odizolované. Vnější kolejnice určitě budou propojeny i s těmi krátkými vodivými uprostřed.

> Prečo nestačí prepíliť to v strede, ale musí sa na dvoch miestach?
Kolo přece nejede jen po prostředku kolejnice. Zasahuje vně koleje svou šířkou; uvnitř okolkem a vůlí. Ze stejného důvodu se srdcovky výhybek neříznou jedním řezem uprostřed, ale kousek za ní, nebo jsou celé izolované (v jejich případě plastem). Podívej se na obrázek, co všechno vodivé kolo může ohrozit zkratem.

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

PříspěvekNapsal: čtv 28 kvě, 2015 11:39 am
od sidlo
Taky budu řešit layout složený ze dvou smyček. Jedna smyčky hlavní stanice a druhá smyčka skrytá stanice. Tento layout umožňuje jak kroužení souprav ta pendlování souprav mezi virtuálními koncovými stanicemi. Já to mám propojené jednou křižovatkovou výhybkou. Zvolil jsem Baeselerovu výhybku z důvodu větších poloměrů.

Systém přepólování nebo případného odpojování srdcovek nebo samostatných kolejnic je celkem dobře rozebíraný tady http://www.hpw-modellbahn.de/forum1/bilder/tillig/tillig-02.pdf.

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

PříspěvekNapsal: pát 29 kvě, 2015 6:48 am
od D
Dovolím si ještě zjednodušit elektrické schema kolejové spojky:

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

PříspěvekNapsal: pon 08 čer, 2015 1:53 pm
od sidlo
A)

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

PříspěvekNapsal: pon 08 čer, 2015 2:01 pm
od Rocky_MK
A, s tím, že bych staničku trochu odklonil, aby nebyla rovnoběžně s hranou segmentu. Tu větší taky, ale na to je už pozdě. Taky bych klidně zkrátil staniční koleje a posunul zhlaví dál od tunelu. Na MOs a Mn je to zbytečně dlouhé.