Stránka 1 z 36

Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: ned 14 črc, 2013 5:51 pm
od milan ferdián
Modul tepelné elektrárny NESYTY pro Slovácko.Šitá trať za elektrárnou klesá z hodnoty 180 na +/-0.

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: ned 14 črc, 2013 5:54 pm
od mlha
Kua to je fofr,krasavec Milane

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: ned 14 črc, 2013 6:13 pm
od cipisekmp
Ahoj, chi myslim ze na dlouhe zimni vecery bude o zabavu postarano. Ty budovy pokud by meli k necemu vypadat, tak ty daji prace.
Diky za planen Cipisekmp.

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: ned 14 črc, 2013 9:04 pm
od Vladimír_B
Zdravím, konečně rozumný modul. :D Dost bylo pasoucích se krav! Jen bych měl (jako obvykle) pár připomínek, návrhů.
Pro budovu vlastní strojovny by byla pěkná předloha Ostrava Třebovice http://www.mapy.cz/#!x=18.211204&y=49.8 ... 9&o=3&rp=m
Na vlečce by to chtělo výtažnou kolej alespoň na 10Wa+loko. Na posun stačí i T334.0 II. Ve Veleslavíně měli třeba Kalugu...
Vlečka může mít jen jednu halu vysypávání (s nebo bez rozehřívání), nebo mít zvlášť halu na rozehřívání souprav. http://www.mapy.cz/#!x=13.343784&y=49.7 ... 9&rp=m&o=2
Vlečka může být doplněna stáčecí stanovištěm TTO (mazutu), nebo chemikálií, které se používají na výrobu DEMI vodu (destilka je proti tomu špinavá :-)).

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: pon 15 črc, 2013 6:32 am
od Petr Berka
Milane, vypadá to pěkně, jen by mi zajímalo, jak vychází ta první výhybka (z trati), zda není ve vrcholovém oblouku. Je konec (traťové) koleje na čelo modulu kolmý v obou osách (tzn. i vodorovný?)

Jinak doporučení pro H0 hovoří takto:
- Změna sklonu se děje údolním nebo vrcholovým obloukem o délce 180mm/10promile
- Výhybky nesmí být v údolním nebo vrcholovém oblouku

Co bylo důvodem pro angličana na levé straně? Remíza by se dala napojit i z objízdné koleje.

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: pon 15 črc, 2013 6:53 am
od milan ferdián
Petr Berka píše:Milane, vypadá to pěkně, jen by mi zajímalo, jak vychází ta první výhybka (z trati), zda není ve vrcholovém oblouku. Je konec (traťové) koleje na čelo modulu kolmý v obou osách (tzn. i vodorovný?)

První výhybka není ve vrcholovém oblouku.Konec traťové koleje kolmé na čelo je jen na pravé straně.

Petr Berka píše:Jinak doporučení pro H0 hovoří takto:
- Změna sklonu se děje údolním nebo vrcholovým obloukem o délce 180mm/10promile
- Výhybky nesmí být v údolním nebo vrcholovém oblouku

Měl jsem k dispozici původně jen 4,8m.Výškový rozdíl 18,0 cm navazuje na další klesající díl,který má výškový rozdíl 12,0 cm,tedy celkově 30,0 cm.Výhybka na levé straně,jak jsem již psal,není uložena na vrcholovém oblouku.Viz na výkresu T.K. (červená barva).Poměr klesání je 1:32.
Petr Berka píše:Co bylo důvodem pro angličana na levé straně?

Krytí širé tratě.
Petr Berka píše: Remíza by se dala napojit i z objízdné koleje.

Toto řešení jsem nechtěl.Důvod,předávací lokomotiva může z jakékoliv koleje odstoupit na kolej kde se nachází remíza vlečkové lokomotivy,provede objezd po objízdné koleji,vjede přes angličana do šturcu a zpět najede na připravené prázdné vozy.A opět vlečková lokomotiva může přímo z této koleje na jet na jakoukoliv vlakovou soupravu loženou uhlím a záhají přistavování vozů do bunkru přes výtažnou kolej,aniž by rušila případný příjezd další vlakové soupravy.

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: pon 15 črc, 2013 7:00 am
od Petr Berka
Díky, už je mi to jasné. Takže elektrárna půjde v layoutu použít jedině s navazujícím dílem se stoupáním.

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: pon 15 črc, 2013 7:07 am
od milan ferdián
Petr Berka píše:Díky, už je mi to jasné. Takže elektrárna půjde v layoutu použít jedině s navazujícím dílem se stoupáním.

Přesně,jiné umístění v layoutu není.

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: pon 15 črc, 2013 7:57 am
od milan ferdián
Vladimír_B píše:Zdravím, konečně rozumný modul. :D Dost bylo pasoucích se krav!

Chudák krávy :mrgreen:
Vladimír_B píše:Na vlečce by to chtělo výtažnou kolej alespoň na 10Wa+loko. Na posun stačí i T334.0 II. Ve Veleslavíně měli třeba Kalugu... Vlečka může mít jen jednu halu vysypávání (s nebo bez rozehřívání), nebo mít zvlášť halu na rozehřívání souprav. http://www.mapy.cz/#!x=13.343784&y=49.7 ... 9&rp=m&o=2
Vlečka může být doplněna stáčecí stanovištěm TTO (mazutu), nebo chemikálií, které se používají na výrobu DEMI vodu (destilka je proti tomu špinavá :-)).

To už je věcí Slovácka,zda přidají další modul pro prodloužení výtažné koleje.Co se týče přidáním dalších kolejí,to už by se musela šířka modulu zvětšit z původních 60,0 cm na širší.

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: pon 15 črc, 2013 10:58 am
od Rozsíval Jaroslav
To by jim nemuselo projít dveřma. :lol:
Konec srandy. Měse to líbí. Pokud se vám podaří udělat funkční i tu samovýklopnou rampu,tak to bude paráda.Doufám, že se do příští výstavy v Hluku dám dohromady a přijedu se podívat, jak jste na tom.
Letos se proti mě spikly okolnosti, takže jsem nemohl.
Jarda

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: pon 15 črc, 2013 12:29 pm
od Houmr
Konečně si myslím, že i toto by mohl být velice pěkný námět na domácí kolejiště, třeba to i trochu zkrátit, ale provozně by to bylo dost zajímavé.

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: pon 15 črc, 2013 1:00 pm
od _pavel_
Houmr píše:Konečně si myslím, že i toto by mohl být velice pěkný námět na domácí kolejiště, třeba to i trochu zkrátit, ale provozně by to bylo dost zajímavé.

Určitě by to byl pěkný námět i v kratší - domácí - verzi. Jenže... U nás se zatím toto moc pod kůži nedostalo a asi dlouho nedostane.
"Na co velká vlečka, akorát to zabírá místo na další mosty, tunely....." že jo.
Stejně to na téměř každém kolejišti skončí u toho nějakého posunu, protože jízda stále dokola časem omrzí.

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: pon 15 črc, 2013 2:12 pm
od cipisekmp
Ahoj, teoreticky si muzeme dovolit klidne pouzit na setkani jen tuto sestavu modulu protoze muzeme za nej na spodni strany vlozit trebas dva tratove moduly a pak koncovou stanici. Mame stavitelne nohy takze i takhle by to slo. Samozrejme primarne je to urceno aby jsme dokazali sjet z "mezinarodnich" 130cm na "slovackych" 100cm a nemuseli mit vsechny nohy stavitelne a aby byla nejaka zmena.
Co se tyce rychlosti stavby, stlouci moduly, polozit koleje a modul "zfunkcnit" neni tak velky problem, problem je, aby pak to nasledujici k necemu vypadalo a toho se obavam ze je to na hooodne dlouho, kor s moji nespokojenosti. Udelat krabice jako budovy jde samozrejme rychle, ale udelat trebas nejakou otevrenou trafostanici a pod, to je na rok prace.
Ta puvodni cast toho klesani by mohla byt videt uz letos v Hluku pokud ji strujce layoutu do nej umisti.
Ahoj Cipisekmp.

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: úte 16 črc, 2013 6:15 am
od E27
Vždy ma poteší, keď sa ide stavať nejaký vlečkový areál :)
Ak by ste potrebovali niečo vyrobiť pre priemysel, som k dispozícií :wink:

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: úte 16 črc, 2013 6:27 am
od Dan Buchtela
Myslím, že řada ohlasů na tento námět je dalším argumentem pro Milana pro přípravu knihy Plány kolejišť - vlečkové areály :-)