Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

Příspěvekod semza » pon 22 črc, 2013 7:04 pm

já netvrdím, že to je reálné ve skutečnosti, ale ty vlaky tam byly :-)
Stavba prvních modulů HO - trať 160
semza
 
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 19 lis, 2009 5:19 am
Bydliště: Plzeň - město

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

Příspěvekod E27 » pon 22 črc, 2013 7:12 pm

No diskusia sa ohľadom elektrárne rozbehla ako za socíka (pětiletka) :lol: dúfam, že sa tento projekt aj dotiahne do zdarného konca. Práce na stavbe sila prebiehajú v plnom prúde. :roll:
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

Příspěvekod Mcx » pon 22 črc, 2013 7:17 pm

Jinak ve Vratimově bylo na hlavní trati 10 párů Mn, Pn a obsluhy občas nestíhaly vše vyposunovat a sestavit (a spíše než ve skryťáku, tak ve stanicích na trati). Pak je ještě řešením "německý" model práce ve skryťáku - "ruční" posun - tedy sestavení vlaku ručním skládáním vozů položených na stoly, ale pokud chci mít vozy patinované, s detaily tak to zásadně odmítám a své vozy do provozu nedám.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2617
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

Příspěvekod Mcx » pon 22 črc, 2013 7:19 pm

Radší déle diskutovat a nechat si připomínkovat, než se pak škrabat za uchem, ...to kdybych věděl.... :roll:
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2617
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

Příspěvekod Mcx » pon 22 črc, 2013 7:25 pm

semza píše:já netvrdím, že to je reálné ve skutečnosti, ale ty vlaky tam byly

tedy nejde ani tak o realitu jako o kapacitu systému tratí moduliště a krmení všech nakládacích a vykládacích míst na modulišti, o správné dimenzování zátěží vlaků..... je to dlouho probíraný a diskutovaný problém se známky toho - po bitvě každý generálem - po setkání všichni věděli, jak to mělo být správně, ale těch kdo jsou schopni sestavit smysluplný grafikon pro střední a větší moduliště je na prstech jedné ruky
Ono to nějak bez bohatých zkušeností - modulových - nejde.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2617
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

Příspěvekod Vladimír_B » pon 22 črc, 2013 7:44 pm

O.t.: technologie elektrárny Třebovice - na šachtě Darkov se naloží 21 "Wapek" (Wa, Wap prostě pel mel) např. proplástkem a čmelík AWT (př. 770.508-0) je přes přípojnou stanici Louky na Olší odveze do stanice Ova-Svinov, kde se po "vyblbnutí" osobní skupiny za pomoci "pomocníka" strojvedoucího sune tkaloun do elektrárny, kde zřejmě vysypou, nebo vezmou prázdnou soupravu a pak si to i odtáhnou zpět. Frekvence zhruba vlak denně, příp. podle spotřeby. Někdy jedou přes Havířov, jindy přes Bohumín...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

Příspěvekod Mcx » pon 22 črc, 2013 7:49 pm

Jo, jo tak to už funguje minimálně 50 let, pouze předtím to byl čmelák ČSD :lol:
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2617
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

Příspěvekod mlha » pon 22 črc, 2013 7:51 pm

Mcx píše:Jinak ve Vratimově bylo na hlavní trati 10 párů Mn, Pn a obsluhy občas nestíhaly vše vyposunovat a sestavit (a spíše než ve skryťáku, tak ve stanicích na trati). Pak je ještě řešením "německý" model práce ve skryťáku - "ruční" posun - tedy sestavení vlaku ručním skládáním vozů položených na stoly, ale pokud chci mít vozy patinované, s detaily tak to zásadně odmítám a své vozy do provozu nedám.

dovolím si s Tebou nesouhlasit,u tohoto nákladního vlaku vůz do ruky nechytíš,v podstatě budeš jenom přepřahat HV z jednoho konce vlaku na druhý.Samotný Pn tě bude v grafikonu brzdit asi tak jak nějaký Os
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

Příspěvekod Mcx » úte 23 črc, 2013 4:21 am

mlha píše:u tohoto nákladního vlaku vůz do ruky nechytíš

Milane, to byla obecná poznámka k organizaci nákladní dopravy na modulišti.

mlha píše:Samotný Pn tě bude v grafikonu brzdit asi tak jak nějaký Os

jo někteří lítají i s náklady jak kdyby to byl rychlík :lol: , ale je to jednoduché, vím že přes stanice velikosti jaké používáme a s ovládáním jaké používáme protáhnu při grafikonu 12 hodin, 1:5 (déle než těch 2,5 hodiny to kontinuálně většinu lidí nebaví, je to i fyzicky a psychicky i náročné, zejména pro obsluhy stanic) okolo 30 vlaků po jednokolejné trati (je to dáno rychlostí vlaků, časem pro křižování, posunem Mn vlaků, časem na telefonickou komunikaci....., na trati řízené podle D3 je to méně) no a pak mám na výběr, co tam pošlu....

Ale to už je diskuze vzdalující se elektrárně a pokud chce mít cipísek skládku uhlí, tak dejte elektrárnu kolmo na vlečkové kolejiště (bude ji tam jen kousek) a vedle skládku uhlí (stejně se to tam valí dopravníkem), taky kousek, který se vejde na rozumnou šířku modulu, protože rozvěšovat vozy přes vysoké budovy a skládky není zrovna to pravé ořechové a natahovat se tam přes 75 široký modul taky ne :lol:

A nejlépe kdyby se vám tam vešla chladící věž, tak aspoň každý pozná elektrárnu :D
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2617
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

Příspěvekod cipisekmp » úte 23 črc, 2013 5:18 am

Ahoj, ja kdyz jsem si ted procetl diskuzi, tak uvazuji nad tim, jestli jit vubec cestou "jednouceloveho" vleckoveho arealu. Jestli neudelat areal kde bude sidlit X firem a bude se tam dat dovest X ruznych druhu vagonu pro posun. Jde me o to, ze pokud by se v elektrarne melo neco dit, tak by tam musel dojet a vzapeti odjet vlak v intervalu 20 - 30min realneho casu. Neocekavam ze vic casu zabere odstoupeni od soupravy, objeti a najeti na prazdne vagony a vyjeti ven. Dale je tam prace uz jen rozdeleni plne soupravy do dvou pulek a jeji vysypani. Pokud se tam dostane vlak 2* za 2,5 az 3 hod, tak se tam asi moc dit nebude. Ale kdyz ten areal bude slozitejsi, tak kdyz tam dojede manipulak s X ruznyma druhama vagonu a ty se budou mit rozposunovat do X ruznych vlecek, tak bude zabava urcite na delsi dobu. V jezdeni mimo fremacke pravidla tj na nasich vnitroklubovych setkanich, se tam vlak "plny" uhli dostane rychle, jen se otoci ve smycce na nejakem dalsim nadrazi, kdyz vemu realitu projede nejakych 30m trati a projede 3 nadrazi a to same zpet a je v elektrarne znova, ale pri jezdeni dle pravidel frema a grafikonem to bude asi problem. Dostat tam vlak dvakrat z ty 2-3 hod bude asi opravdu nuda.
Jinak k vlastnimu arealu, v noci na nocni jsem koketoval s myslenkou napojit v pravo areal na dvoukolejku (stejne tam jsou dve koleje vedle sebe) a v levo jak je ta horni vytazna kolej, tak tu nezatacet dolu ale nahoru k horni strane modulu a prejet ocelovym mostem dopravni kolej a met moznost pokracovat s vytaznou koleji dal pridanim modulu sire trati. Vyskovy rozdil tam urcite je dostatecny +- 18cm a prodlouzila by se tim vytazna kolej. Jeste je tam jedna zalezitost prozatim nezminena a to, ze to soumoduly by melo poslouzit jeste i k vyrovnani vysky nasi podjizdecky, ktera je o nejakych 12cm niz nez bezna uroven nasich koleji tj 100cm. Takze tam asi pribude v patricne vzdalenosti od spodniho zacatku stoupani vyhybka smerem do leva, tak aby byla v te vysce 12cm od spodu a tam bude pokracovat trat pri jezdeni na nasi vysce. Protoze tech 18cm, ktere potrebujeme na dorovnani vysky 100/130 uz by bylo zas moc a pri jezdeni samostatne by jsme ten areal asi nemohli moc vyuzivat a tudiz i to protistoupani by bylo spatne vyuzitelne. To jen tak naokraj. Otazkou je jak by tam meli byt pak ty kryci vyhybky kdyz v jednom pripade bude hlavni trat rovne a pri jine sestave do odbocky tak to netusim.
Jinak jak psal Milan C. tak podle me je ten areal primarne urceny na vysypani uhli,(dokonce jsem nekde vydel ze meli pod modulama urezane PET lahve a do nich opravdu neco sypali) tak by tam to uhli byt proste melo, ale jestli nebude, tak nebude. Moze tam byt klidne sklad skody MB chi.
Ahoj jdu lezat. Cipisekmp.
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1582
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

Příspěvekod E27 » úte 23 črc, 2013 5:49 am

Ahoj, tak čo tak postaviť menšiu cementáreň cipisekmp?
Vozy Wap s uhlím sú reálne tiež, Raj vozy, Z-tkové vozy a iné.
A to by som Vám vedel postaviť tú cementáreň celú tak, aby spĺňala podmienky modulu. V prípade úvah, že cementáreň alebo vápenka má aj lom, má, ale nemusí byť hneď pri nej.
Len nerobte prosím z toho logistický park alebo sklady, to by som bol smutný.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

Příspěvekod Mcx » úte 23 črc, 2013 6:17 am

Tak úvahy u nás dopadly podobně :) a vápenka má již více jak rok nachystáno dřevo - kostry modulů.

Obrázek

Bylo k tomu napsáno toto:
Nakonec bylo rozhodnuto z důvodu využitelnosti dalších řad vozů (Raj, Sasz, Utz a dalších na přepravy sypkých hmot) na modulišti o průmysl na zpracování vápence a výroby cementu, tedy podnik něco jako CEVA. Jako předloha byl zvolen závod zpracování vápence, dnes firma OMYA, který se nachází u zast. Lipová Lázně – Jeskyně, dříve pouze Na Pomezí. Druhým předlohovým vlečkovým kolejištěm je vlečka závodu na zpracování sádrovce v Kobeřicích, ze kterého bude čerpáno především při stavbě budov. Vlečkové kolejiště je koncipováno tak, aby bylo možné objetí soupravy, obsahuje dvě nakládkové kusé koleje a jednu krátkou vykládkovou na vykládání výsypných vozů pro návoz uhlí do kotelny (opět padlo rozhodnutí především z důvodu využití vozů Wa a Wap).
Vlečkové koleje jsou poměrně krátké cca 1,4 m, avšak prozatimní skušenosti z provozu modulišť hovoří spíše pro menší vlečkové areály, jelikož "nakrmení" velkých vlečkových areálů na modulišti je velice obtížné a také musí mít trvalý vlečkový posun, zato menší vlečku obslouží lokomotiva s manipulačním spíše vlečkovým vlakem z nejbližší vlakotvorné stanice.
Moduly budou mít variantní uspořádání s vložení zast. Na Pomezí, případně taktéž jako odbočka Morava, možnost připojení na dvojkolejnou trať přes normalizované rozhraní 2E99. Kolejivo PECO Code 75 s výhybkami Tillig EW3 s přestavníky Tillig. Ovládání bude pultové s uzávěrem traťových vyhýbek, bez možnosti ovládání vjezdových návěstidel (nejsou součásti projektu), aby nemusel být modul na modulišti obsazen trvalou obsluhou.
Naposledy upravil Mcx dne úte 23 črc, 2013 7:52 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2617
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

Příspěvekod Ferda » úte 23 črc, 2013 9:14 am

Mcx píše:
cipisekmp píše:ja si myslim ze by to vysypavani uhli probihalo kontinuelne. Pomalym posunem.

no Falls se ovládá vysypávání z plošiny vozu, tak někdo tam musí vylézt, vozy jsou spojené žlutým napájecím potrubím na 5 bar, otočením trojcetného ventilu otevře všechny čtyři klapky - tj délka něco přes 8 metrů, jak dlouhá by musela být výsypka aby se vždy trefil ??? a kolik lidí by tam muselo být ??
Myslí, že takto se to nedělá.

Budeš se divit, ale dělá, nebo spíš bych měl napsat dělalo. Obsluha byli 2 lidé, kteří se většinu šichty nudili. Vzduchem ovládané WAp se vysypou během 3 sekund a trefit se do 15-18 m dlouhého roštu není problém. Zvládali to i v případě, že nebyla dost dlouhá hadice a foukal se každý 1, nebo 2 vozy zvlášť.
WA vozy se otvíraly ručně po půlkách a pokud jel vrátek dostatečně pomalu, tak to ti dva zmákli taky. Omezením byla spíš velikost "šuta".
Najednou se dalo vyložit maximálně 4-6 vozů (5 až 15 minut práce) a pak se čekalo, až se šuto zase vyprázdní (mnohdy i půl směny :roll: ).
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

Příspěvekod mlha » úte 23 črc, 2013 9:28 am

Jak jsem už tady napsal,modul elektrárny je stavěn kvůli našemu klesání/stoupání a výškovému rozdílu 30 cm.Uvažovali jsme co bude lepší,jestli krajina nebo nějaký areál.Pro mě vychází líp průmyslová vlečka než krajina,navíc je tady možnost nějakého děje.Cementárnu jsem zavrhl už dávno,tu má v plánu Ostramo jak píše Mcx a pokud na modulišti chybí místo pro vykládku vozů Wap,proč tu elektrárnu/teplárnu neudělat.Jestli se do ní na setkání bude zajíždět dvakrát za den tak to bude stačit.Jde o použití klesání a vytvoření terénu v jinak placatém layoutu
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

Příspěvekod Mcx » úte 23 črc, 2013 11:15 am

mlha píše:modul elektrárny je stavěn kvůli našemu klesání/stoupání a výškovému rozdílu 30 cm


ale to jo, pouze to byla debata o tom, že je to modelářsky obtížně zvládnutelný areál, nebo spíše náročný na tvorbu, což mně jako doplněk k tomu klesání nesedí, tam bych udělal nějaký jednodušší a s elektrárnou se vyřádil někde kde mne nebude limitovat výškový rozdíl.....

Jinak to postavte jak chcete, jezdit na tom půjde.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2617
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků