žst.Hrušovany nad Jevišovkou_TT/1:120

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

žst.Hrušovany nad Jevišovkou_TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » pát 12 črc, 2013 4:23 pm

Vždy když se potkám s webem od Lubomíra s jeho Hevlínem,vždy mi vytane vzpomínka na žst.Hrušovany nad Jevišovkou,kde jsem v dávném mládí pravidelně cestoval do nedalekých Hrabětic.A protože pěšky do cíle jsem byl vždy dřív,nejezdil jsem Hurvínkem a nevystupoval na stejnojmenné zastávce Hrabětice.Ale vždy jsem se zastavil na přechodové lávce a na chvíli sledoval cvrkot této stanice,kde pára měla ještě svoje slovo,byť už se blížil její konec.
A protože stanička Hevlín mi připadala jako sirotek,navrhl jsem modul této stanice pro sdružení Moduly Brno,byť její realizace asi bude v dnešní době scifi,ale kdoví :mrgreen:
Přílohy
Hrušovany nad Jevišovkou .jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: žst.Hrušovany nad Jevišovkou_TT/1:120

Příspěvekod Lubomír » pát 12 črc, 2013 5:55 pm

Jejdamana Milane, to jsi mi udělal nepopsatelnou radost! Jen mám malou připomínečku, bylo by veliká škoda neznázornit tak zajímavý objekt, jako je čerpárna a třeba i s přilehlým rybníkem, byť třeba uměle přiblíženým ke stanici, než je v reálu. Znázornit Hrušovany by bylo jako klubový projet perfektní, stanice sama o sobě zas tak strašně velká není, myslím, že největší užitečná délka koleje je nějakých cca 460 m. Apropóo, kolik mají Mutěnice? Nebo Čejč? Jedinou výhradu mám k této staničce, že zde není žádná anglická výhybka, kterou bych chtěl někdy na kolejišti použít. Třeba v Moravských Bránicích je poměrně zajímavá dvojitá kolejová spojka se dvěma anglickými výhybky na jednom konci. Hrušovany ovšem poskytují mnohem větší množství zajímavých budov, včetně depa. Od většiny z nich mám i podklady. U nás v klubu je však trochu nevole dělat velké projekty, pročež se všichni bojí, že by si vylámali zuby. I já se bojím, sám mám velice málo volného času, zejména teď v létě. Ale věřím tomu, že časem je zlomím... :D Anebo se do toho pustím já sám, až půjdu do důchodu. Buď Bránice nebo Hrušovany.
Takže Milane, ještě jednou, DĚKUJI! Kdybys potřeboval jakékoliv podklady, neváhej se obrátit. Rád pomohu.

P1010315.JPG
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: žst.Hrušovany nad Jevišovkou_TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » sob 13 črc, 2013 7:41 am

Lubomíre děkuji,že jsem tě potěšil.Co se týče podkladů,samozřejmě zájem mám,ale já se včas ozvu.
Ještě doplnění informací k modulové stanici.Všechny příjezdové oblouky tratí mají stejný poloměr a to R1250 mm.Tím je dána i konstrukce obloukové výhybky.Základ jsem vzal EW3/12°,kterou jsem transformoval na tyto parametry.Vnější oblouk R1250/9°28´ a vnitřní oblouk R546/21°28´,všechny tečny 103,5 mm.Užitná délka nejkratší koleje 9 a 11 je od námezníku k námezníku 2140 mm.Použité výhybky 12°jednoduché a symetrické.Dvě dvojité kolejová spojky vzniknou již individuální stavbou za použití kolejových komponentů daného výrobce kolejiva.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: žst.Hrušovany nad Jevišovkou_TT/1:120

Příspěvekod airwar » sob 13 črc, 2013 6:43 pm

Lubomír píše:U nás v klubu je však trochu nevole dělat velké projekty, pročež se všichni bojí, že by si vylámali zuby.


Já bych neřekl že nevole, spíše bych řekl, že máme všichni celkem rozum a podle toho modelaříme.

A ono je také otázka co to je velký a co malý projekt...to co děláme, tím myslím trať 255 a přilehlé trati je samo o sobě velký projekt, a myslím že i třeba Tomášovo Kobylí, tak jak je pojal je celkem velký projekt. Možná ne na počet kolejí a vyhýbek, ale tím jak jsou zpracovány. Sám jsem ti tím prošel u svého domácího projektu, ztvárnit velkou stanici bez rozměrových kompromysů není tak jednoduchá jak se zdá.

A u modulovky musíš zohlednit i přepravní možnosti...Mutěnice jsou celkem malá stanice, ale i tak mám problém je naložit do vozu Škoda Felicia Kombi a to nemluvím o tom, že budu ještě asi 4 ks modulů k stanici dodělávat.

Další aspekt je použití stanice doma o což usiluji...holé Mutěnice i při délce kolem 4 metrů s přivřením obou očí doma nějak upotřebím...jak bych v domácím projektu využil Hrušovany s délkou od vyhýbky k vyhýbce bez mála 9 metrů si reálně neumím představit.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: žst.Hrušovany nad Jevišovkou_TT/1:120

Příspěvekod mizl » sob 13 črc, 2013 8:10 pm

airwar píše:... A u modulovky musíš zohlednit i přepravní možnosti...Mutěnice jsou celkem malá stanice, ale i tak mám problém je naložit do vozu Škoda Felicia Kombi a to nemluvím o tom, že budu ještě asi 4 ks modulů k stanici dodělávat. ...


Trochu mimo téma, ale nedá mi to:

Kluci ... proč si všichni stěžujete na nedostatek místa v automobilu ???
Tak si nekupujte malá auta a kupte rodinné velké vozidlo ... :mrgreen:

Michal

Ps: Doufám, že se někdo neurazí ... Berte to spíš jako legraci :wink:
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: žst.Hrušovany nad Jevišovkou_TT/1:120

Příspěvekod airwar » ned 14 črc, 2013 7:37 am

mizl píše:
airwar píše:... A u modulovky musíš zohlednit i přepravní možnosti...Mutěnice jsou celkem malá stanice, ale i tak mám problém je naložit do vozu Škoda Felicia Kombi a to nemluvím o tom, že budu ještě asi 4 ks modulů k stanici dodělávat. ...


Trochu mimo téma, ale nedá mi to:

Kluci ... proč si všichni stěžujete na nedostatek místa v automobilu ???
Tak si nekupujte malá auta a kupte rodinné velké vozidlo ... :mrgreen:

Michal

Ps: Doufám, že se někdo neurazí ... Berte to spíš jako legraci :wink:


Neboj přepravní možnosti řešíme...ale jsem prakticky uvažující člověk takže hodlám koupit takový vůz jež bude dostačovat na 99% přepravní potřeby, a zároveň bude cenově dostupný, hospodárný, skladný atd. Takže počítám do budoucna s vozem kombi nižší střední až střední třídy - pro příklad řekněme že rozměru Octávia Combi. To je dle mě auto rozměrově vhodné pro čtyřčlenou rodinu.

A přepravu modulů na sraz budu řešit tak jako Mirek od nás z klubu - moduly budou v přepravních bednách a povezu je na dostatečně velkém zaplachtovaném vozíku. Tohle řešení mě příjde mnohem rozumnější a také k šetrnější, než kupovat nějaký zbytečně velký a drahý vůz, který bude po většinu roku přítěží.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: žst.Hrušovany nad Jevišovkou_TT/1:120

Příspěvekod mlha » ned 14 črc, 2013 5:47 pm

Do oktávky zadníma dveřma naložíš rozměr 90x60 cm,délka dle potřeby
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: žst.Hrušovany nad Jevišovkou_TT/1:120

Příspěvekod mizl » ned 14 črc, 2013 5:55 pm

Když už se to tady zvrhlo na diskuzi o autech (kterou jsem vyvol já :oops: ), tak já mám Ford Galaxi. Je to poměrně velké rodinné auto s možností přepravit až sedm osob. Je ho předností jsou vestavěné autosedačky na zadních sedadlech a otočné přední sedadla o 180°. Prostor jak pro cestující, tak pro moduly. Prostě místa, že by se dalo ve voze tancovat.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: žst.Hrušovany nad Jevišovkou_TT/1:120

Příspěvekod airwar » úte 16 črc, 2013 5:41 pm

mizl píše:Když už se to tady zvrhlo na diskuzi o autech (kterou jsem vyvol já :oops: ), tak já mám Ford Galaxi. Je to poměrně velké rodinné auto s možností přepravit až sedm osob. Je ho předností jsou vestavěné autosedačky na zadních sedadlech a otočné přední sedadla o 180°. Prostor jak pro cestující, tak pro moduly. Prostě místa, že by se dalo ve voze tancovat.

Michal


Tak přepravní možnosti jsou u modulů klíčové. Já jsem pokud jde o vůz prakticky založený, takže vždy kupuji takový vůz jaký potřebuji, když jsem byl singl nebo z přítelkyní stačil bohatě Renault Tvingo, Feldu jsem kupoval následně když byla potřeba vozu ktarým i něco přepravím při stavbě chaty či RD, už ji mám 15 let a zatím naprostá spokojenost, řekl bych že už si na sebe vydělala. :D Díky tomu že přišly děti logicky zvažuji něco konfortnějšího, ale moje uvažované maximum je jak jsem psal vůz nižší střední třídy, díky tomu že poslední tři roky mám dobrou zkušenost z "korejci" jsou moji favoriti KIA Ceed či Hyundai I30 - oba ve verzi kombi budou nepochybně ideální pro rodinu, ale nedostatečné pro modulovku, kde budu potřebovat přepravovat cca. 2 metry krychlové zavazadel.

Naštěstí Mirkovy bedny a jejich přeprava na přívěsném vozíku jsou v tomto myslím naprosto ideální řešení, pořízení tažného zařízení je celkem levná a především praktická záležitost s v dnešní době není problém vozík potřebného objemu zakoupit či vypůjčit, kamarád ve firmě například disponuje zaplachtovaným vozíkem o oběmu 5 metrů krychlových (což je v TT minimálně 30 modulů). Takže větší kapacitu vozíku bude moci případně využít i další modulář z klubu.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy


Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků