Stránka 6 z 11

Re: Zababov - moduly N

PříspěvekNapsal: úte 08 bře, 2016 7:32 pm
od cipisekmp
Ahoj kolegove. Ja mam na modulu taky tunel a nad nim zriceninu hradu. Kolem byla hromada reci. Jednoho dne jsem obevil toto http://mapy.cz/letecka?x=18.0285229&y=49.0907581&z=17&l=0 . Kdyz si date turistickou mapu, tak jsou videt i vrstevnice. To nadlozi tam neni nijak silene a jeste je podle me primo nad tunelem kostel. Cipisekmp.

Re: Zababov - moduly N

PříspěvekNapsal: úte 08 bře, 2016 7:48 pm
od PajaF
Nadlozi podle vrstevnic 25m, v N je to zhruba 160mm. Na trati z Dolni Lipove na Pomezi je take tunel a nadlozi je asi 13 metru.

Re: Zababov - moduly N

PříspěvekNapsal: úte 08 bře, 2016 8:42 pm
od Jiřik
http://mapy.cz/letecka?x=15.2810893&y=4 ... id=1839082

Ledeč nad Sázavou. Tunel neprochází přímo pod hradem,ale pod hradním příkopem nad kterým je přístupový most do hradu...
http://mapy.cz/turisticka?x=15.2816043& ... id=1910307

Jiřik.

Re: Zababov - moduly N

PříspěvekNapsal: úte 08 bře, 2016 10:22 pm
od Vaclav86cz
Brumovskej tunel... Na ten jsem zapomněl jako na smrt... Tam už jsem hóóóóódně dlouho nebyl...

Jak jsem už jednou psal. To nadloží by mělo být cca 2x tak větší. Průjezdný průřez má na výšku 4,8 metru, takže 13 metrů nad je rozhodně více jak 2x 4,8 metru...
A pokud tam tunel je, tak určitě z dobrého důvodu...

Re: Zababov - moduly N

PříspěvekNapsal: stř 09 bře, 2016 10:57 am
od HonzaM
milan ferdián píše:Koukám a čtu,že jste si poradili v pohodě i beze mne :wink: .

Zatím se všichni soustředili na tunel, ale já jsem potřeboval také poradit jak řešit tu větší plochu před tunelem, jak ji oživit, co tam dát.

Re: Zababov - moduly N

PříspěvekNapsal: stř 09 bře, 2016 11:03 am
od sidlo

Re: Zababov - moduly N

PříspěvekNapsal: pát 11 bře, 2016 9:58 pm
od HonzaM
milan ferdián píše:Chřenovický mlýn....

Mezi "Chřenovickým mlýnem" a sousedícím modulem "Pod Hradem" nějak nepasuje krajina, chybí návaznost. Asi ty moduly k sobě nepatří.

Re: Zababov - moduly N

PříspěvekNapsal: pon 14 bře, 2016 8:36 pm
od milan ferdián
bartik.nsw píše:snazim se 70-80leta ale moc podkladu zatim nemam :-/

Tak já zítra k Ledečku a Ratajím,přihodím Kácov a potom sám uvidíš.

Re: Zababov - moduly N

PříspěvekNapsal: pon 14 bře, 2016 8:42 pm
od bartik.nsw
mam několik oskenovanych fotek stavby mostu přivadece k dalnici ale mam to jen v PDF a nejde mi to sem prilozit

Re: Zababov - moduly N

PříspěvekNapsal: pon 14 bře, 2016 8:43 pm
od bartik.nsw
milan ferdián píše:
bartik.nsw píše:snazim se 70-80leta ale moc podkladu zatim nemam :-/

Tak já zítra k Ledečku a Ratajím,přihodím Kácov a potom sám uvidíš.

Děkuji a jsem na to zvědav,už se těším :-)

Re: Zababov - moduly N

PříspěvekNapsal: úte 15 bře, 2016 6:51 am
od HonzaM
milan ferdián píše:Vždy jsem si myslel že v N-ku to bude modulově velké a ejhle jen na délku 1,7 m.

Jak vysoké bude nadloží u toho minimodulu s tunelem? Mohl bys Milane k navrhovaným modulům dávat takě zobrazení 3D nebo alespoň příčný řez v linii koleje? Důležité je to zejména u mostů a tunelů. Pouhé půdorysy neposkytují dostatečnou představu o modulech a lze jich nakreslit desítky - papír snese všechno.
V příloze jsou obrázky krásného modulu mého kamaráda. Je jasné, že pro představu o něm půdorys nestačí, důležité je vidět i konstrukci modulu. Pokud jďe o moduly - hlavním smyslem modulů je variabilita, umožňující používat na různých setkáních pokaždé jiné řazení modulů. Proto na modulech které stavíme dodržujeme zásadu u každého rozhraní používat dohodnutou foliáž, vzhled, aby v layoutu nepůsobilo nepřirozeným dojmem spojení dvou sousedících modulů. Jistěže by bylo na pohled pěkné mít z více modulů postavenu delší souvislou trať, ovšem pro tvůrce layoutu je nevýhodou, pokud by musel pro každé setkání takovouto sestavu ponechat jako celek. Více modulů navržených tak, že musí být sestaveny v dodrženém sledu představuje spíše segmentové kolejiště. Je to výborné napřiklad pro stálou expozici, jako je pražský Dům vláčků - tam by asi sestavu v několika předchozích příspěvcích ocenili a využili.

Re: Zababov - moduly N

PříspěvekNapsal: úte 15 bře, 2016 8:32 am
od Dusan
Myslím, že už po Milanovi chceš moc. Buďme rádi, za 2D, ale třeba se mýlím.

Re: Zababov - moduly N

PříspěvekNapsal: úte 15 bře, 2016 9:32 am
od rawen
Nezastírám, že sám si kladu otázku, zda bude Milanův projekt realizovaný. Asi má podobný význam, jako jeho knihy - inspirace, případně zakázkové práce podle konkrétního zadání.
Je to svým způsobem umění a papíru pro něj ztraceného lituji mnohem méně než peněz nalitých do moderních "abstraktních" hrůz a zvráceností.

Jinak, kdo tvrdí, že modul je rovný úsek anebo oblouk? Modulem může být cokoliv, co má na koncích normočela a splňuje pár dalších požadavků. Pokud mám správné informace, TTčkaři z Brna jdou podobnou cestou - výseky trati zakončené PP čely. Rozumná délka a tvar takovýchto soumodulí je potom Honzovou oprávněnou otázkou...

Co se týká 3D nebo řezů, v 95% procentech nejsou potřeba, snad krom naprostých laiků. Poučený modelář zná průjezdný profil a konstrukční možnosti. Zvláště na modulech, kde koleje leží v rovině. To v knihách I, II, III jsou mnohem zajímavější leč krásně pochopitelná terénní cvičení. :D

Radek

Re: Zababov - moduly N

PříspěvekNapsal: úte 15 bře, 2016 11:21 am
od Vaclav86cz
milan ferdián píše:
Vaclav86cz píše:Jsi si jist, že máš tu odbočku kolejově správně???

Václave ty mě zkoušíš co.
Zdroj : Posázavský pacifik/autor Mirek Kočovský


To bych si nikdy nedovolil
Vyhybka 101 a 102. Ty máš na modulu zakreslenou vyhybku 102. Vyhybka 101 se nachází na trati Ledečko - Bečváry - Kolín. Přesněji 217 metrů od vyhybky 102. A opticky přesněji šturc odvratné koleje končí u přejezdu s křížemi...
Trať směřující do Světlé nad Sázavou má vlastní zastávku hned za kolejovým rozvětvením. Vjezdové návěstidlo je kdesi před tímto nástupištěm. Druhá trať do Kolína má pak o kousek dále bývalou zastávku s nákladištěm Rataje nad Sázavou. Nevím, jestli kolej byla kusá směrem od Kolína a nebo byla zakončena vyhybkou a pak další vyhybka na odvrat. Nicméně z fotek dostupných na internetu je staniční budova totožná jako od Šikulů výpravní budova Adršpach, akorát zrcadlově otočená. Vjezdové návěstidlo je pak ještě před tímto bývalím nákladištěm se současnou zastávkou.
Ohledně zabezpečení nevím, jak to bylo dříve. Současná situace je taková, že v trojúhelníku, který tvoří ramena tratí a celkem vysoký svah je stavědlo St.1, které je zavázáno do zab.zař. stanice Ledečko. Možná to dříve byla samostatná dopravna, ale k tomu zatím nemám podklady. Odvrat se dříve dělal a to tak, že trať menšího významu měla odvrat na odbočce k trati většího významu. Vyjímky asi existují, o tom se rozhodně nebudu přít, ale základní zabezpečení spolu s návěstidlem je určitě odvrat. Možná by šlo použít i výkolejku i když nevím, jestli je to v dopravní a nebo traťové koleji možné. Já osobně jsem viděl 2 příklady že je a to při rekonstrukci stanice Ústí nad Orlicí, kdy směrem ne Choceň měla jedna kolej výkolejku a za ní plnohodnotné odjezdové návěstidlo. Dokonce jsme z této koleje odjížděli... A pak při zabezbepčení nedovoleného vjezdu na traťovou kolej Přerov - Prosenice a to po vykolejení nákladního vlaku v Prosenicích. Kousek za Přerovem byl terč a a za ním přenosná výkolejka... Moc pěkné... A pravděpodobně bych toto viděl jako nouzové, nebo dočasné řešení, než aby to bylo v naších zemích obvyklé řešení. Ale jak jsem psal, vyjímka mohla existovat, jen pouze o ní zatím nevím. :-)
Odkaz na plánky stanic z roku 2009. Minimálně kolejové schéma se tam dá vyčíst. Pak doporučuji google mapy a seznam mapy... Taky se z toho dá docela dost vyčíst.
http://iwan.eu07.pl/jw/john_woods2009/planky/

Re: Zababov - moduly N

PříspěvekNapsal: úte 15 bře, 2016 11:44 am
od PajaF