Stránka 1 z 3
vozy na modulech+ spřáhla

Napsal:
sob 01 úno, 2014 10:05 pm
od Libosh
Zdravíčko,
chci se zeptat členů modulových klubů, jak je to vlastně s nákladní dopravou. Abych byl konkrétnější, hlavně mě zajímá jak to je s čísly vozů. Z čeho se skládají, co představují (předpokládám, že to má nějakej pořádek, že to není co koho zrovna napadne) a hlavně, jak je potom dostanete na model. Myslím tím samozřejmě jak je sehnat jako obtisk. K tomu samozřejmě musí být vozová karta, že? A jak se docílí toho, aby se při nějakém větším srazu, čirou náhodou, nesjeli dva stejné vozy se stejným číslem. Nebo je to tak malá pravděpodobnost?
A teď trochu všeobecněji, jak je to se spřáhly? Že snad s tillig spřáhly se objevili nějaké potíže a vrací se to ke starším očkovým spřáhlům. Je to tak nebo se nejedná o nic plošného? V případě, že to tak je, tak bych měl další dotazy, ale ty případně napišu po sléze. Co se týče spřáhel, tak mě zajímá TT.
Moc děkuji za případné odpovědi a váš čas, který tomu věnujete.
Libosh
Re: vozy na modulech+ spřáhla

Napsal:
ned 02 úno, 2014 9:24 am
od mlha
Každý vůz používaný na setkání by měl mít svoje jedinečné číslo,samozdřejmostí je karta vozu.My si svoje vozy kontrolujeme podle kartotéky Ostrama,takže k zámněně čísel by nemělo dojít.
Na skladbu čísla existují předpisy,tady bych asi kontaktoval někoho z profesionálů,možná bude popsáno i na wikipedii,ale mám takový dojem,že první dvoučíslí označuje vlastníka.
Re: vozy na modulech+ spřáhla

Napsal:
ned 02 úno, 2014 10:48 am
od Libosh
no jo, to máte v HO. Ale co TT. Udržuje někdo takovou databázi?
Budu muset hledat dál. Něco jsem našel zde, tak pokud někdo hledá stejné informace, třeba to pomůže.
[url]www.fd.cvut.cz/personal/jacurmar/podklady/zpv/Oznacovani.ppt[/url]
Jen tomu možná nerozumím nebo to tam není, ale nevím stále, jak vytvořit číslo vozu aby dávalo smysl a hlavně jak ho získat jako obtisk. Nebo je možné se domluvit s nějakym výrobcem? třeba pan Jiran, by to udělal?
Zde jsem našel ještě nějaké informace
http://www.vagony.cz/vagony/oznaceni.html#technicke_vlastnosti , ale ani z těch nejsem o moc moudřejší. Taky nevím, zda se tímto můžu řídit i kdyz modeluji ČSD, zda tam to nebylo jinak.
Re: vozy na modulech+ spřáhla

Napsal:
ned 02 úno, 2014 10:54 am
od mlha
zkontaktuj kluky na parostroji
Re: vozy na modulech+ spřáhla

Napsal:
ned 02 úno, 2014 11:22 am
od Ferda
Myslím, že pro TT spřáhla budou užitečnější kolegové ze Zababova a pro databázi TT vozidel asi taky.
Parostroj je udržován kolegy z OstraMa a může posloužit pro vysvětlení otázek kolem čísel vozů.
Re: vozy na modulech+ spřáhla

Napsal:
ned 02 úno, 2014 3:15 pm
od miroslav lengyel
Značení vozů: první dvě čísla znamenají režim vozu neboli kód imperoperability.Další dvě jsou kód země,kde je vůz registrován-ČR=54.Další čtyři jsou základní technické parametry vozu.Další tři jsou pořadové číslo v konstrukční řadě a poslední číslo za pomlčkou je kontrloní číslice,která musí odpovídat výpočtu dle vzorce.
Re: vozy na modulech+ spřáhla

Napsal:
pon 03 úno, 2014 6:57 am
od Mcx
A to pouze v případě, že modelujete V a VI epochu

Re: vozy na modulech+ spřáhla

Napsal:
pon 03 úno, 2014 9:59 am
od miroslav lengyel
Mcx píše:A to pouze v případě, že modelujete V a VI epochu

A jak je to tedy v epoše III a IV?
Re: vozy na modulech+ spřáhla

Napsal:
úte 04 úno, 2014 11:50 am
od Mcx
Zjednodušeně:
epocha III .. 6- místné čísla, změny v číslování některých typů vozů - např. kotle
epocha IV .. 12 - místné, které prošly vývojem od roku 1966, např. 54 je ČSD, první dvě číslice dnes kód interoperability, který od 1.1.2014 již zcela ztratil význam, tak byl režim užití vozu, ale číselně v průběhu let se měnil ........., měnily se i číselné označení řad, nejvíce okolo roku 1981, změny ve značení privátních vozů, do cca roku 1982 začínala řada vozu s číslici 0......
Re: vozy na modulech+ spřáhla

Napsal:
stř 05 úno, 2014 6:20 pm
od miroslav lengyel
Mcx píše:Zjednodušeně:
epocha III .. 6- místné čísla, změny v číslování některých typů vozů - např. kotle
epocha IV .. 12 - místné, které prošly vývojem od roku 1966, např. 54 je ČSD, první dvě číslice dnes kód interoperability, který od 1.1.2014 již zcela ztratil význam, tak byl režim užití vozu, ale číselně v průběhu let se měnil ........., měnily se i číselné označení řad, nejvíce okolo roku 1981, změny ve značení privátních vozů, do cca roku 1982 začínala řada vozu s číslici 0......
Přechodnost ztratila význam,to jako že Fallsy s pružnicemi můžou do Německa a Rakouska? Nebo jsem jen špatně rozklíčoval text?
Re: vozy na modulech+ spřáhla

Napsal:
stř 05 úno, 2014 7:48 pm
od Mcx
miroslav lengyel píše:Přechodnost ztratila význam,to jako že Fallsy s pružnicemi můžou do Německa a Rakouska?
No, přechodnost to není. Ale problematika Falls ČDC je z trochu jiné kategorie, stačí se podívat na vozy Falls PKPC. Ale obecně vozy s krátkými závěsy bez příčného vypružení neodpovídají podmínkám mezinárodního provozu již nějakou dobu.
Rozdíl je vůz s TEN a vůz s RIV. Jinak padl rozdíl mezi 31...33...35..37.... není shodný při RIV s 81... 84, blíže vysvětleno např. v změně VSP/AVV od 1.1.2014
Re: vozy na modulech+ spřáhla

Napsal:
čtv 06 úno, 2014 5:46 am
od miroslav lengyel
Mcx píše:miroslav lengyel píše:Přechodnost ztratila význam,to jako že Fallsy s pružnicemi můžou do Německa a Rakouska?
No, přechodnost to není. Ale problematika Falls ČDC je z trochu jiné kategorie, stačí se podívat na vozy Falls PKPC. Ale obecně vozy s krátkými závěsy bez příčného vypružení neodpovídají podmínkám mezinárodního provozu již nějakou dobu.
Rozdíl je vůz s TEN a vůz s RIV. Jinak padl rozdíl mezi 31...33...35..37.... není shodný při RIV s 81... 84, blíže vysvětleno např. v změně VSP/AVV od 1.1.2014
No na mě to již nějakou dobu působí tak,že vůz odpovídá mezinárodnímu provozu podle toho,co si je kde schopný ten který dopravce vyjednat.

Ale to jsme již trošku mimo téma.
Re: vozy na modulech+ spřáhla

Napsal:
čtv 06 úno, 2014 4:25 pm
od Mcx

Spíše se neptá a jezdí.
Re: vozy na modulech+ spřáhla

Napsal:
pon 01 pro, 2014 5:33 pm
od cipisekmp
Ahoj kolegove, uz delsi dobu se ptam certa i dabla jestli je moje cisterna kterou jsem koupil vhodna pro jezdeni dle frema a jelikoz se nemozu nikde doptat vysledku tak se ptam tu (a nedivejte se na kvalitu nateru, je to koupeno jako II jakost a za 200Kc neber to):
1 Je to vubec vhodna cisterna? Je to model od Pika podle popisku na krabici Csd Zas ep III.
2 Pokud konstrukci odpovida, co bych eventuelne mel vymenit krom obtisku abych ji mohl pouzit?
3 Kde pripadne u koho ty patricne komponenty zakoupit?
Prozatim diky. Cau Cipisek.
Re: vozy na modulech+ spřáhla

Napsal:
pon 01 pro, 2014 5:57 pm
od milan ferdián
Model kotlového vozu Ra 864474 fa PIKO (NDR).Dle fota si s tím někdo již hrál

.