Stránka 1 z 1

Koncová stanice "Snílkov" - Stavba ukončena

PříspěvekNapsal: ned 27 led, 2013 4:06 pm
od wendycrx
Zdar kolegové modeláři.Po delší pauze bez "kolejí" jsem to nevydržel a začal budovat kolejiště,resp moduly.Jelikož nemám ještě pevné místo na kolejiště tak jsem zvolil právě moduly..
Námět je provoz v koncové stanici,pro mne jako modeláře co má raději ruch ve stanici než kochání se na soupravy v krajině ani jiná varianta v úvahu nepřipadala.Stanice byla zvolena na posun ale také osobní doprava zde nebude zanedbatelná.Koncept stanice bych viděl jako např. stanice Vrchlabí,Svoboda nad Úpou nebo takové Luhačovice.Ve stanici bude sklad,velká rampa na nakládání osobních automobilů,kovošrot.Zvažuji ještě vedle staniční budovy dát poštu.Ranní Os/R by přivezl poštovní vůz a večer by se vůz odvezl...ale to je zatím jen úvaha.Nebude zde chyběl ani malá remízka ( nevím jestli funkční nebo zarostlá )
Provoz Os vlaků bude zajištovat řada T478.2(1) společně s řadou T478.3... Určitě by bylo vhodnější provozovat motorové vozy jako M152 nebo M240 ale ty na mém kolejišti takové uplatnění mít nebudou,bohužel kolejiště nafukovací neni.
Stanici jsem původně plánoval jako úvraťovou s odbočkou někde na dalším modulu,no uvidíme jak to bude dál,stále to jako úvraťová stanice být může.
Za nějaké vaše nápady a názory předem díky.
http://wendycrx.rajce.idnes.cz/nastenka


P.s. Milane,ano je to opět dřevotříska..... :D

Re: Koncová stanice "Snílkov"

PříspěvekNapsal: ned 27 led, 2013 5:18 pm
od mlha
Ahoj,pokud tyto moduly budeš stěhovat nebo vozit na setkání,tak bych přemýšlel o zúžení té velké ramy mimo hrany modulu,Tvé řešení je hodně náchylné na její poškození při přepravě.Nevím,co na to řeknou železniční odborníci,ale já bych tu kolej do remízy nechal rovnou,to samé bych udělal i s vlečkou kovošrotu.

Re: Koncová stanice "Snílkov"

PříspěvekNapsal: ned 27 led, 2013 7:01 pm
od wendycrx
mlha píše:Ahoj,pokud tyto moduly budeš stěhovat nebo vozit na setkání,tak bych přemýšlel o zúžení té velké ramy mimo hrany modulu,Tvé řešení je hodně náchylné na její poškození při přepravě.Nevím,co na to řeknou železniční odborníci,ale já bych tu kolej do remízy nechal rovnou,to samé bych udělal i s vlečkou kovošrotu.



Nene,převážet se nic nebude,je to čistě jen mé domácí kolejiště.Moduly jsem zvolil jen proto že teď neni místo na větší kolejiště.
Ta kolej do remízy byla původně rovná,ale vychází to pak hodně na hranu desky a proto jsem to dal takto.Ten kovošrot je vlastně to samé,kdybych jí dal rovně ( určitě lepší varianta,to bez debaty ) tak neznázornim tolik "bordelu"...

Ještě jsem zapoměl doplnit rozměry. 2x 40x100cm. Tak že na 2metrech udělat nějakou stanici která poskytne "zábavu" je celkem problém...měl jsem načrtek stanice do mírného oblouku,ale tam je zase problém se zapojováním vozů....

Re: Koncová stanice "Snílkov"

PříspěvekNapsal: ned 27 led, 2013 7:07 pm
od Vladimír_B
Ahoj, i když nejsem kalený do modra, tak bych měl pár připomínek. Počet staničních kolejí je tak akorát k provozu. Na první pohled mi stanice přijde přešturcovaná. :D Právě protože je tam málo šturců přidal bych ještě jeden dlouhý :D vedle traťové koleje (a strojovky), který by mohl sloužit jako výtah, ale i na odstavování Os soupravy.
Výtopnu (strojovku) bych udělal klidně dvoukolejnou na dvě Barči vedle sebe (Dobříš). Máš plně motorový provoz, tak nepotřebuješ dlouhé topírenské koleje. Za odvratovou výměnou dát další a mezi dvěma kolejemi do hajcu může být výdejní stojan nafty. Tedy pokud by lokomotivy strojovky zajišťovaly provoz na trati, při motorovém provozu obratovou výtopnu nepotřebuješ. Nebo by si mohl strojovku napojit přímo jako ten druhý šturc u skladu, pak by mohla být kolej rovná.
Problém bych viděl v manipulační koleji u budovy. Pokud ti bude stát na této koleji poštovní vůz, jak budeš dělat obsluhu "Mototechny"? Nebo jen po pár vz? Možná bych tu skladovou kolej napojil o kus blíž k výpravní budově a umístil k ní poštu. Možná by stačilo mít u rampy na auta jen jednu kolej. I na druhém zhlaví by si měl míti stanoviště výhybkáře. A jaké plánuješ návěstidla? Jedna skupinová odjezdová mechanika by mohla stačit.
Rozmlouvat Ti velké soupravy nebudu, ale co je takhle kombinovat s motory? Může to být třeba motůrek z blízké lokálky, který se jede opít naftou do strojovky/na údržbu, nebo bývalo zvykem nasazovat motůrky na méně vytížené vlaky, např. v dopoledním sedle. Nebo třeba z Plzně jezdil "flamendr" do Klatov ve složení 831+Postw. Ráno se pošťák vracel v závěsu klasiky.
Př. před osmou by přivezla Barča školní vlak, mašinu dáš do depa, soupravu dá záloha (hektor, karkule...) do šturcu a další Os v 10 by udělal motor(+vlek). Hektor by krom zálohy, mohl dělat přestavovací vlaky do uzlové stanice, střídat druhého fiktivního hektora na fiktivní lokálce :D ... Návrh se mi líbí, tady bych se dokázal řádně "vyblbnout".

Re: Koncová stanice "Snílkov"

PříspěvekNapsal: pon 28 led, 2013 8:33 am
od wendycrx
Vladimír_B píše:Ahoj, i když nejsem kalený do modra, tak bych měl pár připomínek.


Díky za připomínky/rady jsem rád že na šturci nejsem "blázen"jen já :D
Depo určitě zvážim,resp určitě ho udělám jinak,ale bohužel 2stání se mi nevejdou,ale jedno stání + zbrojení by asi problém nemusel být.Ten jeden šturc navíc mě napadl také :D ono jak by se také hodil,ale problém je v tom že od hrany desky ke koleji je pak jen 2cm a tomu jsem se chtěl vyhnout,mělo tam být vysoké křoví aby i trocha té krajiny měla prostor...mít ale o 10cm více 100% tam ta kolej je.Bohužel nemám ani jak posunout koleje směrem ke staniční budově (snad mi rozumíš jak to myslím ),pak bych musel řezat budovy protože by se na desku prostě nevešly....
Ta kolej vedle té rampy na auta je myšlená na odstavování souprav... přijede Mos ze směru např.XXX lidi vystoupí, posunovač nakluše a jedem směr kusá... ze směru XXX přijede Sp který udělá uvrať a jede směr XXXX a ze směru XXXX přijede Os který jede zpět.Po odjezdu těhle vlaků může Mos být přistaven zpět k nástupišti a vydat se zpět do města.... ta kusá má cca 50cm a kolej u rampy na auta 70cm.Tu poštu ještě nějak zvážim ,ono by asi šlo udělat to tak,že ranní R/Sp/Os přiveze spěšninový vůz,přistaví ho k rampě pošty,po cca 30min,kdy jej zaměstnanci pošty vyprázdní,ho mašinka odtáhne do šturcu kde jej nechá do odpoledních hodin a opět přistaví pro nakládku... kolej u staniční budovy by byla tím pádem volná pro další posuny...Ono posunout vyhybku a udělat to jak jsi psal,by samozřejmě také šlo,vyhybka by byla asi v půlce staniční budovy.
Ty přestavovací vlaky se mi zamlouvají,opět zpestření provozu :D
Návěstidlo bude určitě skupinové jen ještě nevím jaké.
To stavědlo...no na levé straně je to samozřejmě jasné,ale ta druhá .... uvažuji že tu kolej do kovošrotu udělám přeci jen rovně,jak psal kolega Mlha,sice mi odpadne ten bordel co jsem chtěl znázornit ale zase tam bude stanoviště vyhybkáře a to tam dostat nějak musim.....

Provoz bude v rozmezí let 1985 - 1995....

Re: Koncová stanice "Snílkov"

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2013 8:12 pm
od marho
Myslím, že přidání koleje nahoře a ubrání koleje dole by depu a kovošrotu výrazně prospělo. V tom připadě bych o tom uvažoval, nebo v čem vidíš ten problém s řezáním budov? Na mnoha kolejištích i modulech, kde se bojuje s místem, jsem to viděl.

Re: Koncová stanice "Snílkov"

PříspěvekNapsal: čtv 31 led, 2013 5:16 pm
od wendycrx
marho píše:Myslím, že přidání koleje nahoře a ubrání koleje dole by depu a kovošrotu výrazně prospělo. V tom připadě bych o tom uvažoval, nebo v čem vidíš ten problém s řezáním budov? Na mnoha kolejištích i modulech, kde se bojuje s místem, jsem to viděl.



Nějak to nechápu,myslíš odebrat první kolej u staniční budovy??To ne.Depo zde ani nebylo plánované,resp jen rozpadající se budova a nic víc,nakonec zde udělám remízku o jednom stání a zbrojení..dvě koleje tam prostě nedostanu...Řezaní do budov dělat nehodlám,vím že to tak jde,dokonce jsem to na svém předchozím kolejišti dělal,ale moduly jsem zvolil i proto,že se nechají vzít ven na fotky,což určitě je v plánu,a fotit někde useknutou budovu bych asi nepřekousl.....Ono celkově stanice měla být jen tříkolejná s vlečkou do kovoštotu a volná nakládka ( uhlí,dřevo,písek...) ale po probrání s kolegy ( někteří byli pro jiní ne ) jsem usoudil že jen 2dopravní a jedna manipulační kolej asi nebude to pravé na provoz co jsem plánoval,myslím že to co jsem si tak nějak navrh a připravil + tedy připomínky kolegů zde jsem si plánek upravil tak aby to bylo co nejvíce dle nějakého reálnějšího vzoru.
Určitě máš pravdu,stejně jako kolega Vláďa,že depo 2koleje chce,ale prostě to tam nelze dostat.
Ale i tak ti těkuji za tvůj názor a radu.

Re: Koncová stanice "Snílkov"

PříspěvekNapsal: čtv 31 led, 2013 7:38 pm
od juroH0
A čo tak prehodiť výhrevňu s kovošrotom? Ako teraz ide koľaj ku kovošrotu, vložiť ľavú výhybku a máš dvojkoľajnú remízu a na ľavej strane spraviť zrkadlovite zaústenie vlečky.

Re: Koncová stanice "Snílkov"

PříspěvekNapsal: stř 06 úno, 2013 5:29 pm
od wendycrx
juroH0 píše:A čo tak prehodiť výhrevňu s kovošrotom? Ako teraz ide koľaj ku kovošrotu, vložiť ľavú výhybku a máš dvojkoľajnú remízu a na ľavej strane spraviť zrkadlovite zaústenie vlečky.


Chápu,ale na druhé straně kde by mělo být depo není takového místa,však viz foto http://wendycrx.rajce.idnes.cz/nastenka#DSC00525.jpg,ta vložená kolej je plánovaná na umístění zbrojení a vyčkávací návěst.Pak je ale problém s umístěním hradla...tam ho prostě takhle jak je na fotce dát nemohu a potřeba tam je..... buď udělat menší budovu byť tahle je malá,nebo nedělat depo takhle ale pouze o jednom stání a to mohu udělat i na té straně jak je plánované původně... je to prostě věčný boj s místem...

Re: Koncová stanice "Snílkov"

PříspěvekNapsal: stř 06 úno, 2013 6:22 pm
od juroH0
Takto by to usporiadať nešlo? Som lenivý to popisovať takže radšej obrázok

Re: Koncová stanice "Snílkov"

PříspěvekNapsal: stř 06 úno, 2013 7:03 pm
od wendycrx
juroH0 píše:Takto by to usporiadať nešlo? Som lenivý to popisovať takže radšej obrázok


Ano takto je to již v návrhu... sice to hradlo mě tam vůbec neladí,ale asi to bude jedinné možné řešení pokud chci mít 2 koleje v depu.....

Re: Koncová stanice "Snílkov"

PříspěvekNapsal: stř 06 úno, 2013 8:40 pm
od juroH0
Nemusí byť posunuté až tak ďaleko, stačí aby medzi ním a výhrevňou bola trocha medzera a vyjde tak aby nebolo šikmo. Výhrevňu spravíš na dĺžku len tak aby vošla T478.x ako plánuješ v prevádzke a je po probléme :-)