Re:M.D.L.III

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: M.D.L.

Příspěvekod mlha » stř 31 pro, 2014 1:19 pm

milan ferdián píše:
mlha píše:a co Hluk v listopadu?

Hluk je 5.11. - 8.11.Uvidíme,Pozořice mají priroitu 1,protože v červnu k nim nemůžu.

Jak chceš,myslím,že Tě ubytuju kdykoliv....Pokud teda budeš chtít přespat
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » stř 31 pro, 2014 1:26 pm

mlha píše:
milan ferdián píše:
mlha píše:a co Hluk v listopadu?

Hluk je 5.11. - 8.11.Uvidíme,Pozořice mají priroitu 1,protože v červnu k nim nemůžu.

Jak chceš,myslím,že Tě ubytuju kdykoliv....Pokud teda budeš chtít přespat

Milane,děkuji za nabídku,ale musel bych se rozhodnout buď Vratimov nebo Hluk :wink: A to je velmi těžká volba. :)
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » pát 13 úno, 2015 2:34 pm

M.D.L. - Místní dráha Lučina
Navrhovaný projekt měl ukázat kombinací domácí modulovky a klasických modulů FREMO.Jako základ je brán přechodový modul v případě,že se modelář rozhodne pro tuto kombinaci.Přechodový modul musí splňovat veškeré dané normy FREMO a to jak přechodovými čely (rozhraní),tak elektro normou dané sekce.Přechodový modul má tři vstupy/výstupy.Dva pro spojení s moduly FREMO a třetí na domácí moduly.Námětem pro přechodový modul může být jako odbočka,kdy kolej samostatně navazuje na domácí moduly nebo též jako samostatné kolejiště propojené s hlavní traťovou kolej na přechodovém modulu.
Samostatné navazující kolejiště splňuje podmínky pro předávaní nákladní zátěže z domácí modulovky,taktéž je možné koncipovat styčnou osobní dopravu ve formě přípojů.Zde máme několik variant námětů domácí modulovky.
- klasická lokálka /min.R500 - R800 - ( do Jakartovic – Horní Benešov)
- tramvajová doprava spojená s nákladním provozem /N-tram – (Ostravsko – karvinský region)
- montánní dráha s napojenými vlečkovými areály /min.R500/R800 – (Báňská dráha)
Já jsem měl zvolenou variantu s předávacím kolejištěm s navazující tramvajovou dopravu spojenou s nákladním dopravou.Byl zde i navržený propojovací modul s rozhraním FREMO s možností pokračující lokálkou dle rozhraní FREMO a přechodovým modulem.
Projekt se skládal z více domácích modulů.Tvar domácí modulovky šel operativně tvarovat dle prostorových možností nebo dle tvaru layoutu.
Námětem jsem se inspiroval Ostravou a jejím okolím.Málodráha Svinov – Klimkovice,Svinov – Kyjovice,tramvajová nákladní doprava v Ostravě.
Nákladová a styčná místa:
- městské jatka -
- měšťanský pivovar -
- sklady Benzinol -
- cihelna -
- asbestilové závody -
- městské nádraží -
- Antonínovo náměstí -
- atd. -

Bohužel,nemohu vám prezentovat výkresovou dokumentaci kvůli nenávratné ztrátě dat.Ilustrační předloha je v modelové velikosti HOm/1:87,první obrázek je možná varianta napojení na klasický layout.M.D.L. mělo být uvedeno do provozu v modelové velikosti N/1:160 a to v Kozově 2016.
Přílohy
130529-kommunaltreffen.png
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » sob 14 úno, 2015 7:14 am

Bad Voslau 2012,zdroj OSTRAMO.Ilustrativní foto.

Hledal jsem i v normách FREMO zda něco podobného existuje v N/1:160.Vypadá to na pole neorané.Našel jsem jen zmínku v modulově normě N/1:160 sekce N scale/ZABABOV "Doporučené vlastnosti modulu" o vnitrozávodové dopravě.Další výhodou je,že stačí zkopírované rozhraní rovina HOe o šíře 300 mm.Jsou dvě varianty vedení traťové osy a to buď středem nebo vyosená od kraje modulu 100mm (min.80 mm).
Znamenalo by to komprimovat normy "HOe" do modelové velikosti "N" jen s tím rozdílem,že se nejedná o úzkorozchodnou železnici,ale o železnici s klasickým rozchodem G - 9 mm/PECO/CODE055.
Další variantou je M.D.O.K.,to je ale jen pro fajnšmejkry.
Přílohy
Tram_2.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod Petr S. » sob 14 úno, 2015 1:44 pm

Ahoj Milane .
Taky jsem trochu koketoval s tramvají , hodně jsem se inspiroval v Budapešti , kde až do konce minulého tisíciletí jezdily po Angyalföldu nákladní vlaky po tramvajových kolejích . Psal jsem i pár slov do konfery . Dokonce mám rozpracované dva modely , el. lok. ( Brno , ex. Graz ) a nákladní mot. vůz ( Košice ) .
Tvůj návrh bych viděl jako variaci " domácí modulovky " . Tramvaje jezdí na menších poloměrech a přeprava železničních vozů po tramvajových tratích má jiné parametry než železnice . Takové tramvajové kolejiště se dá postavit i v bytě . Z Hrabové mám vyzkoušeno , že na oblouku R 1000 mm mohu bezpečně sunout 3m dlouhý vlak z dvounápravových vozů se zkráceným a zapevněným spřáhlem . Myslím , že hranice pro upravené tažené vozy je R 800 mm ( 700 ? ) To by chtělo vyzkoušet v praxi . Když povezu jeden vůz , není problém R 500 mm , protože lok. může mít delší spřáhlo nebo kulisu .
Můj plán předpokládal předávací kolejiště na standartním modulu Fremo - F96 / F96 a odtud by vycházela tramvajová trať . Uvažoval jsem o lokálkovém rozhraní a šířce modulů 300 mm . Vlečky ve městě , dilny , uhelné i jiné sklady . Přikláním se k elektrické trakci , ale neváhal bych tam pojezdit s malou dvouspřežkou nebo s Komárkem . Připojit to půjde všude , výhodné to bude hned vedle stanice a nebo taky na konci vleček na Virchowstrasse .
Fotku ti posílám jako SZ . Neumím to přidat do článku , tak tě poprosím o pomoc .
Zdraví Petr S.
Přílohy
image[1].png
image[1].png (389.74 KiB) Zobrazeno 6656 krát
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » sob 14 úno, 2015 2:43 pm

Peťo,ty popisuješ určitě pohled HO nulkaře.U N-kaře jsou příznivější menší poloměry než ty jaké uvádíš.Ta myšlenka mi nedávala dlouho spát.Jak jsem se již zmínil,mělo to být původně překvapení na setkání v Kozově 2016,kde měla být její premiéra.Co se týče napojení,uvažoval jsem i přes odbočky (N scale) Odry nebo Na Rozcestí samostatným předávacím kolejištěm.Další varianta,bylo napojení na dvojkolejnou trať se frekventovanou zastávkou (máme hustou síť dvojkolejných tratí v regionu) a to formou zabudovaného kolejiště,krytí úvratí (viz.Ostrava hl.n.),nejlépe ale vyšla poslední varianta.
Přechodový jednokolejný modul s osobní zastávkou pro obě tratě (ČSD,MDL),předávací kolejiště ČSD=MDL kryté odvratem na hlavní trať.Následovaly traťové a styčné moduly MDL.Vše se mi vlezlo do dvou přepravních beden 1050 x 450 x 400.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod Petr S. » sob 14 úno, 2015 6:22 pm

Jo , bylo by to v H0 . Ale i v H0 bych to chtěl udělat tak , abych to převezl v kombíku . Sundávací budovy , moduly blízko u sebe - jen na výšku sloupů trolejového vedení . Měl bych na to prostor cca 700 / 900 / 1300 mm .
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » sob 14 úno, 2015 8:45 pm

Petr S. píše:Jo , bylo by to v H0 . Ale i v H0 bych to chtěl udělat tak , abych to převezl v kombíku . Sundávací budovy , moduly blízko u sebe - jen na výšku sloupů trolejového vedení . Měl bych na to prostor cca 700 / 900 / 1300 mm .

Jasně,ušetříš cenný prostor.Jestli dobře počítám při šířce modulu 30,0 cm,délce 130,0 cm,vychází mi,ale cca sice 9 kusů.Otázkou je co se ti na ten prostor vejde? :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod Petr S. » sob 14 úno, 2015 10:23 pm

Něco málo , 12 metrů vleček .
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » ned 15 úno, 2015 8:04 am

Petr S. píše:Něco málo , 12 metrů vleček .

To je slušná délka.Na mém návrhu takových délek jsem nedosahoval,takto jsem řešil napojení vleček.

----n scale csd---přechodový modul csd/mdl---------n scale csd------
....................předávací kolejiště csd/mdl-------propojovací modul mdl/csd------------n scale csd (příklad Jakartovice)
........................................................----mdl----větvení mdl------vlečková část mdl (osobní dle potřeb)
...................................................................................----osobní doprava mdl (dle potřeby na konci vlečka)

U mě ještě řeším šířku modulu.Dle skladovacích prostor mi vychází šířka 22,5 cm a to pro moduly přímé.Pro traťové obloukové 45,0 x 45,0 cm s poloměrem R35,0 cm,větvení 45,0 x ???.
Pro srozumitelnost by byly lepší výkresy :( ,ale ty jsou fuč.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » stř 18 úno, 2015 9:54 am

Ve hře jsou dvě varianty.
1)zcela samostatný projekt MDL + spojovací modul o šířce 10,0 cm FREMO N=MDL
2)MDL s předávacím kolejištěm=2 x rozhraní FREMO + 1 x rozhraní MDL

A teď babo raď.Zcela výhodná je varianta 1 a stačí mít jen ten spojovací modul.Když u MDL nebude něco klapat (závada,
elektro porucha) neohrozí to provoz na layoutu druhého subjektu.
Peťo jaký tvůj pohled?Samozřejmě se klidně vyjádřete i vy ostatní.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod mlha » stř 18 úno, 2015 10:00 am

Pokud chceš vlastní provoz oddělit od Frema tak varianta 2,předávací kolejiště mě přijde zajímavější pro provoz.To rozhraní Fremo by stačilo jenom jedno,není třeba dvou,nemusíš být zařazený uprostřed layoutu,stačí na nějaké odbočce...
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » stř 18 úno, 2015 10:04 am

mlha píše:Pokud chceš vlastní provoz oddělit od Frema tak varianta 2,předávací kolejiště mě přijde zajímavější pro provoz

1 je zcela oddělena od FREMA,protože muže být napojena na FREMO buď odbočkou Odry,Na Rozcestí nebo stanici Luby.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod Petr S. » stř 18 úno, 2015 10:35 am

Já jsem předpokládal 2 rozhraní Fremo a 2 MDL , předávací modul vysunutý do strany , abych ho mohl otočit podle potřeby a aby byl průjezdný . Ze strany Fremo bych spojoval střední a jeden krajní šroub , na MDL ( lokálkové rozhraní Zababov ) všechny 3 šrouby . Na předávacím modulu by bylo předávací kolejiště . Nepoužívaný výjezd by byl zajištěný malým koncovým modulem . Ostatní trať MDL by měla svůj zesilovač ( šla by odpojit ) .
Přílohy
Scan0004.pdf
(162.55 KiB) 237 krát
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » stř 18 úno, 2015 11:16 am

Zde je nákres variant.
Přílohy
MDL varianty.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Gulda a 35 návštevníků