Stránka 1 z 3

vozy na modulech+ spřáhla

PříspěvekNapsal: sob 01 úno, 2014 10:05 pm
od Libosh
Zdravíčko,

chci se zeptat členů modulových klubů, jak je to vlastně s nákladní dopravou. Abych byl konkrétnější, hlavně mě zajímá jak to je s čísly vozů. Z čeho se skládají, co představují (předpokládám, že to má nějakej pořádek, že to není co koho zrovna napadne) a hlavně, jak je potom dostanete na model. Myslím tím samozřejmě jak je sehnat jako obtisk. K tomu samozřejmě musí být vozová karta, že? A jak se docílí toho, aby se při nějakém větším srazu, čirou náhodou, nesjeli dva stejné vozy se stejným číslem. Nebo je to tak malá pravděpodobnost?

A teď trochu všeobecněji, jak je to se spřáhly? Že snad s tillig spřáhly se objevili nějaké potíže a vrací se to ke starším očkovým spřáhlům. Je to tak nebo se nejedná o nic plošného? V případě, že to tak je, tak bych měl další dotazy, ale ty případně napišu po sléze. Co se týče spřáhel, tak mě zajímá TT.


Moc děkuji za případné odpovědi a váš čas, který tomu věnujete.

Libosh

Re: vozy na modulech+ spřáhla

PříspěvekNapsal: ned 02 úno, 2014 9:24 am
od mlha
Každý vůz používaný na setkání by měl mít svoje jedinečné číslo,samozdřejmostí je karta vozu.My si svoje vozy kontrolujeme podle kartotéky Ostrama,takže k zámněně čísel by nemělo dojít.
Na skladbu čísla existují předpisy,tady bych asi kontaktoval někoho z profesionálů,možná bude popsáno i na wikipedii,ale mám takový dojem,že první dvoučíslí označuje vlastníka.

Re: vozy na modulech+ spřáhla

PříspěvekNapsal: ned 02 úno, 2014 10:48 am
od Libosh
no jo, to máte v HO. Ale co TT. Udržuje někdo takovou databázi?
Budu muset hledat dál. Něco jsem našel zde, tak pokud někdo hledá stejné informace, třeba to pomůže.
[url]www.fd.cvut.cz/personal/jacurmar/podklady/zpv/Oznacovani.ppt‎[/url]
Jen tomu možná nerozumím nebo to tam není, ale nevím stále, jak vytvořit číslo vozu aby dávalo smysl a hlavně jak ho získat jako obtisk. Nebo je možné se domluvit s nějakym výrobcem? třeba pan Jiran, by to udělal?


Zde jsem našel ještě nějaké informace http://www.vagony.cz/vagony/oznaceni.html#technicke_vlastnosti , ale ani z těch nejsem o moc moudřejší. Taky nevím, zda se tímto můžu řídit i kdyz modeluji ČSD, zda tam to nebylo jinak.

Re: vozy na modulech+ spřáhla

PříspěvekNapsal: ned 02 úno, 2014 10:54 am
od mlha
zkontaktuj kluky na parostroji

Re: vozy na modulech+ spřáhla

PříspěvekNapsal: ned 02 úno, 2014 11:22 am
od Ferda
Myslím, že pro TT spřáhla budou užitečnější kolegové ze Zababova a pro databázi TT vozidel asi taky.
Parostroj je udržován kolegy z OstraMa a může posloužit pro vysvětlení otázek kolem čísel vozů.

Re: vozy na modulech+ spřáhla

PříspěvekNapsal: ned 02 úno, 2014 3:15 pm
od miroslav lengyel
Značení vozů: první dvě čísla znamenají režim vozu neboli kód imperoperability.Další dvě jsou kód země,kde je vůz registrován-ČR=54.Další čtyři jsou základní technické parametry vozu.Další tři jsou pořadové číslo v konstrukční řadě a poslední číslo za pomlčkou je kontrloní číslice,která musí odpovídat výpočtu dle vzorce.

Re: vozy na modulech+ spřáhla

PříspěvekNapsal: pon 03 úno, 2014 6:57 am
od Mcx
A to pouze v případě, že modelujete V a VI epochu :D

Re: vozy na modulech+ spřáhla

PříspěvekNapsal: pon 03 úno, 2014 9:59 am
od miroslav lengyel
Mcx píše:A to pouze v případě, že modelujete V a VI epochu :D

A jak je to tedy v epoše III a IV?

Re: vozy na modulech+ spřáhla

PříspěvekNapsal: úte 04 úno, 2014 11:50 am
od Mcx
Zjednodušeně:
epocha III .. 6- místné čísla, změny v číslování některých typů vozů - např. kotle
epocha IV .. 12 - místné, které prošly vývojem od roku 1966, např. 54 je ČSD, první dvě číslice dnes kód interoperability, který od 1.1.2014 již zcela ztratil význam, tak byl režim užití vozu, ale číselně v průběhu let se měnil ........., měnily se i číselné označení řad, nejvíce okolo roku 1981, změny ve značení privátních vozů, do cca roku 1982 začínala řada vozu s číslici 0......

Re: vozy na modulech+ spřáhla

PříspěvekNapsal: stř 05 úno, 2014 6:20 pm
od miroslav lengyel
Mcx píše:Zjednodušeně:
epocha III .. 6- místné čísla, změny v číslování některých typů vozů - např. kotle
epocha IV .. 12 - místné, které prošly vývojem od roku 1966, např. 54 je ČSD, první dvě číslice dnes kód interoperability, který od 1.1.2014 již zcela ztratil význam, tak byl režim užití vozu, ale číselně v průběhu let se měnil ........., měnily se i číselné označení řad, nejvíce okolo roku 1981, změny ve značení privátních vozů, do cca roku 1982 začínala řada vozu s číslici 0......


Přechodnost ztratila význam,to jako že Fallsy s pružnicemi můžou do Německa a Rakouska? Nebo jsem jen špatně rozklíčoval text?

Re: vozy na modulech+ spřáhla

PříspěvekNapsal: stř 05 úno, 2014 7:48 pm
od Mcx
miroslav lengyel píše:Přechodnost ztratila význam,to jako že Fallsy s pružnicemi můžou do Německa a Rakouska?

No, přechodnost to není. Ale problematika Falls ČDC je z trochu jiné kategorie, stačí se podívat na vozy Falls PKPC. Ale obecně vozy s krátkými závěsy bez příčného vypružení neodpovídají podmínkám mezinárodního provozu již nějakou dobu.
Rozdíl je vůz s TEN a vůz s RIV. Jinak padl rozdíl mezi 31...33...35..37.... není shodný při RIV s 81... 84, blíže vysvětleno např. v změně VSP/AVV od 1.1.2014

Re: vozy na modulech+ spřáhla

PříspěvekNapsal: čtv 06 úno, 2014 5:46 am
od miroslav lengyel
Mcx píše:
miroslav lengyel píše:Přechodnost ztratila význam,to jako že Fallsy s pružnicemi můžou do Německa a Rakouska?

No, přechodnost to není. Ale problematika Falls ČDC je z trochu jiné kategorie, stačí se podívat na vozy Falls PKPC. Ale obecně vozy s krátkými závěsy bez příčného vypružení neodpovídají podmínkám mezinárodního provozu již nějakou dobu.
Rozdíl je vůz s TEN a vůz s RIV. Jinak padl rozdíl mezi 31...33...35..37.... není shodný při RIV s 81... 84, blíže vysvětleno např. v změně VSP/AVV od 1.1.2014

No na mě to již nějakou dobu působí tak,že vůz odpovídá mezinárodnímu provozu podle toho,co si je kde schopný ten který dopravce vyjednat. :D Ale to jsme již trošku mimo téma.

Re: vozy na modulech+ spřáhla

PříspěvekNapsal: čtv 06 úno, 2014 4:25 pm
od Mcx
:lol: Spíše se neptá a jezdí.

Re: vozy na modulech+ spřáhla

PříspěvekNapsal: pon 01 pro, 2014 5:33 pm
od cipisekmp
Ahoj kolegove, uz delsi dobu se ptam certa i dabla jestli je moje cisterna kterou jsem koupil vhodna pro jezdeni dle frema a jelikoz se nemozu nikde doptat vysledku tak se ptam tu (a nedivejte se na kvalitu nateru, je to koupeno jako II jakost a za 200Kc neber to):
1 Je to vubec vhodna cisterna? Je to model od Pika podle popisku na krabici Csd Zas ep III.
2 Pokud konstrukci odpovida, co bych eventuelne mel vymenit krom obtisku abych ji mohl pouzit?
3 Kde pripadne u koho ty patricne komponenty zakoupit?

Prozatim diky. Cau Cipisek.

Re: vozy na modulech+ spřáhla

PříspěvekNapsal: pon 01 pro, 2014 5:57 pm
od milan ferdián
Model kotlového vozu Ra 864474 fa PIKO (NDR).Dle fota si s tím někdo již hrál :wink: .