rawen píše:Takže přechod na Loconet zvažujeme, ale opatrně.
Tomu rozumím, u nás to bylo kdysi podobně, ale z analogu. A dodnes se na větší setkání třeba již Vratimov (což není nic moc velkého) podílí více zdrojů materiálu - centrála Digitrax, rozbočovač RLSCD - Martin, Spaxy - převážně majitelé stanic cca 9 kusů, LNBoxy + kabely OstraMo+Zababov, Fredy - majitelé lokomotiv cca 30-40 kusů.
K menším setkáním - jezdíme taky v klubu na modulišti s délkou cca 35 metrů, 4 stanice - něco jako např. zde
http://ostramo.parostroj.net/oa/2015_03_Ubahn/Ubahn_03_2015.html, na čem se to dá s Loconetem odjezdit?
Skutečnost která byla:
centrála od Zdena
3x booster Spax, takže moduliště rozděleno na tři úseky
15 LNboxů + kabely
Bylo tam 6x strojvedoucí + zálohy..., takže najednou připojených cca 10-12 Fredů, nasazeno cca 15 lokomotiv
Cena za materiál - centrála cca 2500 Kč, 3x Spax cca 4000 Kč + LNboxy a kabely, 15x Fred cca 11000 Kč, nejdráž vyjdou Fredy - kvůli počtu.
Pokud omezím počet současně přihlášných Fredů - tj. připojených k Loconetu na 8, odjedu to i na centrále Minibox za cca 1300 Kč.
Samozřejmě i Loconet není systém zrovna nejmladší a tak si sebou nese mnohá historická omezení, ale na druhou stranu to kam byl dotažen v rámci modulů, jeho rozšíření - v H0 pokrývá celou Evropu, proto byl pro nás před 12 lety jedinou možnou volbou.
Občas bývá problém dostupnost komponentů, byť jsou návody na samovýrobu dostupné, protože pokud se někdo ujme výroby, tak je to většinou stavba za cenu materiálu pro kamarády, komerčně se toho zatím nikdo neujal.
My jsme většinu komponentů získali v rámci samovýroby - "Zababov sobě" přičemž mnoho komponentů šlo mimo Zababov (za to jim díky) - výrobně se podíleli kamarádi jak z Česka tak i Slovenska, některé komponenty mám ze Slovenska od Zdena, které často razí svou cestu vývoje, ale centrála + ovladače OTO jsou již myslím dostatečně odzkoušené, pro doma ovladač Evka. Ve své sbírce Fredů mám i Freda od Fremo.
Ještě takové dle mne důležité důvody k použití Loconetu:
- použití adres lokomotiv do 9999 (adresy mohou být tedy pevně přiděleny lokomotivám, lidem, není nutno na setkání nějak zvlášť toto upravovat)
- na Fredu si strojvedoucí nemůže navolit adresu lokomotivy, ten je svázán s konkrétní lokomotivou (říkáme tomu klíče do lokomotivy, převzetím Freda přebírá zodpovědnost za stroj) - nehrozí tedy, že někdo rozjede svou nešikovností lokomotivu na druhé straně sálu a něco rozbije