Před časem jsem tu sliboval fotky z mého domácího kolejiště z dílů (nejsou to moduly), foto je cca 20 let staré, kolejiště jsem po roce 2000 prodal zájemci ze Slovenska. Výška temene kolejí je v cca 90 cm, položeno na kozách, spojováno šrouby, v rozhraní integrován konektor Canon 25 pin, analog, ovládání z jedoho místa, možnost ovládání menší stanice z opačné strany. Na fotkách je vidět jistá výhoda vední ve výšce - průchod nad nábytkem v místnosti o rozměrech cca 5,30 x 3,60 m.
Jinak měli jsme to vždy postaveno několik dní, protože přeci jen seberychlejší stavba nějakou dobu trvá - postavení, vybalení a nachystání vozidel.... Nakonec to stálo stabilně v jedné volné místnosti... a dnes tam stojí vždy něco z "velkých" modulů.
Tato diskuze u nás vyprovokovala debatu o domácím řešení, přibližně v tomto rozsahu:
- přechodová rozhraní jednokolejná FREMO - E,F,B, mohou být i zúžená - symetricky, nesymetricky - zachována možnost kombinovat domácí moduly s velkou modulovkou
- spojení banánky
- minimální poloměr 600 mm - důvodem je kompaktibilta s naším modulovým standardem vozidel OstraMo
- rozměry stanic upraveny pro domácí použití - délka modulu stanice cca 240 cm (2x120 cm)
- DCC Loconet (důvodem je naše vybavenost touto technikou), v každém DCC systému musí být zajištěno oddělení sběrnice DCC v kolejích od ovládání dalších zařízení - např. stanice
- výška nohou - ? zatím můžeme u velké modulovky používat dvě 130 a 90 cm, vzhledem k dostatku 90 cm nohou - tak asi tento rozměr, vyhovuje sedící dospělé postavě
Vnouček roste.... je vhodné mít něco uceleného sjízdného doma, pro velkou modulovku toho již máme až, až
Tak dám na stránky OstraMo "naši" specifikaci domácí modulovky, jistě bude vhodné některé další detaily ještě upřesňavat a doplňovat.
Tak ještě ty historické fotky fotky: