milan ferdián píše:Vaclav86cz píše:Jsi si jist, že máš tu odbočku kolejově správně???
Václave ty mě zkoušíš co.
Zdroj : Posázavský pacifik/autor Mirek Kočovský
To bych si nikdy nedovolil
Vyhybka 101 a 102. Ty máš na modulu zakreslenou vyhybku 102. Vyhybka 101 se nachází na trati Ledečko - Bečváry - Kolín. Přesněji 217 metrů od vyhybky 102. A opticky přesněji šturc odvratné koleje končí u přejezdu s křížemi...
Trať směřující do Světlé nad Sázavou má vlastní zastávku hned za kolejovým rozvětvením. Vjezdové návěstidlo je kdesi před tímto nástupištěm. Druhá trať do Kolína má pak o kousek dále bývalou zastávku s nákladištěm Rataje nad Sázavou. Nevím, jestli kolej byla kusá směrem od Kolína a nebo byla zakončena vyhybkou a pak další vyhybka na odvrat. Nicméně z fotek dostupných na internetu je staniční budova totožná jako od Šikulů výpravní budova Adršpach, akorát zrcadlově otočená. Vjezdové návěstidlo je pak ještě před tímto bývalím nákladištěm se současnou zastávkou.
Ohledně zabezpečení nevím, jak to bylo dříve. Současná situace je taková, že v trojúhelníku, který tvoří ramena tratí a celkem vysoký svah je stavědlo St.1, které je zavázáno do zab.zař. stanice Ledečko. Možná to dříve byla samostatná dopravna, ale k tomu zatím nemám podklady. Odvrat se dříve dělal a to tak, že trať menšího významu měla odvrat na odbočce k trati většího významu. Vyjímky asi existují, o tom se rozhodně nebudu přít, ale základní zabezpečení spolu s návěstidlem je určitě odvrat. Možná by šlo použít i výkolejku i když nevím, jestli je to v dopravní a nebo traťové koleji možné. Já osobně jsem viděl 2 příklady že je a to při rekonstrukci stanice Ústí nad Orlicí, kdy směrem ne Choceň měla jedna kolej výkolejku a za ní plnohodnotné odjezdové návěstidlo. Dokonce jsme z této koleje odjížděli... A pak při zabezbepčení nedovoleného vjezdu na traťovou kolej Přerov - Prosenice a to po vykolejení nákladního vlaku v Prosenicích. Kousek za Přerovem byl terč a a za ním přenosná výkolejka... Moc pěkné... A pravděpodobně bych toto viděl jako nouzové, nebo dočasné řešení, než aby to bylo v naších zemích obvyklé řešení. Ale jak jsem psal, vyjímka mohla existovat, jen pouze o ní zatím nevím.
Odkaz na plánky stanic z roku 2009. Minimálně kolejové schéma se tam dá vyčíst. Pak doporučuji google mapy a seznam mapy... Taky se z toho dá docela dost vyčíst.
http://iwan.eu07.pl/jw/john_woods2009/planky/