Mcx píše:Co tak se vykašlat na posun na vlečce nějakou lokomotivou - pro provoz je to dost nezáživné a většinou to nikoho nebaví, co když loko vlečkového vlaku to přistaví na vykládkovou kolej a pak vrátkem se tahají na vykládací místo, v modelu se tam holt souprava postaví a .... dost, vrátky budou jen ... jako. Pak tam nikdo nebude muset trávit nezáživnou obsluhu přistavování stále stejných vozů na stále stejné místo.
A toto je chyba všetkých modulových koľají, že každý chce len "jazdiť" vlakmi a nikto nezakopne vôbec o vlečkovú dopravu. Práve na tomto modulovom koľajisku vidím šancu uplatniť lokomotívy T448 alebo čmeliaky. Keď nikto nebude jazdiť, tak aspoň spraviť tak, že elektrárenská lokomotiva pôjde pre vozy do stanice a sama ich odroluje k výsypkám. Následne tam môže stáť súprava x hodín pokým ho stroj zas neodtiahne do stanice. Čo sa týka súprav vozov samozrejme dve súpravy Wap bohatie stačia, ale zas ďalšie koľaje by som využil pre pár vozov Sas, Raj, Eaos a iné.
Podľa mňa strašne chýba v rámci modulov priemysel, posun vlečky a iné. Česť výnimkám, ale aj to je ako pivovar, píla, alebo kameňolom, kde je tak či tak jedna alebo dve koľaje, posun zabezpečí manipulačný vlak a koniec. Zhasla fajka ako sa povie slangovo.
Ale 1000 ľudí, 1000 chutí ako sa povie.
EDIT:
Prečo by mal vlak ČSD vojsť do podniku? Zvyčajne tieto veľké podniky majú predávacie koľajsiko, kde si priemyslový stroj prevezme svoju záťaž.
Nezabúdajte na klasické: Prechod na ČSD povolen! A keď sa už máme baviť o epoche, dostal som "napomenutie" ohľadom epochy a odsírenia. Takže epocha, v ktorej sa deje provoz je doba socializmu, doba megalomanská, doba, keď sa nešetrilo a veľké a malé podniky mali T448 a jazdili krížom krážom po stanici a šup do podniku. V podniku boli v tej dobe predimenzované koľajiská, niektoré s vlastnou zabezpečovacou technikou, takže ako priemyslový fanatik hovorím hor sa do toho