stanica Muráň

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod jirkah » pon 08 čer, 2015 2:47 pm

Určitě A , koukám , že to budeme mít podobně také jsem původně měl kolejiště jen u jedné zdi a nakonec bude do U :D http://jhvlaky.webnode.cz/fotogalerie/navrh/#verze-tomas-jpg1
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 360
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod dino » úte 09 čer, 2015 7:37 am

Ahoj Peter,
jsem jen laik a právě z obavy, že se mi to doma ani nevejde, tak se do domácího kolejiště nehrnu.
Český velikán Jára Cimrman, kdy si řekl Antonovi Pavlovičovi Čechovovi, že Dvě sestry jsou málo. :-)
U tebe se pomalu začínám ztrácet, jestli to není moc.

Proto mám pár komentářů a je jen na tobě, jestli je vyhodnotíš jako relavantní.

Ad 1) fialovou horní smyčku bych udělal alespoň dvojkolejnou, ať se soupravy na jednokolejce mohou vystřídat. Takhle ti odjede z nádraží na pravém zhlaví, otočí se a zase přijede zpátky. A udělal bych ji otevřenou v krajině. Přeci jen lépe se k tomu dostaneš pro čištění kolejí.

Ad 2) dvě stanice/ vlečky nad sebou a obě neskryté mě přijde jako divočina (mluvím o části "nudloid" dole na schématu)

Ad 3) Když už, tak bych tu spodní zachoval, ale napojil bych ji na dolní smyčku.

Ad 4) vlečku (khaki barva) bych ukončil pod stávající vlečkou a nepokračoval bych dolů - už si to měl na jednom schématu

Ad 5) čím méně výhybek ve skryťáku tím lépe. čím více výhybek blíže ke středu místnosti tím lépe. Těžko se dostaneš do rohu místnosti u 90 cm modulu.

Ad 6) Celá zelená je vlastně most, že ano? Nebylo by lepší spíše zajet s tím velkým žlutým obloukem spíše do podzemí. Most do tak malého oblouku se ani nedělaly (možná Auhagen v R1). Správně by si musel je skládat z několika rovných a pilíře na každém zlomu. Aby se ti to vešlo vůbec do nádraží.

Toť vše. Je fakt, že neznám celou legendu. Bylo by vhodné udělat si podobné schéma jako si dělá Michal Šuhajda. Trochu to dokreslit pastelkami do toho layoutu.
Dino
dino
 
Příspěvky: 79
Registrován: ned 12 led, 2014 2:36 am

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 09 čer, 2015 8:47 am

Bať,nenech si do toho kecat. :D Tedy za 3/4 roku co jsi postavil...klobouček.Jinak já taky začínal na malém l a dnes jsem na velkém U. :lol: Věřím,že časem se ještě nějaká rezerva,jak rozšířit místo jistě najde nebo se najde jiné místo pro pracovnu. :mrgreen: Ať se daří :!:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod RadekH0 » čtv 11 čer, 2015 7:22 am

Škoda, že zde už není místo na spojení staničky s hlavní stanicí jinak než přes tu vlečku. Když by byl modul se smyčkou o kousek širší, tak by do staničky mohla vést pěkná trať např. kolem skalního masívu. To napojení na smyčku je ale taky dobré. Určitě to bude vypadat pěkně, když se ty malé osobáky či manipuláky budou prohánět přes ten most kolem stěny. Toť vše k mému komentáři.

Přeji hodně zdaru v další stavbě.
Měřítko TT, epocha: V./VI.
DCC
RadekH0
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 03 bře, 2013 11:37 am
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod RadekH0 » čtv 11 čer, 2015 9:22 am

Mohu se zeptat na délku staničních kolejí v té horské staničce? Nejspíš je to optický klam ale pořád mi to přijde moc dlouhé. Před nějakým časem jsem taky viděl jedno kolejště s podobnou staničkou a na vjezdovém zhlaví byla výhybka, která jakoby nikam nevedla, byla zařiznutá s okrajem rámu. Samozřejmě jazyky byly zafixované aby se vlak nemohl proletět na podlahu :lol: Výhybka jednak naznačovala že stanice se dále rozvíjí o další kolej, vlečku(to už si každý návštěvník může domyslet). A jednak by zde mohla být i pěkná scéna, kde jsou právě v akci dělníci opravující např. kolejový svršek nebo vyměňující pražce.
Jak jste si asi všimli tak mám co dělat, abych přestal psát. Tak už toho radši nechám :lol:
Měřítko TT, epocha: V./VI.
DCC
RadekH0
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 03 bře, 2013 11:37 am
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod Rocky_MK » čtv 11 čer, 2015 9:25 am

Nemůžu si pomoct, ale ta koncová stanička má pořád zbytečně dlouhé staniční koleje. Buď bych to udělal tak,jak jsem ti tu načrtnul, ale pokud bys trval na tom svém, tak bych aspoň otočil vjezdovou výhybku tak, aby se na 1. kolej vjíždělo odbočkou - bude to vypadat líp. A pořád se budu opakovat s tím rozbitím rovnoběžnosti s hranou panelu :) ale jestli máš k dispozici jen takovou nudličku, tak to asi fakt bude lepší takhle.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod Rocky_MK » čtv 11 čer, 2015 5:22 pm

Zrovna vzdálenosti se moc nedají brát podle měřítka, protože v železničním modelářství je prakticky vždy dost zkracujeme. Například vjezdové návěstidlo, které bývá 50m před označníkem, se v modelu dává tak 5 cm před něj. Mezilehlá stanice na ,,důležitější" jednokolejce by dle V.Zusky měla pojmout vlak o nejméně 20 dvounápravových vozech+loko. O mezistaničních úsecích nemluvě. Na těch tvých 116 cm by se ti s rezervou vlezl Brejlák + 4xY, přitom tam přijede MOs maximálně s přívěšákem (cca do 30 cm) a případně Mn se třemi, čtyřmi dvounápravovými vozy (cca do 55cm). K čemu tedy 1,16m kolej?! Chápu, že nechceš, aby ti vlaky stály od námezníku k námezníku, ale i tak je to délkově dost přehnané (úplně zbytečně se ochuzuješ o širou trať) a přitom chudé co do kolejového rozvětvení. Kusá kolej k menšímu podniku, uhelným skladům nebo co já vím, by to provozně dost obohatila a přidala železniční staničce na opodstatněnosti. To myslím stojí za jiné řešení stavění výhybek. Ovšem jestli se ti to takto líbí, prosím, je to tvoje kolejiště :)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod RadekH0 » pát 12 čer, 2015 8:31 am

Pokud by šlo o vlečku, tak by toto napojení na stanici stačilo, jelikož zde odpadá nutnost napojit trať na osobní část nádraží. Ve vlečkovém areálu bych na pravou stranu přidal jednu výhybku, jelikož když by se ze stanice jelo do vlečky klasicky, tak z vlečky zpět by musela celá souprava sunout, což by na takové vzdálenosti vypadalo asi divně. Pro ty dvě kusé koleje u stanice jsem zatím nenašel extra důvod využití. Leda že by jedna sloužila pro odstavení vlečkové lokomotivy. Loko. z vlaku by jela dozbrojit atd. zatímco vlečková by najela na soupravu a celý vlak vzala na vlečku. Jelikož by asi zůstalo to že vlečka je v hornatější části krajiny, mohl by zde být nějaký náznak kamenolomu. Bohužel takovéto vlečky potřebují i nějkaý ten statický model jako např. násypku, jelikož takovýto posun pod násypku co je na tapetě by asi vypadal divně(nemohu ale moc soudit, naživo jsem nic takového neviděl).
Měřítko TT, epocha: V./VI.
DCC
RadekH0
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 03 bře, 2013 11:37 am
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod Rocky_MK » pát 12 čer, 2015 8:51 am

Jestli má ta vlečka jednu kolej pro prázdné vozy k nakládce a druhou pro ložené vozy k odvozu (nebo naopak), je to podle mě dobré, jen bych zvážil takovéto nebo podobné napojení do nádraží, aby kolej vedoucí na vlečku měla podobnou užitnou délku, jako koleje na vlečce.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod D » pát 12 čer, 2015 9:04 am

Čtvrtá verze s osobní stanicí je zatím nejlepší.

V případě vlečky by se na konci hodila jednoduchá kolejová spojka k objíždění lokomotivou, viz Radkova poznámka o couvání soupravy. Vedení tratě kolem smyček mi připadá moc násilné, příliš zjevně přilepené.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1355
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod RadekH0 » pát 12 čer, 2015 11:07 pm

Mohu se jen tak pro info. zeptat, zda již máš nějaké téma na tuto vlečku? Pokud ne tak aspoň nějakou menší představu?
Tato věc může ovlivnit i samotné kolejové uspořádání celé vlečky.
Měřítko TT, epocha: V./VI.
DCC
RadekH0
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 03 bře, 2013 11:37 am
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod Vladimír_B » sob 13 čer, 2015 10:53 am

RadekH0 píše:Mohu se jen tak pro info. zeptat, zda již máš nějaké téma na tuto vlečku? Pokud ne tak aspoň nějakou menší představu?
Tato věc může ovlivnit i samotné kolejové uspořádání celé vlečky.
Mototechnu! ND v zavřených vozech a škodověnky na patrovém voze. To by bylo zpestření provozu! Pilu a šutrwerk má každý. :D Stačí třeba jenom rampa...
Patrové vozy s auty chodily v běžném Mn po jednom voze a sehnat československý "autopatro" není taky problém. A dokonce jsou k sehnání dva druhy echt Čs. A kde že ta vlečka je? Nějak jsem nepochopil. :oops:
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod igino » úte 16 čer, 2015 11:30 am

Vladimír_B píše:
RadekH0 píše:Mohu se jen tak pro info. zeptat, zda již máš nějaké téma na tuto vlečku? Pokud ne tak aspoň nějakou menší představu?
Tato věc může ovlivnit i samotné kolejové uspořádání celé vlečky.
Mototechnu! ND v zavřených vozech a škodověnky na patrovém voze. To by bylo zpestření provozu! Pilu a šutrwerk má každý. :D Stačí třeba jenom rampa...
Patrové vozy s auty chodily v běžném Mn po jednom voze a sehnat československý "autopatro" není taky problém. A dokonce jsou k sehnání dva druhy echt Čs. A kde že ta vlečka je? Nějak jsem nepochopil. :oops:



V skutočnej stanici je píla. Takže preprava dreva je príznačná pre túto stanicu. Navyše keď tu pred časom bola zaústená aj úzkorozchodná lesná železnička. :wink:
igino
 
Příspěvky: 187
Registrován: ned 02 led, 2011 3:07 pm

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 19 čer, 2015 7:24 am

Jdu makat. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 19 čer, 2015 12:32 pm

O zádech bych mohl psát romány. :( Zrovna teď chodím na rehabilitace,ale snad to bude v pohodě.Musím po kouskách,dnes jsem chvíli štěrkoval koleje a teď jsem si dal pauzu na faulenci. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků